ПІБ автора(ки) *: Таранюк Майя Іванівна
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: КЗ «Вороновицький ліцей»
Ваша посада*: учитель мистецтва
Короткий опис вправи, анотація*:
Значення реклами зростає у всіх галузях економіки та громадського життя. Суспільна роль полягає в тому, що реклама впливає не лише на формування купівельних переваг, а й на становлення певних стандартів мислення та соціальної поведінки різних верств населення в кожній країні і в світі в цілому. Реклама підтримує й загострює конкуренцію, дозволяючи споживачам товарів розширити їхній вибір.
Істотна частина потенційних покупців одержує інформацію про товари в Інтернеті. Основна маса відвідувачів Інтернету - відносно молоді люди із середніми і вище середніх доходами, тобто вкрай приваблива для рекламодавців категорія населення. У зв’язку з карантинними обмеженнями під час епідемії COVID-19, військовим станом у нашій країні - частка покупців через мережу Інтернет постійно збільшується.
Інтернет вже давно перетворився на рекламне середовище, багато компаній здійснюють просування своєї продукції при безпосередній допомозі Інтернет-реклами. В даний час, практично кожен вид діяльності, тим чи іншим чином, обов'язково знаходить своє відображення у світовій мережі. Інтернет реклама створила просто незліченну кількість рекламних майданчиків, порталів різноманітної тематики, і багатьох інших ресурсів Інтернет реклами при безпосередній допомозі яких, користувач мережі відшукує необхідну йому інформацію.
Запропонована вправа допомагає здобувачам освіти навчитися орієнтуватися у світі реклами, передбачати ризики та уникати шахрайських схем під час покупок через Інтернет.
Вправа «Критичний погляд» розвиває критичне мислення та медіаграмотність; спонукає задуматися над значенням реклами у нашому житті; навчає правильно сприймати інформацію, «читати поміж рядками»; звертає увагу на важливість фінансової грамотності та знань із прав споживачів.
Мета вправи/заняття*:
Необхідне обладнання/матеріали*:
мультимедійна дошка; індивідуальні цифрові пристрої здобувачів і здобувачок освіти з доступом до мережі Інтернет; картки зQR кодами, для словникової роботи; зошити; ручки.
Детальний опис вправи/уроку*:
Випереджаюче завдання:
Хід вправи
Здобувачі освіти отримують картки з QR кодом. На кожній картці закодований зразок одного з видів реклами (політична, соціальна, комерційна).
5.8.
6. 9.
7. 10.
Учитель просить озвучити номери карток на яких учні побачили комерційну рекламу та виводить фото цих зразків на екран мультимедійної дошки.
Учні, які не отримали картки з комерційною рекламою підтверджують, або спростовують належність певного зразка до комерційної реклами.
Проблемні питання:
- Чому комерційна реклама найпоширеніший вид реклами?
- Як змінилося б наше життя, якби повністю зникла комерційна реклама?
«Спільне/відмінне»
Учитель демонструє на екран мультимедійної дошки різні варіанти реклами одного товару. Потрібно визначити, що спільне у запропонованому наборі зразків реклами, а що відмінне.
Рекламні відеоролики
PR-акцію «Сік Садочок запрошує до гри» https://life.pravda.com.ua/health/2013/08/27/136149/
Слоган «Сік «Садочок» - там, де росте любов».
Рекламний плакат
Зразок текстової реклами «Увага! Продам велику партію екологічного, корисного та смачного соку «Садочок» (виробник PepsiCo) за привабливими цінами. Детальна інформація за тел. 097….»
Проблемні запитання:
«Критичний погляд»
Учитель пропонує переглянути чотири рекламних ролики Pepsi та вказати які із засобів виразності та способів впливу на споживачів використано в них.
Мозковий штурм:
Робота в групах
І Група Словникова робота в пошуковій системі Googl «Види реклами в мережі Інтернет та способи її розміщення»
ІІ Група Розробляє алгоритм дій споживача від моменту зацікавлення товаром з реклами в соцмережах до оформлення замовлення.
ІІІ Група Створення концепції інтернет-реклами товару, який може зацікавити молодь (на свій розсуд).
Обмін інформацією між учасниками груп.
Очікувані результати*:
Під час проведення вправи, здобувачі освіти формують уявлення про комерційну рекламу, її значення, види та способи впливу на споживача. В процесі вивчення нового матеріалу, розвивають не тільки мистецькі компетентності, а й медіаграмотність, критичне мислення та уміння застосування цифрових технологій.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:
Використані джерела*:
Підручник Мистецтво : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів /Л.М.Масол. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017. – 224 с.
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A0%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0https://bigenergy.com.ua/fnansi/bznes-dlya-pdpri/1144-shho-take-reklama-i-ii-vidi--povnij-oglyad-ponyattya.html