12 грудня 2019 року у стінах Міністерства освіти та науки України відбулася презентація актуальних освітніх курсів за участі заступниці міністерки освіти Любомири Мандзій.
Присутні мали змогу ознайомитися з посібником «Нарис із історії Криму. Додаткові матеріали для вчителя історії (7 та 8 кл.)» підготовленого за підтримки USAID «Медійна програма в Україні», яка виконується міжнародною організацією Internews, обговорити спецкурс «НАТО — сила, що захищає мирних громадян», а також послухати про доробки Української Гельсінської спілки з прав людини «Історія одного міста. Як викладати окремі питання щодо збройної агресії РФ на Сході України» та «Вивчаючи міжнародне гуманітарне право в закладах освіти: навчально-методичний посібник».
Усі освітні курси є однаково важливими, адже торкаються тем, що визначають майбутнє нашої держави. Зокрема команда Академії української преси у співпраці з істориком та есеїстом Станіславом Цаликом у посібнику «Нарис з історії Криму» розвінчувала міфи, що стосуються анексованого півострову у XVIII-XIX століттях.
«Нашою метою було певним чином модернізувати сучасний український підручник, внести інтенцію, декодування саме російських пропагандистських метанаративів у галузі історії» – наголосила менеджер медіаосвітніх програм АУП Оксана Волошенюк.
Важливість розробки даної теми відмітила головна спеціалістка відділу змісту освіти МОН Раїса Євтушенко: «Я вам скажу чесно, з 2014 року я особисто як Головний спеціаліст Міністерства освіти стукала в багато дверей і шукала авторів, шукала якісь фінансові можливості, які б дали змогу створити хоч би щось, що би розвінчувало міфи, які стосуються історії Криму. І я дуже вдячна і АУП, і Internews за те, що відгукнулися на прохання Міністерства освіти, за те, що на сьогоднішній день створений, як на мене, то дуже гарний продукт, яким можуть користуватися усі вчителі 7-8 класів».
Прокоментувала посібник і Валентина Потапова, Українська Гельсінська спілка з прав людини: «Крим окупований 6 років. І, мабуть, це перша спроба зайти з окремими темами Криму до 7-8 класів. Чому для нас це важливо? Мало людей розуміє, що Крим – це наша земля, наші картини, наші пам’ятники, наші парки, наша історія. Тому можливість повернути до 7-8 класів тему Криму – це не лише медіаграмотність, критичне мислення, це ще й достатньо серйозна державна політика в перспективі утримання наших територій у пам’яті наших молодих громадян».
Проте зупинятися на досягнутому колектив авторів не збирається. «Надалі ми плануємо розповідати про Крим, але вже ближче до ХХ століття, тому що там на світовій мапі з’явилася незалежна Україна (УНР, Українська народна республіка), і почалася боротьба за Крим. Мало хто знає, що вже тоді Грушевський і гетьман Скоропадський давали пояснення, чому Крим мусить бути саме українським. І була досить серйозна боротьба за те, щоб Крим відійшов до УНР. На цю тему існує також багато російських міфів, можливо, навіть більше, ніж про XVIII століття. Ці міфи ми хочемо спростувати теж і показати фактами, як то було насправді» – підсумував історик Станіслав Цалик.
Прочитати або скачати посібник «Нарис із історії Криму. Додаткові матеріали для вчителя історії (7 та 8 кл.)» можна за посиланням: http://www.aup.com.ua/dodatkovi-materiali-do-urokiv-istori/