6 липня 2022 року Академія української преси провела чергову онлайн-зустріч “Медіабезпека дошкільника в умовах війни” в рамках циклу “Медіаосвіта в умовах війни: що змінилося / Медіаосвіта через оптику / призму війни”.
Під час зустрічі йшлося про небезпечні знахідки, безпечні канікули, правила мінної безпеки для дітей, сирена – моя помічниця, правила пожежної безпеки, дитяча абетка безпеки від ДСНС, що робити під час пожежі.
Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси, прокоментувала: «Юлія Зоря і Ксенія Ванько мене дуже порадували, коли нещодавно додали до нашого Тулбоксу, який є скарбничкою методичних ідей, вправ з інтеграції медіаосвіти і медіаграмотності в різні навчальні процеси, вправу саме для дошкільників і цим ніби замкнувся весь освітній цикл. Адже це, найскладніше, найвідповідальніше. І не дарма ілюстрацією для анонсу цього заходу став малюнок мого колеги, художника Юрія Шаповалова, на якому він намалював свою чотирьохрічну доньку Соню, яка захищається під ковдрою від сирен».
Юлія Зоря, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ "Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради", кандидат педагогічних наук, розповіла: «Медіосвіта вже не один рік займає потужне місце в освітньому процесі нашої країни. Хочу наголосити, так як медіаосвітою займаюся не перший рік, дійсно до розвитку критичного мислення саме з дошкільникам ставилася я дуже обережно. Але коли в тандемі розпочала співпрацювати з Ксенією Іванівновною, яка є експертом у дошкільній педагогіці, то діяти стало набагато легше.. На жаль, сьогодні ми маємо такі страшні часи, коли діти повинні розумітися і знатися на тих небезпеках, на тих негативних наслідках, які можуть бути спричинені саме умовами війни».
Ксенія Ванько, методистка відділу дошкільної освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради», відзначила: «Наприклад, у розділі “Небезпечні знахідки” ми використали прийом “стоп кадр” при перегляді короткометражного мультфільму. Чому саме цей прийом? Тому що, переглядаючи мультфільм, ми зупиняємося декілька разів, що дає змогу дітям по-перше зробити якісь припущення як будуть розвиватися події, також закріпити якісь правила. Також можна поговорити з дітками чи можна так робити, чи не можна, що може відбутися і т.д. Ми не хочемо говорити про війну, але на превеликий жаль, ми маємо говорити. Ми маємо навчити дітей по-перше не підходити до небезпечних предметів, але якщо вже підійшли, вони повинні відійти назад, і по-друге вони мають знати телефон, куди необхідно зателефонувати і як правильно повідомити цю інформацію, і по-третє вони мають покликати дорослих».
Юлія Зоря і Ксенія Ванько є авторками таких вправ, розміщених на Тулбоксі, як:
Також нагадуємо про книжки АУП для дошкільників, однією із співавторок яких є Юлія Зоря:
Познайомитися з презентацією наших спікерок можна тут.
Переглянути відеозапис зустрічі можна тут.