Учні працюючи індивідуально та в командах беруть участь у проєкті зі створення безпечного для себе цифрового контенту, а також навчаються розпізнавати фейкову інформацію, перевіряти джерела публікації та протидіяти дезінформації.
навчити учнів розрізняти фейкові світлини та новини і зберігати у безпеці своє приватне життя у соц. мережах.
комп’ютер або інтерактивна дошка, фоторамка, телефон або камера, фоторедактори, фото учнів, картинки для жеребкування, роздатковий матеріал з фото для роботи у групах.
Ця проєктна робота складається з кількох етапів та підійде для учнів 5-12 класів. Її можна виконувати як під час уроків у класній кімнаті, так і за межами кабінету на відкритому просторі. Учні можуть використовувати комп'ютерні технології, дизайн, рамки, фотошоп або хенд-мейд для створення свого зображення.
Вчитель пропонує учням взяти участь у творчій проєктній роботі, яка називається "В об'єктиві".
Попередньо учні отримали домашнє завдання: створити свою хенд-мейд рамку для фото або підготувати улюблені програми для обробки та дизайну фотографій на своєму гаджеті. І першим етапом є створення свого зображення в об'єктиві. Вчитель пропонує своїм учням у якості домашнього завдання на наступний урок взяти саморобну рамку та камеру, або ж заздалегідь підготовлений гаджет і зробити селфі. Учні самі вирішують під яким кутом знімати себе, який периметр охоплювати на фото і який фон вибрати, яку ескпозицію створювати, що обрізати чи додавати. Це творча робота, у ній немає неправильного зображення.
На другому етапі вчитель збирає фото своїх учнів та транслює їх на екрані або розвішує у класній кімнаті. Завдання учнів уважно розглянути фотографії однокласників та під час загального обговорення відповісти на такі запитання:
- що вони найчастіше бачать на фото?
- що видно на задньому фоні?
- чи видно інших людей або тварин на задньому чи передньому фоні?
- Чи можна здогадатися, де було зроблено це фото? Чому "так" чи "ні"?
- Яке враження створюється про людину, дивлячись на фото? Що можуть розповісти нам подробиці на фото?
Вчитель разом із учнями приходять до висновку, що кожен із них є виробником медіа. І саме він або вона вирішує, що залишити або що прибрати з відео чи фото. Споживач же отримує лише кінцевий результат, не знаючи про історію створення цього фото та виконані з ним маніпуляції.
На третьому етапі учні працюють із наочним матеріалом у групах. Варіантів об'єднання за командами є безліч. Один із них: заздалегідь приготувати невеликі картинки на певну тематику (книги, кіно, газети, телебачення, соц.мережі тощо), що є популярними джерелами та засобами інформації. Залежно від того, що витягнув кожен із учнів, вони об'єднуються в 4-5 команд і одержують два-три варіанти однієї й тієї ж фотографії. За групами вони обговорюють побачені фото, нові деталі другого фото, відмінність між ними, а також вплив першого і другого варіанта на підсвідомість і думку людей. Потім кожна команда презентує свої зображення перед усім класом, аргументуючи свою точку зору за наступними критеріями:
Учнів просять взяти участь в опитуванні та перейти за посиланням на портал mentimeter, де вони мають поділитися своїми враженнями від проєкту, а також користю отриманих навичок та знань.
Відповіді учнів вчитель у режимі реального часу транслює на екрані чи інтерактивній дошці.