Вправа "Дженга" для використання на уроках фізики у 5-8 класах є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".
Авторка: Іванюк Іванна, вчителька фізики загальноосвітньої школу №218 м. Києва.
Мета: формування уявлень про будову речовини, вміння обчислювати і порівнювати густини різних речовин, розвивати уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки.
Необхідні матеріали: гра Дженга з пронумерованими блоками, запитання до теми «Густина».
Час виконання: 15-17 хв.
Опис вправи: Координатор гри формує на свій вибір 4-ри команди. Кожна команда обирає собі капітана, який під час гри буде її представляти. По черзі, капітани підходять до столу, на якому розташована гра і витягують по одному блоці так, щоб піраміда не впала, якщо піраміда падає команда автоматично програє. Після того, як капітан витягує один блок, озвучує номер на блоці і координатор дає запитання на команду. Команда протягом 1 хв. за допомогою набутих знань, навичок (дозволяється використовувати мобільні телефони), шляхом обговорення дає відповідь. За правильну відповідь команда отримує бал. Якщо протягом 1 хв. команда не відповідає на запитання – бал не отримує. Гра триває поки не буде переможця, або не закінчаться блоки.
Приклади запитань на обговорення:
Рекомендовані висновки: дана вправа дає можливість учасникам узагальнити знання про будову речовини, розвивати критичне мислення, шляхом аналізу та оцінки інформації, працювати в команді, а вчителю плавно підвести до наступної теми заняття.