План-конспект уроку біології у 7 класі «Опора та рух»

План-конспект уроку є дипломантом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).


Розробка уроку «Опора та рух» 7 клас.

Мета: сформувати та розширити знання учнів про опорно-рухову систему тварин, дати порівняльну характеристику видам скелета; розглянути значення опорно-рухової системи в житті тварин; розвивати вміння працювати з додатковою літературою, порівнювати, робити узагальнюючі висновки; виховувати екологічно-цілісну орієнтацію  природного середовища.

Очікувані результати: учні називають види скелета; уміють визначати види скелета тварин; порівнюють опорно-рухові системи різних груп тварин; роблять висновок про ускладнення будови організму тварин, пов’язане з ускладненням функцій.

Навчитися: пояснювати значення опорно-рухової системи, будову кісткової і хрящової тканин.

Запам’ятати  ключові поняття і терміни: остеоцити, колаген, хондроцити, жовтий кістковий мозок, червоний кістковий мозок, окістя.

І. Вивчення нового матеріалу

      Теоретичний блок 1.  Опорно-рухова система. Рух тварин.

Робота в групах. Ознайомтесь з текстом за посиланням або скористуйтесь QR-кодом. Знайдіть відповіді на питання

1 група Як здійснює рух річковий рак ? Який він має скелет?

2 група Як рухається  сова? Який має скелет?

3 група Як рухається дощовий черв? Який має скелет?

4 група Який скелет в наутилусу? Як здійснює свої рухи?

https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=124990

https://www.youtube.com/watch?v=jT2c2xHOP_s

За результатами роботи заповніть таблицю

https://eschool.dn.ua/mod/page/view.php?id=124913

Типи скелета тварин

Тип
скелета
Особливості будови Хто з тварин має
Зовнішній Зовнішній скелет представлений твердим панциром, який укриває все тіло тварини ззовні. Найчастіше основою цього панцира є речовина хітин. М’язи прикріплюються до нього зсередини Ракоподібні, павукоподібні, комахи та інші членистоногі
Внутрішній Внутрішній скелет представлений кістками й розташований усередині тіла тварини. У його основі лежить жива кісткова або хрящова тканина, багата на сполуки Фосфору, що дозволяє йому безперешкодно рости Риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці
Гідростатичний Гідростатичний скелет представлений порожнинами, які заповнені рідиною під тиском. Ці порожнини й використовуються як місця опори м’язами червів під час руху Кільчаки, деякі молюски
Змішаний Поєднує в собі елементи скелетів різних типів. Наприклад, черевоногі молюски мають як елементи гідростатичного скелета (порожнини в тілі, заповнені гемолімфою), так і елементи зовнішнього скелета (черепашка) Черевоногі молюски, деякі головоногі молюски (на-утилуси)

Теоретичний блок ІІ. Опорно-рухова система хребетних тварин

Самостійно ознайомтесь з текстом за посиланням (п.34)

УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

Виконайте тест https://eschool.dn.ua/mod/quiz/view.php?id=76416

Тест https://eschool.dn.ua/mod/quiz/view.php?id=125081

Рефлексія: Розгадайте кросворд «Скелет тварин»

Пакет SCORM  Опора і рух

https://eschool.dn.ua/mod/scorm/view.php?id=76417


Підготувала: Волошина Надія Анатоліївна, вчитель хімії та біології, Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №29 Маріупольської міської ради» м. Маріуполь, Донецька область

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *