Вправа квест-гра "У світі рослин" для використання на уроці біології у 6 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Шаповалова Дар'я Михайлівна, вчителька біології та хімії Воскресенської ЗОШ І-ІІІ ступенів Вітовського району Миколаївської області.
Мета вправи/заняття:
Навчальна мета: зацікавити учнів до вивчення біології, як науки; продовжити формування уявлень про будову рослин; повторити вивчений матеріал; застосувати на практиці теоретичні знання; узагальнити та поглибити знання учнів про будову рослинного організму; сприяти формуванню пізнавального інтересу до вивчення і дослідження різноманітності рослин.
Виховна мета:
формування наукового світогляду учнів: показати, що рослина - цілісний організм; привернути увагу учнів до взаємозв’язку рослин з навколишнім середовищем; показати тісний зв'язок теоретичних знань з практикою;
патріотичне: повідомити про природоохоронні заходи щодо збереження рідких рослин;
етичне: виховувати бережливе ставлення до живої природи; прищеплювати любов до рідного краю; навчитися бачити красу «непривабливих» рослин;
екологічне: переконати учнів у тому, що рослини є невід’ємним компонентом природи, без якого неможливе життя на Землі;
Розвивальна мета: розвивати пам’ять, увагу, кмітливість та винахідливість учнів, уміння самостійно використовувати різноманітні інформаційні джерела, працювати у колективі; розвивати творчу активність; здатності логічно мислити, аналізувати, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, робити висновки, виділяти головну думку.
Короткий опис вправи, анотація: повторення вивченого матеріалу у вигляді квест-гри та використання вправ на медіаграмотність дозволяє підвищити інтерес учнів до вивчення біології. Виховний захід краще проводити напередодні 8 Березня та покласти в конверти елементи квітки. Виготовлені паперові квітки стануть прекрасним подарунком для матусь, при цьому є можливість охопити питання: “Чому варто берегти квіти та не зривати їх?”.
Час необхідний на виконання вправи: 45 хвилин.
Застосування вправи: на уроках біології.
Необхідне обладнання/матеріали: конверти із завданнями, клей, ножиці та кольоровий папір, мобільні телефони із підключеним інтернетом.
Форма/метод роботи: квест.
Детальний опис вправи:
Розставте парти по окремим куткам, адже команди учнів отримують однакові завдання. Кількість членів команди не має значення.
Учні отримують шість конвертів. На кожному є ребус, а в середині завдання та сховане запитання, що дасть відповідь для подальшого вибору конверту. В кожному конверті міститься частина пазлу, яку треба приклеювати на картон або можна покласти частини квітки із паперу, які після проходження квесту необхідно зібрати.
Конверт №1 (Рослина)
Хмара слів
Знайти всі терміні з теми органи рослин
(https://wordart.com/edit/d704pogezy1v)
Запитання у конверті:
Що то за дерево, що сонця не бачить?
Конверт №2 (Корінь)
Проскануй QR-код та знайди помилку
За посиланням знаходиться малюнок, де переплутані частини квітки та її назви
Запитання у конверті: Ноги на полі, середина надворі, голова — на столі. Ключ — середина надворі.
Конверт №3 (Стебло)
Гра «Третій зайвий»
Запитання у конверті: Літом виростає, а восени опадає.
Конверт №4 (Листок)
Намалюй супергероя, який встане на захист червонокнижних рослин.
Запитання у конверті: Вона буває верхівкова та бічна?
Конверт №5 (Брунька)
З’єднай вірно фотокартку рослин та типи плодів, які вони мають.
Відповіді: 1Г; 2Д; 3Е; 4 В; 5А; 6Б.
Запитання у конверті:Дихає, росте,
Гарно цвіте,
А ходити не може.
Конверт №6 (Квітка)
Збери квітку! Перемога твоя!!!!!!!!!
Очікувані результати: учні називають органи рослин та їх основні функції; наводять приклади рослин з видозмінами кореня та пагона; описують будову квітки; характеризують будову кореня, стебла, листка у зв’язку з їх функціями; пояснюють значення квіток у житті рослини.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: обговоріть разом із учнями, чому не варто зривати квітки.
Використані джерела: