info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Громадянська освіта, Дизайн, Мистецтво, Основи здоров’я, Фінансова грамотність
Застосування: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 9 клас, Навчання впродовж життя
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Декодування, Дискусія, Критичне мисленння, Мозговий штурм, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Етика в медіа, Критичне мислення, Маніпуляція, Медіаринок, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Пошук і збір інформації, Реклама, Стереотипи

ПІБ автора(ки) *: Таранюк Майя Іванівна 

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: КЗ «Вороновицький ліцей»

Ваша посада*: учитель мистецтва

Короткий опис вправи, анотація*:

Значення реклами зростає у всіх галузях економіки та громадського життя. Суспільна роль полягає в тому, що реклама впливає не лише на формування купівельних переваг, а й на становлення певних стандартів мислення та соціальної поведінки різних верств населення в кожній країні і в світі в цілому. Реклама підтримує й загострює конкуренцію, дозволяючи споживачам товарів розширити їхній вибір.

            Істотна частина потенційних покупців одержує інформацію про товари в Інтернеті.  Основна маса відвідувачів Інтернету - відносно молоді люди із середніми і вище середніх доходами, тобто вкрай приваблива для рекламодавців категорія населення. У зв’язку з  карантинними обмеженнями під час епідемії COVID-19,  військовим станом у нашій країні -  частка  покупців через мережу Інтернет постійно збільшується.  

            Інтернет вже давно перетворився на рекламне середовище, багато компаній здійснюють просування своєї продукції при безпосередній допомозі Інтернет-реклами. В даний  час, практично кожен вид діяльності, тим чи іншим чином, обов'язково знаходить своє відображення у світовій мережі. Інтернет реклама створила просто незліченну кількість рекламних майданчиків, порталів різноманітної тематики, і багатьох інших ресурсів Інтернет реклами при безпосередній допомозі яких, користувач мережі відшукує необхідну йому інформацію.    

            Запропонована вправа допомагає здобувачам освіти навчитися орієнтуватися у світі реклами,  передбачати ризики та уникати шахрайських схем під час покупок через Інтернет.

            Вправа «Критичний погляд» розвиває критичне мислення та медіаграмотність; спонукає задуматися  над значенням реклами у нашому житті; навчає правильно сприймати інформацію, «читати поміж рядками»; звертає увагу на важливість фінансової грамотності та знань із прав споживачів.

Мета вправи/заняття*:

  • сформувати у здобувачів освіти уявлення про комерційну рекламу (її види, способи поширення та засоби впливу на споживача);
  • звернути увагу на види мистецтва  та  виражальні засоби, які використовуються при створенні реклами; 
  • розвивати уміння оцінювати художню якість створеного цифрового продукту;
  • розвивати медіаграмотність, вміння роботи з різними джерелами інформації;
  • розвивати уміння застосовувати цифрові технології для створення, презентації й популяризації  мистецьких ідей;
  • формувати критичне мислення, вміння висловлювати і аргументувати свою думку, робити висновки. 

Необхідне обладнання/матеріали*

мультимедійна дошка; індивідуальні цифрові пристрої здобувачів і здобувачок освіти з доступом до мережі Інтернет; картки зQR кодами, для словникової роботи; зошити; ручки. 

Детальний опис вправи/уроку*:

Випереджаюче завдання:  

  • Опрацювати матеріал підручника с.164.
  • На платформі Human переглянути запропоновані матеріали:
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0
https://bigenergy.com.ua/fnansi/bznes-dlya-pdpri/1144-shho-take-reklama-i-ii-vidi--povnij-oglyad-ponyattya.html
  • На основі опрацьованих матеріалів і власних спостережень, сформувати уявлення про рекламу, її види, способи розповсюдження та засоби впливу на людей.

Хід вправи 

Здобувачі освіти отримують картки з QR кодом. На кожній картці закодований зразок одного з видів реклами (політична, соціальна, комерційна). 

  1. https://lh4.googleusercontent.com/x4w62eBrKCMCjPNk4HocE1zTPz35h__STCMT7MJ1wN5Gk2jRBAbucH2xQ0tbCvUWV2zYNvFGhgyQT_a94akbh-9XEXmKU6N2KuTWDtH0ZJCmhAR45ozQwzyAw_uE2IxaC1Z1m2yOcOi9cdQhSTMNXg3. https://lh4.googleusercontent.com/MQ3p8pU2SxD142zM0hG7DmBLgxnxb7gZZlwAEus_8EpBlbZ5PLsKf-wJ2OCNvwxo6mcFk3JmWrejg3vHLr0pIinlNduJxR6n-gxz8fW5YxM1RWaei8CfkJMIpXuyQemKGHavE96eAg50ERYWudPU5Q
  2. https://lh5.googleusercontent.com/SWRn4QLJbueMG9V8dOE6wyA2YQqQyIgSDhPxbyy4bGO5vb-qJj5i3XhLXJNBqoescpUbG4oMCajjFnQV0m0YCr2T0Cp_uLFhunhatfp09pO7p0pcOxKdQJ6XD2bt45VXSLn0BmUGaX2ZaQXntKuuSA4. https://lh6.googleusercontent.com/cxX0DbKVGKd1Vm4LX08y0ThETfAnsLtAsuNEaA_USqEOsw361FRcTl8BMK4gnj6DeYzjyLbq8qsQpvbghcmwJmuwWYJWCPRxWts2o6sLIIASoeeglZONQDJpE72Pq-aQOXxwx8s-zwTIb4HeoeVIaw

5.https://lh5.googleusercontent.com/a0QPo9xsn021jl0er3-IO5ePeU-HzeeEei3U9P3Cl0VUmcSsdEV5uZwV8sUfYCCeg2smGhqZT3sAmaLZe_IaT5xUrp7js3FDU5bF6YVLQQrdizxDPNYILmDE8CpHAjYhR3_6tVvobyzN_OJUeTg6Mg8. https://lh3.googleusercontent.com/NfH4CmeKs3S4VBc1AAtaAgnmKG0LZ6DKzGeax31tyizx4aXdJ7EEUCnN6llL1saH_y1Q6GIZdisH_MA_7N_jhGIbMGCrRvlNg900OfjqnUzSCy8UJc50-HaIa8sFvEjlk3KjyUx20tObZJxUiRvP4w

6. https://lh4.googleusercontent.com/gVfj8rNS2KZ-HTqDxKV6AuCe_Vj5FuChlG_ATABVcAmE2HTegxZ-qAn13MyDY6XvEjxRPePbO0afs7VEasICoaboIa5BJzntxbzK3xNp2k_LzcQNWCXuXQuSojC_PK1aZ_4my_lJ37PFsKAi-RFbTA9. https://lh6.googleusercontent.com/h2mj72x6-PvOmaH2zBj-A1bAu85VwB3pj4wnEnKD9f86DR5mJN27OuzKsHl1JsZeRiJLfRxUGSyOtG7LzqOMxzXOstXFNGSYxJl7gpDW1Z-eQtENi12dyOdV4atcYBV0_T6cJGsTiXtMSBFYYS30PA

7. https://lh6.googleusercontent.com/ajINVtcW5QwiM-TGpRT7MZOYU85ZLP0zIcN1f6KnGZhhijr5-EEiRrWEW1kgE6yG1kVd_E_NKh6fsS2hXv7ql_Tui8r9ebGJPJ-2GymIreTFosoreXNw8WNyCFAJIwUFBb5paR1UwOo_sfY7dHoz_A10. https://lh6.googleusercontent.com/HPmu0bWvRI72mqUoQRiuEgbWGhRezdLqvo6zgmD81k2Wq7jbbPSjwM5Dh6qxAGV4Co08mZXCx2fNBwrFesfNCj8WW-TCWBUGlXK40l7yTJ5sQ9G6eqhYurhOvYeboOnA3H1A76mdV5azLcTJTDNCrQ

Учитель просить озвучити номери карток на яких учні побачили комерційну рекламу та виводить фото цих зразків на екран мультимедійної дошки.

Учні, які не отримали картки з комерційною рекламою підтверджують, або спростовують належність певного зразка до комерційної реклами.

Проблемні питання:

Чому комерційна реклама найпоширеніший вид реклами?

- Як змінилося б наше життя, якби повністю зникла комерційна реклама?

«Спільне/відмінне»

Учитель демонструє на екран мультимедійної дошки різні варіанти реклами одного товару. Потрібно визначити, що спільне у запропонованому наборі зразків реклами, а що відмінне.

Рекламні відеоролики  

https://www.facebook.com/Sadochok.ua/videos/431250621785260/

PR-акцію «Сік Садочок  запрошує до гри» https://life.pravda.com.ua/health/2013/08/27/136149/

https://lh3.googleusercontent.com/3oXUPLSbph-uZNO-24oa6gRgmHDoqq_2fnQ5mlwy4lZP_zFhLHy1RR7q5jREkbDladNKdMdEBrCltrakE2Nw9chjzIaKOOZeiiwVtVIObRwtQ5xXb85RK9A8Pk7w1KS1dUEZ2nOhzusjXlO9DS9GGQСлоган «Сік «Садочок» - там, де росте любов».

Рекламний плакат

Зразок  текстової реклами     «Увага!  Продам велику партію  екологічного, корисного та смачного соку «Садочок» (виробник PepsiCo) за привабливими цінами. Детальна інформація за тел. 097….»

Проблемні запитання:

  • Які завдання ставить виробник товару перед рекламними агенціями?
  • Що враховують та на що орієнтуються виробники комерційної реклами?
  • Чи можна рекламу вважати мистецтвом?
  • Які  засоби виразності використовують в різних видах реклами?

«Критичний погляд»

Учитель пропонує переглянути чотири рекламних ролики Pepsi та вказати які із засобів виразності та способів впливу на споживачів використано в них. 

https://www.youtube.com/watch?v=lgwYoyo3Cn8

Мозковий штурм: 

  • Чому, наразі, значна частина українців купує товари через Інтернет?
  • Чи сприяє таким покупкам пряма і прихована реклама в соцмережах?
  • Які маніпуляції використовують у рекламі, щоб вона досягла мети?
  • Які недоліки та переваги є у відомих вам електронних торгівельних майданчиків?
  • Як мають забезпечувати дотримання прав споживача працівники інтернет-магазинів?
  • Які шахрайські схеми в мережі Інтернет вам відомі?

Робота в групах

І Група Словникова робота  в пошуковій системі  Googl «Види реклами в мережі Інтернет та способи її розміщення»

  • банери;
  • тестові посилання;
  • splash-заставки;
  • pop-up'и;
  • rich media-матеріали;
  • промо-сторінка;
  • E - mail-реклама;
  • спам;
  • контекстна реклама.

ІІ Група Розробляє алгоритм  дій споживача від моменту зацікавлення товаром з реклами в соцмережах до оформлення замовлення.

ІІІ Група Створення концепції інтернет-реклами товару, який може зацікавити молодь (на свій розсуд).

Обмін інформацією між учасниками груп.

Очікувані результати*:

Під час проведення вправи, здобувачі освіти формують уявлення про комерційну рекламу, її значення, види та способи впливу на споживача. В процесі вивчення нового матеріалу, розвивають не тільки мистецькі компетентності, а й медіаграмотність, критичне мислення та уміння застосування цифрових технологій.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:

  1. Здобувачі освіти доводять або спростовують твердження: «Реклама – частина нашого життя».
  1. Пояснюють фразу «Довіряй, але перевіряй» стосовно сприйняття реклами.
  2. Роблять висновок яким джерелам інформації варто надати перевагу при виборі товару або послуги і чому?

Використані джерела*:

Підручник Мистецтво : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Л.М.Масол. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. –  224 с.

https://ua-referat.com/%D0%9E%D1%81%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B8%D0%B2%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96_%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B8_%D0%B2_%D0%86%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82_%D1%97%D1%97_%D1%86%D1%96%D0%BB%D1%96

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0https://bigenergy.com.ua/fnansi/bznes-dlya-pdpri/1144-shho-take-reklama-i-ii-vidi--povnij-oglyad-ponyattya.html

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram