Предмети: Основи здоров’я
Застосування: На уроці
Вік/клас: 5 клас
Методи: Групова робота
Теми медіаграмотності: Пошук і збір інформації
П.І.Б. автора: Бондаренко Світлана Леонідівна, вчителька хімії та основ здоров’я Комунального закладу освіти “Навчально-виховний комплекс №122 “загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад” Дніпровської міської ради.
Детальний опис вправи:
На основі вивчених навчальних текстів про туберкульоз (Т.Є.Бойченко, С.В.Василенко, Основи здоров’я, 5 кл., стор. 115-117) створені словникові «хмари». «Хмари слів» містять у собі як візуальну інформацію (форма, об’єкт хмари), так і смислове навантаження – сам текст (додаток 1).
Учні класу об’єднані у шість груп за кольором геометричних фігур.
Кожній групі за виданим медіатекстом необхідно:
- визначити головне словосполучення, тобто яка частина інформації про туберкульоз видана групі у вигляді «хмари слів»;
- вибрати слова, вирази, що стосуються визначеного питання, і в якому саме контексті використовувалися слова з «хмари»;
- знайти помилкові вирази, що не відповідають інформації групи, та пропущені;
- скласти розповідь-інформацію, використовуючи якомога більше слів з «хмари», записати схематично на аркуші;
- захист групи: кожний учасник групи має сказати хоча б одне речення щодо визначеного контексту.
Таким чином, «хмарки слів» допоможуть учням систематизувати та засвоїти знання про збудника туберкульозу, шляхи зараження, умови розвитку та симптоми захворювання, заходи профілактики, а також запам’ятати, що туберкульоз – соціально небезпечна інфекційна хвороба.