Вправа "Ми журналісти"зарубіжн для використання на уроці зарубіжної літератури у 6 класі при вивченні теми «Справжній друг пізнається в нещасті (за творами Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Шведова Алла Михайлівна, вчителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Златоустівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Хлібодарівської СТГ Донецької області.
Мета вправи/заняття: формувати медіаграмотність та медіакомпетентність як засіб творення середовища для соціальної адаптації молоді; словесно оформлювати результати досліджень.
Короткий опис вправи, анотація: протягом уроку учні набувають знань щодо журналістики, переглядають відео щодо роботи журналістів. Складають опитувальник, беруть інтерв’ю та пишуть статтю на тему уроку. Матеріал розміщують на сайті школи.
Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин.
Застосування вправи: вправу «Ми журналісти» можна застосовувати на будь-якому уроці з літератури.
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер і проектор для демонстрації презентації; картки із малюнками героїв для команди; відеокамера, фотоапарати; мікрофон, аркуш, ручка.
Форма/метод роботи: робота в групах.
Детальний опис вправи:
Під час вправи «Ми журналісти» робота йде в групах:
Діти витягують по черзі картинки із зображенням героїв та об’єднуються в групи. Разом складають низку питань з можливими відповідями для свого персонажу.
У кожніій групі учні за бажанням обирають собі роль літературного героя, інтерв’юера, оператора. Проводиться інтерв’ю.
Очікувані результати: учні зацікавлені у своїй роботі, більшість з них хоче бути журналістом і оператором. Статтю на сайт школи пишуть сильні учні в групах. Мета уроку досягнута.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: вправа повинна зацікавити учнів щодо створення шкільних мас-медіа, надати початкові знання з журналістики, прищепити учням повагу до цінностей дружби.
Використані джерела: