info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Географія
Застосування: На уроці
Вік/клас: 9 клас
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Новинна грамотність, Пошук і збір інформації

ПІБ автора(ки): Гребеніченко Юлія Михайлівна

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте: Комунальний навчальний заклад Київської обласної ради «Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів»

Ваша посада: методист відділу моніторингу якості освіти, викладач кафедри природничо-математичної освіти і технологій

Мета вправи/заняття: розвиток навичок критичного мислення, відокремлення фактів від суджень, упереджень, розпізнавання фейків та стереотипів, формування інформаційного імунітету до можливих негативних впливів соціального та медіа оточення.

Короткий опис вправи, анотація: вправа «Медіабатл», орієнтована на учнів 9 класу в межах вивчення Розділу «Глобальні проблеми людства» теми «Сталий розвиток – стратегія людства на ХХІ століття»  предмета «Географія». Вправа передбачає поділ учнів на дві команди, які одночасно проходять завдання у сервісі Wordwall та знімають рекламний ролик про одну з цілей сталого розвитку й презентують на загал. 

Час необхідний на виконання вправи: 15 хв.

Застосування вправи: на уроці  в частині узагальнення вивченого матеріалу.   

Необхідне обладнання/матеріали: гаджети, доступ до мережі «Інтернет».

Форма/метод роботи: робота в командах, ігрова навчальна діяльність.

Детальний опис вправи: педагог пропонує учням пройти медіабатл  за 8 хвилин, виконавши завдання, що зазначені на кожній з 17-ти карток. Учні діляться на дві команди для проходження завдань батлу у сервісі Wordwall за лінком: https://wordwall.net/uk/resource/53379871  та  знімають рекламу однієї з цілей сталого розвитку до 1 хвилини, презентуючи на загал (критерії: фактаж, оригінальність, достовірність інформації, командна робота). 

Очікувані результати:» учні вчаться аналізувати отриману інформацію, здійснювати її пошук в мережі інтернет, критично мислити, відрізняти факти від суджень, розпізнавати фейки, стереотипи.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: педагог запитує в учнів «За якими ознаками ви виявляли судження/факти/фейки?», «Які труднощі виникали під час виконання завдання батлу?», «З чого ви починали створення реклами?».

Використані джерела:

Інформаційні ресурси мережі Інтернет 

  1. https://voxukraine.org/fejk-80-ukrayintsiv-zhive-za-mezheyu-bidnosti/
  2. https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2872471-v-africi-goloduut-majze-240-miljoniv-ludej-oon.html
  3. https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/3672682-ukrainskim-zahisnikam-vstanovlat-sucasni-bionicni-protezi-ruk-hero-arms.html
  4. https://mon.gov.ua/ua/news/yunisef-nadav-3-mln-dolariv-dlya-pidtrimki-1-tis-opornih-shkil-po-vsij-ukrayini
  5. https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-shvaliv-plan-zahodiv-z-realizaciyi-partnerstva-biarric
  6. https://voxukraine.org/fejk-yakist-vodoprovidnoyi-vody-v-ukrayini-vpala-do-rivnya-tehnichnoyi/
  7. https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/2887951-najpotuznisi-sonacni-elektrostancii-ukraini-infografika.html
  8. https://rv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/643148.html
  9. https://ms.detector.media/internet/post/31170/2023-02-10-fedorov-zaraz-v-ukraini-ne-sposterigaietsya-problem-z-robotoyu-terminaliv-starlink/
  10. https://www.stopfake.org/uk/manipulyatsiya-v-ukrayini-hochut-pozbaviti-pensiyi-usih-hto-viyihav-do-rosiyi-chi-meshkaye-na-okupovanih-teritoriyah/
  11. https://auc.org.ua/novyna/vidpovidalne-spozhyvannya-elektroenergiyi-dozvolyt-skorotyty-chas-vymushenogo-vidklyuchennya
  12. https://www.stopfake.org/uk/fejk-globalnogo-poteplinnya-nemaye-a-zmina-klimatu-ne-vplivaye-na-zdorov-ya/
  13.  https://www.kmu.gov.ua/news/uryad-shvaliv-morsku-prirodoohoronnu-strategiyu-ukrayini
  14. https://voxukraine.org/nepravda-uryad-ukrayiny-planuvav-rozmistyty-bazy-nato-u-syevyerodonetsku-ta-inshyh-mistah/
https://www.president.gov.ua/news/uryad-velikoyi-britaniyi-pidtrimaye-programi-partnerstva-miz-76105
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram