Мова на занятті про те, як українці отримали свій Державний Герб(малий) та про історичні етапи його становлення.
розвивати навички критичного мислення, зокрема, робити критичний аналіз тексту, відео, історичних фактів ,ознайомити дітей з унікальним українським знаком-символом, на основі історичних фактів формувати розуміння того, що наша історична та родова спадщина надзвичайно багата та цінна для нащадків, відтворити/створити Тризуб засобами зображувальної діяльності.
комп’ютер( лептоп, мультимедійна дошка, плазма)аркуш паперу, олівці чи фломастери, презентація (додаток).
Види діяльності учнів/учениць
Ключові поняття:
ТРИЗУБ
ТРИСУТТЯ
МАЛИЙ ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ
ВЕЛИКИЙ ДЕРЖАВНИЙ ГЕРБ
1.Емоційне налаштування.
Вправа «Хвилина на роздум».
Цей прийом сприяє розвитку вміння осмислювати та оцінювати свій досвід. Називаю учнівству слово «ТРИЗУБ» та прошу їх протягом однієї хвилини записати свої думки, які з цим словом пов'язані. По закінченні часу пропоную школярам (за бажанням) їх прочитати всьому класу та надати відповіді на такі запитання:
Чому я записав/ла саме ці слова?
Про що я думав/ла, коли писав ці слова?
Щоб я хотів/ла змінити у записах?
Чи має написане для мене значення?
2.Сприймання та інтерпретація візуального ряду: відео
«Як українці отримали свій стильний герб: історія тризуба»
https://www.youtube.com/watch?v=fVVlFlD8sRg
Після перегляду відео пропоную таку вправу:
«Поміркувати – обмінятися – вибрати»
Прийом сприяє ефективному засвоєнню знань, залучає до предметної та командної роботи учнівство.
Пропоную школярам поміркувати та написати на невеликому аркуші три слова, що стосуються теми уроку. Потім вони мають обмінятися аркушем із сусідом, поспілкуватися протягом 2 хвилин, відібрати з отриманих шести слів три найточніших та оголосити їх класу (для зручності фіксую «трійки» слів на дошці). Після повідомлення всіх результатів, пропоную дітям відібрати з усіх записаних слів три ключових слова та скласти невеличкий текст.
3.Формування уявлення про правічний символ.
Але існує ще одне поняття та явище, співзвучне до тризуба. Це – трисуття.
Так трисуття чи тризуб? Заглянемо в історію ще до Київської Русі.
ТРИСУТТЯ ЧИ ТРИЗУБ?
«ТРИСУТТЯ часто називають ТРИЗУБОМ, що неправильно. ТРИСУТТЯ є унікальним знаменитим Українським знаком-символом, якого не має жодна нація світу і який несе глибокий закодований зміст — ТРИ СУТНОСТІ, тому і зветься «Трисуття». Це є Дерево Життя, в якому об'єднані Три Суті — Яв, Нав і Прав — міфологічні архетипи слов'янської мудрості.
Трисуття має горизонтальну лінію, яка символізує розділення світу на Явний (над Землею) і Навний (підземний, або захований) світи. Явний світ є життям людини н землі, а Навний є світом пращурів, померлих родичів, мудрістю віків.
Життя народжується із «зерна», яке ніби посаджене у «землю» — змістовно ділить світ між живими і мертвими. Підземна частина зерна Нав— дух предків, із якого виходить, род-иться явне життя Яв — центральний росток у Трисутності. Це явне життя направляється з двох сторін складною структурою Прав — законів, правди життя. Прав є направляючою сутністю, яка ніби виростає із досвіду і мудрості пращурів Нав і яка є непохитна, як два ножі, що направляють Яв-не життя.
Матеріал з Вікіпедії — вільної енциклопедії.
Всі ці факти вказують на те, що у нашої нації глибоке коріння і високі духовно-моральні цінності. Ми маємо цим гордитися та примножувати свою ідентичність та самобутність.
Хочу нагадати про те, що 30 років тому, 19 лютого 1992 року, Верховна Рада України своєю Постановою «Про Державний герб України» затвердила тризуб як малий герб нашої держави. Ним став золотий Тризуб на синьому щиті — національний символ українців часів визвольних змагань XX століття.
З того часу, 19 лютого є Днем Державного Герба України.
24 серпня 2021 року Верховна Рада в першому читанні схвалила проєкт Великого герба, який запропонував затвердити законом Володимир Зеленський. Але до цього часу цей законопроєкт ще не затверджено остаточно.
Російська агресія в Криму та на Донбасі розпочалася із знищення Тризуба та Знамена, як маркерів української ідентичності та славної історії. І тепер в час повномасштабного вторгнення рашистської армії , на окупованих територіях знищують, здирають, замальовують Державні Символи України. Вони бояться малюнків, знимків, скульптур тощо, тобто мистецтва, що вказує на їх боягузтво та неспроможність протистояти нашій багатовіковій історії.
4.Практичне завдання.
Пропоную вибрати завдання за бажанням:
5.Рефлексія заняття.
Очікувані результати: Учень/учениця:
розвиває навички критичного осмислення інформації та джерел її отримання, розпізнає, міркує, робить висновки на основі інформації , поданої в різних формах, створює власний варіант Тризуба, експериментує з кольорами, лініями, формами.
Рефлексія заняття.
Ось про це поки що не знає ніхто з моїх рідних
https://www.youtube.com/watch?v=fVVlFlD8sRg
https://umoloda.kyiv.ua/number/0/196/164611
https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%80%D0%B8%D0%B7%D1%83%D0%B1
https://www.istpravda.com.ua/articles/2010/10/18/578/
https://www.bbc.com/ukrainian/news-58315859