Тренінг для гуртка "Журналістика та дизайн"
формування поглибленого розуміння ролі інформації в сучасних умовах, значення засобів мас-медіа та інформаційних технологій в керуванні масовою свідомістю; підготовка вихованців до захисту від маніпуляцій свідомістю та пропаганди під час інформаційних війн; розвиток критичного мислення щодо інформації, навичок для збору та аналізу достовірної інформації.
стікери, ватман, роздаткові матеріали, листи для фліпчарту, мультимедійний проектор
Тренінг: «Споживай інформацію безпечно»
Мета: формування поглибленого розуміння ролі інформації в сучасних умовах, значення засобів мас-медіа та інформаційних технологій в керуванні масовою свідомістю; підготовка вихованців до захисту від маніпуляцій свідомістю та пропаганди під час інформаційних війн; розвиток критичного мислення щодо інформації, навичок для збору та аналізу достовірної інформації.
Очікувані результати:
Учасники навчаться:
– протистояти інформаційним атакам та регулювати інформаційні потоки;
– виділяти деякі психологічні аспекти пропаганди і соціальної реклами: переконання, навіювання, зараження, наслідування і, як наслідок, маніпуляція масовою свідомістю;
– визначать, які стратегії допомагають застосовувати навички критичного мислення при роботі з інформацією.
Обладнання: стікери, ватман, роздаткові матеріали, листи для фліпчарту, мультимедійний проектор
Хід заходу:
І Організаційний момент
Правила роботи на тренінгу:
3 Поважаємо думки інших
4 Обговорювати дію, а не особу. Не критикуємо, а аналізуємо
Вправа «Комплімент» ( Кожен учасник називає ім’я учасника, який сидить справа та говорить йому комплімент) (Наприклад: Лена! В тебе сьогодні гарна зачіска)
_ Чи всі говорили правду? Може хтось маніпулював або говорив неправдиву інформацію?
ІІ Оголошення теми та мети
Отже, сьогодні ми поговоримо про маніпуляції, фейки, недостовірну інформацію, а також про медіаграмотність: що це таке, для чого потрібно бути медіаграмотним, потренуємося з вами визначати правдиві та фейкові новини.
ІІІ Актуалізація знань вихованців
Вправа «Знайди шульгу»
IV Ознайомлення з матеріалом
Кожен учасник записує на стікері свої асоціації з кожною буквою слова «медіа». Прикріплюємо ті, які не повторюються.
М – мовлення, мережа, маніпуляція, монолог, мислення, монітор, музика
Е – емоції, ерудиція, емпатія,
Д – диктор, документ, достовірність, діалог, друг
І – інформація, інфографіка, ігри, інтернет,
А – автор, аргумент, аудиторія
ВИСНОВОК: Отже, ми всі по-різному сприймаємо інформацію, тому сьогоднішній тренінг важливий для того, щоб ви краще розбиралися в інформаційному просторі, який вас оточує.
Руханка
V Практична частина
VI Підсумки
Очікувані результати:
Учні набудуть досвіду роботи в інтернеті
Анкетування
Основи медіаграмотності: Навчально-методичний посібник для
вчителя 8 (9) клас. Плани-конспекти уроків / За ред. В.Ф. Іванова,
О.В. Волошенюк, О.П. Мокрогуза. – Київ: Академія української преси,
Центр вільної преси, 2014. – 190 с