ПІБ автора(ки) *: Таранюк Майя Іванівна
Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: КЗ «Вороновицький ліцей» Вороновицької селищної ради Вінницької області
Ваша посада*: учитель географії
Короткий опис вправи, анотація*:
Для реалізації наскрізних змістовних ліній, в процесі вивчення суспільної географії, не завжди потрібно оперувати глобальними величинами. Погляд на будь-яке явище чи об’єкт, через призму власного досвіду, пошукової діяльності, уміння аналізувати інформацію допомагає здобувачам освіти краще зрозуміти суть поняття та зробити необхідні висновки.
Після 24 лютого 2022 року наше життя вже не буде колишнім… Війна принесла українському народу багато горя, непоправних втрат; додала в наш лексикон нові слова і терміни. Blackout та віялові вимкнення нагадали про важливість електроенергії у всіх сферах господарської діяльності, спонукали шукати альтернативні джерела живлення як на рівні держави, так і на рівні окремих домогосподарств…
Вправа «Пошук альтернативи» розвиває критичне мислення та медіаграмотність; спонукає задуматися над важливістю нетрадиційних джерел енергії; вчить оцінювати економічні та екологічні переваги використання альтернативних відновлюваних джерел енергії для потреб родини/країни.
Мета вправи/заняття*:
Необхідне обладнання/матеріали*:
мультимедійна дошка; індивідуальні цифрові пристрої здобувачів і здобувачок освіти з доступом до мережі Інтернет; картки-опитувальники для учасників групи «Споживачі»; зошити; ручки.
Детальний опис вправи/уроку*:
Випереджаюче завдання:
І група «Споживачі» отримують завдання обговорити зі своєю родиною такі запитання:
«Споживачі» отримують опитувальник у якому будуть фіксувати своє ставлення до проблеми доцільності використання відновлюваних джерел електроенергії у приватних домогосподарствах нашого регіону. На кожному етапі опрацювання інформації потрібно розділити 10 балів між 3 варіантами.
Сонячні батареї | Вітрова електростанція | Біоустановка | |
Обговорення в родині | |||
Опрацювання матеріалу в підручнику | |||
Реклама | |||
Інформація від продавця (маркетолога) | |||
Інформація від експерта з якості та доцільності | |||
Остаточний вибір |
Учасники ІІ, ІІІ, IV груп отримують завдання знайти та опрацювати сайти в мережі Інтернет, що, на їх думку, допоможуть отримати необхідну й, максимально, достовірну інформацію для їх завдання. Попередньо, учасники узгоджують три варіанти альтернативних видів електроенергії, що доцільно використовувати в нашій місцевості (наприклад: СЕС, ВЕС, біоелектростанції).
ІІ група «PR-менеджери» готуються прорекламувати альтернативні джерела енергії. За зразками реклами із мережі Інтернет створюють свій медіапродукт. Вид реклами (відео, плакат, слоган) обирають на свій розсуд.
ІІІ група «Маркетологи» готують інформацію про переваги й перспективи кожного з видів альтернативного отримання електроенергії.
IV група «Експерти з якості та доцільності» готують інформацію про недоліки кожного з альтернативних видів отримання електроенергії та їх економічну доцільність у приватних господарствах.
Хід вправи
Проблемне питання:
Чому російська армія постійно здійснює обстріл об’єктів енергетичної інфраструктури України?
Робота в групах
Очікувані результати*:
Опрацьовуючи та аналізуючи інформацію з різних інформаційних джерел, здобувачі освіти формують уявлення про альтернативне виробництво електроенергії в масштабах України та окремих домогосподарств; на основі критичного осмислення фактів, власних суджень роблять висновки щодо необхідності перевірки достовірності інформації з різних джерел, економічної доцільності (недоцільності) та екологічного значення альтернативних джерел електроенергії.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*:
Учасники усіх груп обговорюють результати вправи. Дають відповідь на такі запитання:
Використані джерела*:
Підручник Географія : підручник для 9 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Бойко В.М. [та ін.] –Тернопіль : Підручники і посібники, 2017. 272 с.
https://www.solargarden.com.ua/typy-sonyachnyh-elektrostantsiy-ih-efektyvnist-perevahy-i-nedoliky/
https://uk.wikipedia.org/wiki/Сонячна_електростанція
https://nrv.org.ua/energiya-vitru-perevagy-i-nedoliky/
https://uk.wikipedia.org/wiki/Вітрова_електростанція
https://uk.wikipedia.org/wiki/Біоенергетика
https://bio.ukr.bio/ua/articles/10185/
https://uk.wikipedia.org/wiki/Категорія:Теплові_електростанції_на_біомасі