План-конспект уроку природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ» у 1 класі “Які бувають професії?”

План-конспект уроку є дипломантом ІІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. («Природознавство/інтегрований курс «Я досліджую світ»)


Я досліджую світ

Тема тижня: Світ професій

Тема дня: Які бувають професії?

Мета: збагатити і закріпити знання учнів про різноманітні професії; розвивати пізнавальний інтерес до світу професій; виховувати шанобливе ставлення до представників різних професій, розвивати пам’ять; виховувати бажання вести здоровий спосіб життя.

Обладнання: хмаринка мрій, відеопрезентація «Загадки про професії», картинки із зображенням різних професій людей,  відеофільм «Добрі справи», Крісло Автора, прищіпки для визначення настрою, дидактична гра «Професії».

Очікувані результати.

Знає, які є професії та хто працює в школі.

Називає дні тижня.

Знає де працюють батьки, хто вони за професією.

Доречно вживає вислови мовленнєвого етикету (вітання, прощання, прохання, звертання, подяки)

Перебіг заняття

1. Ранкова зустріч

1.1. Вітання.

Другу руку простягни,

Посмішку усім пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Нашу зустріч розпочнем!

З давніх пір і понині

Кажуть в нас в Україні

Здоровенькі були!

1.2. Вправа «Хмаринка Мрій»

Вчитель: ____________ я дуже рада тебе бачити і бажаю, щоб твої мрії здійснилися. (Діти по коло передають хмаринку і висловлюють побажання товаришеві).

2. Щоденні новини.

Сьогодні _________, день тижня – ____, пора року – _____.

Повідомлення синоптика про погоду

Всім гарного настрою на весь день!

2.1. Вправа «Розкажи і покажи».

Кожен учень розповідає ким мріє стати, коли виросте.

2.2. Дослідження слова «професія».

Професія – це трудова діяльність, яка вимагає певних знань і вмінь.

2.3. Відгадування загадок про професії людей.

Посилання

https://www.youtube.com/watch?v=QHyA3KJUXqc

2.4. Оголошення теми дня вчителем.

3. Робота в групах. Обговорення «Які товари і послуги надають люди різних професій».

Кожна група має набір карток. Дітям пропонується назвати професію і послуги, які надають люди різних професій.

– Що допомогло їм досягти гарних результатів? (Бажання, праця…)

– Але, звичайно, це вдається не всім. Є риси характеру, які заважають досягти успіху.

4. Розвиток зв’язного мовлення. Робота над змістом казок.

Послухайте ситуацію і скажіть, що є ворогом успіху?

Казка про хлопчика Абихто

Казна-коли, казна-де жив хлопчик Абихто.

Прокидався будь-коли, вмивався абияк, знехотя, аби ніхто не сварив, снідав і йшов куди-небудь, гуляв аби з ким, аж доки не обридало. Повертався додому, думаючи: «Будь що будь, будь як-небудь…».

Якось хлопчика запитали: «Ким ти хочеш бути?» Він неохоче відповів: «А мені все одно. Ким-небудь».

Так і виріс хлопчик Абихто. Виріс, та так ніким і не став. І прозвали його — Ніхто.

                                                                               Василь Струтинський

– Яким був цей хлопчик?

– Чому його прозвали Ніхто?

– Яку пораду ви дали б хлопчикові?

Як Микита став працьовитий

Микита був дуже ледачий. Не хотів як слід працювати та й  отримав з граматики двійку. Дали Микиті роботу на літо. Поклав він на столі підручник та й зітхнув тяжко. Треба виконати двісті вправ. Хіба ж таку роботу зробиш!

Минув день, минув другий, минув третій. Ось і тиждень минає, а Микита щодня тільки гляне на книжку та й зітхне тяжко – тяжко. Втомився хлопець від неробства. Сидить дивиться у вікно. А за вікном під водостічною трубою стоїть порожнє відро. І в нього з труби капає вода – крапля за краплею.

Нічого робити Микиті, сидить біля вікна цілий день та все дивиться, як вода капає. А ввечері вийшов, дивиться, а вже піввідра накапало. Наступного ранку було повне відро. Здивувався Микита: виходить, із  маленьких  краплинок може назбиратися повне відро води!

Зітхнув тяжко та й відкрив граматику, і зошит відкрив.

Василь Сухомлинський

– Яким був Микита?

– Чи зрозумів він свою помилку? З чого це видно?

– То які ж риси характеру є ворогами успіху?  (Байдужість, лінь)

– Є й інші риси характеру, які шкодять успіху. Як ви думаєте, які це?

5. Фізкультхвилинка «Професійні вміння» (Школярі виконують імітаційні рухи, відповідні до змісту)

Кожна праця — це уміння,

Вміння справжні, професійні:

Так працює в нас жонглер,

Так веде авто шофер,

Так фарбує дім маляр,

Так ось грає сопілкар,

Так працює в нас двірник,

Так — завзятий танцівник,

Так саджає садівник,

Кухар так кришити звик.

Лікар так лікує всіх,

Клоун викликає сміх.

Стюардеса всіх вітає,

Футболіст м՚яча ганяє,

Режисер кіно знімає.

Так пливе спортсмен-плавець…

Кожний — справжній фахівець.

6. Виконання вправи 2 у зошиті «Я досліджую світ» (с. 41).

Діти самостійно вказують стрілочками від малюнка до слова Я, що вміють робити самостійно. Розповідають про це один одному, працюючи в парах.

– Ви так багато уже вмієте робити самостійно.

– А чи можемо ми разом зробити спільну корисну працю? Яка повинна бути риса характеру у нас всіх, щоб зробити спільну працю? (Працьовитість, старанність).

– А що ми можемо зробити спільно?

7. Гра «Кошик загублених речей». Робота в групі.

Визначити, людині якої професії належать ці речі та розкласти їх біля малюнків із представниками відповідних професій.

Школярі виконують ігрове завдання спільно, у супроводі звучання будь-якої жвавої мелодії (на розсуд учителя). Наприкінці гри учасники коментують її результат:

— Бинт, апарату для слухання дихання (фонендоскопа), халат ми поклали біля зображення лікаря.

— Гребінець – перукар.

— Ножиці, обмірювальну стрічку наперсток ми розмістили біля картки, на якій зображено шевця.

(Або можна запропонувати дидактичну гру «Професії». Обрати картку з зображенням професії людини, дібрати речі, якими вона користується, назвати як ця професія пов’язана з темою дня, тобто яке значення має ця професія до теми «Здоровим бути модно»)

7. Робота з підручником «Я досліджую світ» О. В. Коршунова с. 40.

На малюнку зображено людей, які працюють разом.

  • Визначте, де вони працюють.
  • Яку роботу виконує кожний?
  • Як називаються їхні професії?

8. Перегляд відеороликів «Професії»

(Інтернет ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=cpILHcL1iTk

https://www.youtube.com/watch?v=BmN3nKjsbIQ)

  • Як ця професія пов’язана з темою нашого уроку.

9. Розгадування відеозагадок.

(Інтернет ресурси: https://www.youtube.com/watch?v=QHyA3KJUXqc)

10. Завдання з використанням інтерактивної дошки «Склади пазли»

(Малюнок з підручника перенести на інтерактивну дошку і складати пазли)

Знайди пару і склади пазли.

Що б сталося якби цих професій не було?

11. Крісло автора «Моя мрія». Я мрію стати…, тому що…

12. Підсумок уроку.

На уроці я: дізнався… зрозумів… найбільший мій успіх – це…

найбільші труднощі я відчув… я змінив своє ставлення до…

  • Який висновок ми можемо зробити з цього уроку?

Підготувала: Шатрава М. В., вчитель початкових класів Подолівської філії опорного закладу Барвінківська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Барвінківської районної ради Харківської області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *