info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Зарубіжна література
Застосування: На уроці
Вік/клас: 5-6 років, 6 клас
Методи: Дискусія, Індивідуальна робота, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Пошук і збір інформації

Вправа "Ми журналісти"зарубіжн для використання на уроці зарубіжної літератури у 6 класі при вивченні теми «Справжній друг пізнається в нещасті (за творами Антона Чехова, Джека Лондона, Володимира Короленка» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Шведова Алла Михайлівна, вчителька української мови та літератури, зарубіжної літератури Златоустівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Хлібодарівської СТГ Донецької області.

Мета вправи/заняття: формувати  медіаграмотність та медіакомпетентність  як засіб творення середовища для соціальної адаптації молоді; словесно оформлювати результати досліджень.

Короткий опис вправи, анотація: протягом уроку учні набувають знань щодо журналістики, переглядають відео щодо роботи журналістів.  Складають опитувальник, беруть інтерв’ю та пишуть статтю на тему уроку. Матеріал розміщують на сайті школи.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин.

Застосування вправи: вправу «Ми  журналісти» можна застосовувати на будь-якому уроці з літератури.

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер і проектор для демонстрації презентації; картки із малюнками героїв для команди; відеокамера, фотоапарати; мікрофон, аркуш, ручка.

Форма/метод роботи: робота в групах.

Детальний опис вправи:

 Під час вправи «Ми журналісти»  робота йде в групах:

  1. Складання опитувальника

Діти витягують по черзі картинки із зображенням героїв та об’єднуються  в групи. Разом складають низку  питань з можливими відповідями для свого персонажу.

  1. Інтерв’ю

У кожніій групі учні за бажанням обирають собі роль літературного героя,  інтерв’юера, оператора.  Проводиться інтерв’ю.

  1. Презентація інформації, знайденої в мережі Інтернет: афоризми, вислови відомих людей про дружбу (попереднє домашнє завдання).
  2. Написання невеликої  статті на сайт школи «Справжній друг пізнається в нещасті» за прочитаним творами, використовуючи матеріал з інтерв’ю.
  3. Заслуховування робіт учнів.
  4. Розміщення статті на сайті школи

Очікувані результати: учні зацікавлені у своїй роботі, більшість з них хоче бути журналістом і оператором. Статтю на сайт школи пишуть сильні учні в групах. Мета уроку досягнута.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: вправа повинна зацікавити учнів щодо створення шкільних мас-медіа, надати початкові знання з журналістики, прищепити учням повагу до цінностей дружби.

Використані джерела:

  1. Медіаосвіта та медіаграмотність. Підручник для студентів педагогічних коледжів (432 стор.) https://www.aup.com.ua/book034/
  2. Посібник «Майстерня шкільних медіа» http://ndo.lg.ua/articles/94-posibnyk-maysternya-shkilnykh-media.html
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram