План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)
Урок – телепередача «У світі тварин»
Я досліджую світ. 1 клас
Тема: Дикі та свійські тварини
Мета: Ознайомити учнів з істотними ознаками диких і свійських тварин.
Учити визначати, яку користь приносять свійські тварини людині.
Розвивати мислення, спостережливість, увагу.
Виховувати дбайливе ставлення до тварин.
Хід уроку:
І. Ранкова зустріч на тему «Дикі тварини»
Запрошення на ранкову зустріч
Звучить мелодія, яка нагадує про початок ранкової зустрічі. Учні та вчитель збираються у коло на килимку.
https://www.youtube.com/watch?v=V9sCMSEjTrY
Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- Доброго дня, шановні гості нашої студії. Я ведуча чергового випуску виїзної телепередачі "В світі тварин", рада зустрічі з вами.
Гра «Передай посмішку по колу »
Учні, утворивши коло, тримають один одного за руки, повертаються по черзі до сусіда зліва, щиро посміхаються, промовляючи слова «Я дарую тобі свою посмішку!».
Гра «Уявіть себе твариною»
Учитель ставить запитання:
Робота зі змістом усмішки
Чому кіт умивається після сніданку?
Ніжився кіт край воріт, грів на сонечку живіт.
Враз із двору та в хлівець залетів горобець.
— Цвір-цвірінь,— цвірінчить.
Кіт підкрався і вмить
Спритним рухом ловця
Упіймав горобця.
— Ну, сказав він за тим, зараз я тебе з'їм!
— Що ж... настав мій кінець, — відповів горобець,—
Але злись чи не злись,— хто ж невмиваний їсть?
Кури знають про це, Гуси знають про це,
Діти зранку до сніданку миють милом лице.
Навіть он голуби чистять вранці дзьоби.
Стримав кіт апетит.
— Добре,— каже,— посидь,
Сядь під це деревце,
Поки вмию лице.
Пішов кіт до воріт,
Умивається кіт...
А горобчик той — скік!
Тільки й був такий — втік.
Закричав тоді кіт: — Переймайте, ловіть!..
І з тих пір всім на злість кіт невмиваний їсть.
- Які тварини згадуються в усмішці? Що між ними спільного, та чим вони відрізняються?
(Учитель підводить учнів до розрізнення понять «Дикі-свійські тварини».
Розміщує на тематичній стіні карточки з написами: «Свійські тварини», «Дикі тварини»
Робота з опорною таблицею (Діаграма Вена)
Діти висловлюють власні міркування щодо понять «Дикі-свійські тварини». Учитель або підготовлений учень записує їх до опорної таблиці (Коло Вена)
Календарні новини.
ІІ. Постановка цілей уроку
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
(Клас об'єднується у дві групи. 1 група складає пазли «Дикі тварини», 2 група - «Свійські тварини». Перемагає группа, яка склала швидше пазли).
Всі сідають в коло так, щоб один стілець був вільним. В центрі кола стоїть ведучий. Кожен учасник, хто сидить у колі, називає себе якоюсь твариною. Учасник, що сидить зліва від вільного стільця, плескає правою рукою по ньому і називає якусь тварину. Той, хто почув назву своєї тварини, повинен зайняти вільний стілець. Учасник, праворуч від якого звільнився стілець, повинен плеснути по ньому і назвати іншу тварину. Завдання ведучого – встигнути зайняти стілець до плескання по ньому. Той, хто не встиг плеснути, стає ведучим.
3. «Кросворд»
https://learningapps.org/display?v=phhachi1t16
https://www.youtube.com/watch?v=8zrzIZmwVMg
Чим відрізняється життя диких тварин від свійських?
Послухайте вірш Наталі Забіли і порахуйте скільки звірі згадується у вірші?
Є тут мишка – гострозубка
є тут зайчик – куций хвіст,
є тут білка – тепла шубка,
що малесенька на зріст.
Ще й лисиця є, сестриця
і вигадлива, й метка
є кабан, їжак, куниця.
Ну, а хто це нас ляка?
Я ведмідь, я хочу спати,
сміху, жартів не люблю!
Сяду я на вашу хату,
Всіх вас разом роздавлю!
Розповідь “Як з’явились домашні тварини”
- Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Одного разу розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд з нею. Вони вже стали не дикими, а свійськими.
Так з’явилися собаки. Вони почали охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без свійських тварин.
(Завдання давалось дітям заздалегідь, бажано, щоб були фотографії)
ІV. Узагальнення й систематизація знань і умінь
- Тварини, які самі влаштовують собі житло, добувають собі їжу, захищаються від ворогів, виводять потомство називаються….
- Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житло, піклуються про потомство, називаються….
Собака, кролик, півник, зайчик, котик.
3.Гра “Впізнай тваринку”
Якщо чуєте назву свійської тваринки встаньте, дикої – плесніть у долоні.
Папуга, жаба, корова, їжак, качка, олень, вівця, орел, ластівка.
- Всі ви були дуже активні, гарно, злагоджено працювали, тому тваринки з вами прощаються і говорять на своїй мові «До зустрічі!».
- Спробуйте відгадати, хто саме з вами прощається.
(Звучить фонограмма «Голоси тварин». Учні відгадують, голос якої тварини звучав)
Підготувала: Приходько Наталія Олександрівна, учитель початкових класів Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гребінківської районної ради Полтавської області с. Тарасівка.