info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Математика
Застосування: На уроці
Вік/клас: 6 клас
Методи: Індивідуальна робота
Теми медіаграмотності: Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Новинна грамотність, Пошук і збір інформації

Робота на Всеукраїнський конкурс на кращу вправу

з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів

ПІБ авторки: Козлова Світлана Сергіївна

Повна назва закладу, у якому Ви працюєте:

Харківська гімназія № 46 ім. М. В. Ломоносова Харківської міської ради Харківської області

Ваша посада: вчитель математики

Тема заняття: Стовпчасті діаграми

Клас/вік: 6 клас/12 років

Мета вправи: Створити умови для вироблення в учнів математичної компетентності, розвитку медіаграмотності, зокрема вміння аналізувати інформаційні повідомлення – стовпчасті діаграми  – і складати прості текстові медіаконтенти.

Короткий опис вправи, анотація: Суть вправи полягає в тому, що учні працюють із стовпчастими діаграмами з інтернету (додаток 1, додаток 2 за посиланням

https://www.pravda.com.ua/articles/2020/08/26/7264157/).

Діаграми для зручності виконуються в програмі Excel (додаток 1-а, додаток 1-б, додаток 2-а, додаток 2-б) для того, щоб учні 6-го класу мали можливість ними користуватись під час виконання завдань. Учням пропонується визначити:

  1. середній рівень захворюваності на СOVID-19 в Україні та США за період з 24/04 по 18/05 та за період з 17/06 по 11/07;
  2. у який день нових випадків захворюваності на СOVID-19 було найбільше в Україні за період з 24/04 по 18/05 і період з 17/06 по 11/07;
  3. у який день нових випадків захворюваності на СOVID-19 було найбільше в США за період з 24/04 по 18/05 і період з 17/06 по 11/07;
  4. скільки всього було нових випадків захворюваності на СOVID-19 за ці періоди в Україні та в США.

Скласти до отриманих результатів текстові повідомлення (медіаконтенти).

Час, необхідний на виконання вправи: 20 хвилин.

Застосування вправи: урок формуванняпредметної компетентності (набуття практичного вміння аналізувати стовпчасті діаграми), ключової компетентності «вміння навчатися впродовж життя» (самооцінювати та оцінювати результати навчальної діяльності), реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека» (формування безпечного життєвого середовища) і також формування основ медіаграмотності (уміння аналізувати інформаційні повідомлення у вигляді стовпчастих діаграм).

Необхідне обладнання/матеріали: роздруковані діаграми для кожного учня, презентація вчителя для створення умов щодо самооцінювання результатів освітньої діяльності.

Форма/метод роботи: індивідуальна.

Детальний опис вправи: учні виконують завдання за варіантами (варіанти формуються відповідно до періодів, за якими обрані діаграми). На виконання завдань, які означені вище (1, 2, 3, 4), відводиться 15 хвилин. Після виконання завдань проводиться самооцінювання освітньої діяльності. На екрані презентуються правильні відповіді (додаток 3, 4), за допомогою яких учень оцінює свою роботу (кожне правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали). Учні, які припустилися помилок, висловлюють припущення, що могло стати причиною помилки і над чим слід ще працювати. На самооцінювання відводиться 5 хвилин.

Очікувані результати: учні набувають практичного вміння аналізувати повідомлення, які надаються у вигляді стовпчастих діаграм в інтернеті, а також складати текстові інформаційні повідомлення (прості медіаконтенти) на підставі стовпчастих діаграм.

Підсумок/рефлексія. Інтерактивна гра «Закінчи речення»

1. Такі статистичні дані потрібні для…

2. Моє повідомлення буде цікавим для…

3. Мені на уроці було …

Додаток 1

УКРАЇНА – ЩОДЕННІ НОВІ ВИПАДКИ

Додаток 1-а

Додаток 1-б

Додаток 2

Додаток 2-а

Додаток 2-б

Додаток 3

УкраїнаСША  УкраїнаСША
24.04.202047736200 17.06.202075826915
25.04.202047832961 18.06.202082928113
26.04.202049227306 19.06.202092132050
27.04.202039222580 20.06.202084132578
28.04.202040124514 21.06.202073525268
29.04.202045627508 22.06.202068132615
30.04.202054029478 23.06.202083336209
01.05.202045534222 24.06.202094036102
02.05.202055028887 25.06.202099440559
03.05.202050225259 26.06.2020110945942
04.05.202041822435 27.06.202094841679
05.05.202036624154 28.06.202091740898
06.05.202048724371 29.06.202064641582
07.05.202050728377 30.06.202070645204
08.05.202050427011 01.07.202066451450
09.05.202051525880 02.07.202088955129
10.05.202052219613 03.07.202087653127
11.05.202041618323 04.07.202091445244
12.05.202037522256 05.07.202082349896
13.05.202040220723 06.07.202054346316
14.05.202042227013 07.07.202056460706
15.05.202048325117 08.07.202080759670
16.05.202052825059 09.07.202081062338
17.05.202043319071 10.07.202081968153
18.05.202032521694 11.07.202080060037
сер знач45825600 сер знач81544711
максимум55036200 максимум110968153
сума11446640012 сума203671117780

Додаток 4

Використані джерела:

1. Державний стандарт для базової та повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів від 30 вересня 2020 р. №898) Електронна версія: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/

2. Друга хвиля коронавірусу, прогнози поширення СOVID-19 Електронний ресурс:

https://www.pravda.com.ua/articles/2020/08/26/7264157/

3. Навчальна програма для 5-9 класів з математики,  затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804, Електронна версія: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-5-9-klas/onovlennya-12-2017/5-programa-z-matematiki.docx

4. Пандемія СOVID-19 в Україні. Електронний ресурс: https://www.pravda.com.ua/cdn/covid-19/cpa/

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram