info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Гурток, Факультатив
Застосування: На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 8 клас, 9 клас, Навчання впродовж життя
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність, Кейси, Критичне мисленння
Теми медіаграмотності: Інфобезпека, Маніпуляція
П.І.Б. автора: Ващейкіна Катерина Володимирівна
Короткий опис вправи, анотація:

Тренінг для гуртка "Журналістика та дизайн"


Мета вправи/заняття:

формування поглибленого розуміння ролі інформації в сучасних умовах, значення засобів мас-медіа та інформаційних технологій в керуванні масовою свідомістю; підготовка вихованців до захисту від маніпуляцій свідомістю та пропаганди під час інформаційних війн; розвиток критичного мислення щодо інформації, навичок для збору та аналізу достовірної інформації.


Необхідне обладнання/матеріали:

стікери, ватман, роздаткові матеріали, листи для фліпчарту, мультимедійний проектор


Тренінг: «Споживай інформацію безпечно»

Мета: формування поглибленого розуміння ролі інформації в сучасних умовах, значення засобів мас-медіа та інформаційних технологій в керуванні масовою свідомістю; підготовка вихованців до захисту від маніпуляцій свідомістю та пропаганди під час інформаційних війн; розвиток критичного мислення щодо інформації, навичок для збору та аналізу достовірної інформації.

Очікувані результати:

 Учасники навчаться:

 – протистояти інформаційним атакам та регулювати інформаційні потоки;

– виділяти деякі психологічні аспекти пропаганди і соціальної реклами: переконання, навіювання, зараження, наслідування і, як наслідок, маніпуляція масовою свідомістю;

– визначать, які стратегії допомагають застосовувати навички критичного мислення при роботі з інформацією.

Обладнання: стікери, ватман, роздаткові матеріали, листи для фліпчарту, мультимедійний проектор

 

Хід заходу:

І Організаційний момент

Правила роботи на тренінгу:

  • Тренер говорить-діти слухають. Вихованець говорить-тренер і усі учасники слухають. Хочеш відповісти-підніми руку
  • Цінуємо час

3 Поважаємо думки інших

         4 Обговорювати дію, а не особу. Не критикуємо, а аналізуємо

Вправа «Комплімент» ( Кожен учасник називає ім’я учасника, який сидить справа та говорить йому комплімент) (Наприклад:  Лена! В тебе сьогодні гарна зачіска)      

_ Чи всі говорили правду?  Може хтось маніпулював або говорив неправдиву інформацію?

ІІ Оголошення теми та мети

Отже, сьогодні ми поговоримо про маніпуляції, фейки, недостовірну інформацію, а також про медіаграмотність: що це таке, для чого потрібно бути медіаграмотним,  потренуємося з вами визначати правдиві та фейкові новини.

ІІІ Актуалізація знань вихованців

Вправа «Знайди шульгу»

 

IV Ознайомлення з матеріалом

  1. Вправа «Асоціативний кущ» (робота на фліпчарт)

Кожен учасник записує на стікері свої асоціації з кожною буквою слова «медіа». Прикріплюємо ті, які не повторюються.

М – мовлення, мережа, маніпуляція, монолог, мислення, монітор, музика

Е – емоції, ерудиція, емпатія,

Д – диктор, документ, достовірність, діалог, друг

І – інформація, інфографіка, ігри, інтернет,

А – автор, аргумент, аудиторія

ВИСНОВОК: Отже,  ми всі по-різному сприймаємо інформацію, тому сьогоднішній тренінг важливий для того, щоб ви краще розбиралися в інформаційному просторі, який вас оточує.

  1. Перегляд та обговорення роликів «Медіагігієна. Прості правила захисту»
  2. Вправа «Моє медіаполе» (учасникам роздаються анкети, які вони повинні заповнити)

Руханка

V Практична частина

  1. Вправи з фактчекінгу
  2. Вправа «Соцмережі: знайди неправдиву інформацію»

VI Підсумки

  1. Перегляд ролику «Бути медіаграмотним-сучасно»
  2. Анкетування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Очікувані результати:

Учні набудуть досвіду роботи в інтернеті


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Анкетування


Використані джерела:

Основи медіаграмотності: Навчально-методичний посібник для
вчителя 8 (9) клас. Плани-конспекти уроків / За ред. В.Ф. Іванова,
О.В. Волошенюк, О.П. Мокрогуза. – Київ: Академія української преси,
Центр вільної преси, 2014. – 190 с


    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram