info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Навчаємось медіаграмотності зі шкільною програмою: універсальні поради для вчителя

Декілька ідей, як поєднати медіагармотність та викладання шкільних предметів за допомогою медіа.

фізика/хімія

  • Запропонуйте учням проводити експерименти, щоб дізнатися, чи відповідають дійсності розрекламовані якості різних продуктів. Наприклад, чи працюють деякі миючі засоби краще, ніж інші? Студенти мають зафіксувати свої експерименти на відео або фото та поділитися своїми відкриттями з класом.
  • Знайдіть нереалістичні історії чи зображення у ЗМІ і запропонуйте учням пояснити за допомогою наукових законів, чому зображені події могли або не могли трапитись. Прикладами можуть бути трюки з послідовністю дій, сцени, що демонструють незвичайні фізичні здібності, дивовижний порятунок, застосування спеціальних ефектів і т.д.

медицина/біологія

  • Дослідіть, як нові методи лікування або результати медичних досліджень висвітлюються в мас-медіа. Хто висвітлює їх найактивніше? Чи одні медіа переважають у цьому інші? Чи повинен читач розумітися на медицині і знати термінологію, щоб осягнути зміст повідомлень? Чи журналісти надають посилання на джерела для тих, хто хоче дізнатися більше?

історія/інформатика

  • Дослідіть, як показують учених у популярних фільмах і телевізійних шоу. Застосувавши історичний підхід, школярі можуть розглянути образ "божевільного вченого" у ХІХ і ХХ століттях. Які альтернативні зображення науковців спостерігають школярі сьогодні (наприклад, слідчі на місці злочину)? Учні можуть створити онлайн-виставку або використовувати онлайн-платформу для роботи з однолітками в іншій країні для обміну інформацією і порівняння результатів.

рідна мова/природознавство

  • Поєднайте уроки рідної мови з природознавством, вивчаючи, як стихійні лиха висвітлюються у новинах. Наприклад, після вступу до теми про предметне значення і означуване («денотат» і «конотат») розгляньте  підбір слів у новинах про стихійні лиха. Попросіть учнів вибирати слова з особливо сильними конотаціями і обговорювати їх. Наскільки точним є відображення значення? Чому автори вибирають конкретні слова? Можна також підказати їм ідею антропоморфізму: якою мірою висвітлення новин про природні катастрофи антропоморфізує природу?
  • Обговоріть, як медіа допомагають у вивченні науки. Наприклад, деякі поняття можна пояснити найркаще за допомогою відео. Запрпонуйте школярам створити медіа-продукт (наприклад, веб-сайт, аудіозапис, анімацію, відео, брошуру), який пояснює певну наукову тему. Яким чином обране учнями медіа обмежує або посилює подання матеріалу?

логіка

  • Використовувуйте засоби масової інформації для розробки навичок категоризації. На основі інтересів учнів та року навчання запропонуйте низку повідомлень ЗМІ, наприклад, рекламу продуктів, новини та ін. Попросіть учнів розробити категорії для цих предметів, а потім обґрунтувати їхні розробки.

математика

  • Допоможіть  учням дізнатися, як однакова сукупність даних може бути представлена по-різному, щоб підкреслити конкретне повідомлення. Відшукайте політичне опитування або дослідження джерел даних та покажіть учням, як можна маніпулювати масштабом та іншим чином змінювати візуальне оформлення таблиць і графіків, щоб сприяти певній точці зору. Обговоріть можливі наслідки упередженої презентації даних.
  • Досліджуйте відсотки та частки, вивчаючи співвідношення кількості реклами до, новин у газетах та на веб-сайтах, таймінгу телепередач. Учні також можуть вивчати типи оголошень, розміщених у певних розділах газети/веб-сайту, або під час трансляції телевізійних програм, створюючи електронні таблиці та графіки для демонстрації своїх результатів.
  • Тренуйте навички вирішення проблем шляхом вивчення силогізмів і гіпотетичних міркувань за допомогою реклами. Чи можуть школярі знайти приклади різних типів міркувань у друкованій, радіо- або телевізійній рекламі? Чи можуть вони створювати власні приклади оголошень, використовуючи ці прийоми? Як ці методи стосуються вирішення математичних задач?

Джерело публікації: Public Broadcasting Service. (February, 2007). Media Literacy. Retrieved 2016, February 3rd from

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram