info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Історія
Застосування: На уроці
Вік/клас: 9 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Критичне мисленння
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Пошук і збір інформації

ПІБ автора(ки) *:Старова Ірина Вікторівна 

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Запорізька гімназія № 19

Ваша посада*: вчитель історії

Короткий опис вправи, анотація*: Критичний аналіз медіа джерел присвячених процесу трудової міграції українців Австро-Угорської імперії наприкінці 19 століття.

Мета вправи/заняття*: Сформувати вміння критичного аналізу різноманітних медіа джерел.

Необхідне обладнання/матеріали*: Будь який гаджет для перегляду презентації та відео матеріалів.

Детальний опис вправи/уроку*: Урок проводиться у формі практичного заняття. 

  • Перше завдання: переглянути уривок з фільму циклу «Невідома Україна» за посиланням https://youtu.be/jEbVr7vagwo та записати усі згадані авторами причини трудової еміграції. 
  • Друге завдання: проаналізувати статтю в газеті “Буковина” (від 21 лютого 1904 р.)   “Американська імміграція”: “Еміграція із Австро-Угорщини змагається щораз більше помимо всіх средств, якими правлячі сфери хотіли єї задавити. Від гаразду ніхто не втікає, а як хто йде за море тому, що в старім краю нерозвинений промисел, а грунта роздроблені, то годі єго спинити насильними средствами, треба радше сотворити такі економічні відносини, щоб мужик не чув конечности (необхідності) втікати за море”.

Зробить висновок на чиєму боці автор статті – влади чи селянства. Доведіть свою думку, використовуючи текст.

  • Третє  завдання: проаналізувати текст статті Івана Франка та вибрати уривки, які показують становище переселенців у Бразилії.
  • Четверте завдання: переглянути ілюстративні матеріали та зробити висновок про шляхи якими  переселенці потрапляли на нову батьківщину.

Очікувані результати*: Поліпшення навичок критичного і аналітичного мислення під час аналізу різних медіа джерел інформації; формування предметних компетентностей. Розвинуте вміння пошуку, перевірки інформації, роботи з першоджерелами.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: Під час виконання наданих вправ учні самостійно, через роботу з різноманітними медіа джерелами інформації, отримуватимуть власний погляд на проблему еміграції українців Австро-Угорщини наприкінці 19 століття.

Використані джерела*: фільм 77 серії «Невідома Україна» ( https://youtu.be/jEbVr7vagwo)

Матеріали сайту Всеукраїнського аграрного журналу «Агроеліта» (Іван Пилипів та Василь Єлиняк – наші земляки, які стали заможними фермерами і заснували найбільше поселення українців у Канаді | Журнал "АгроЕліта" (agroelita.info)

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram