info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Українська мова
Застосування: На уроці
Вік/клас: 9 клас
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Критичне мисленння, Мозговий штурм, Проєктна робота
Теми медіаграмотності: Етика в медіа, Інфобезпека, Критичне мислення, Маніпуляція, Медіасоціалізація, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Стереотипи, Цифрове здоров’я
П.І.Б. автора: Селютіна Олена Олексіївна
Короткий опис вправи, анотація:

Через зміст переглянутого відео "Медіаграмотність", учні формують власну мовну, мовленнєву компетентності та медіакомпетентність. Запропоновано об’єднатися у три групи відповідно до обраного виду складного речення. Через зміст переглянутого медіатексту здобувачі освіти створюють пам’ятки-рекомендації, при цьому кожна група може використовувати лише один окремий вид складного речення: складнопідрядні, складносурядні, складні безсполучникові. Пізніше кожна група презентує свої поради однокласникам щодо медіаграмтності. Вчитель пропонує об’єднатися групам, формуючи поняття про складні речення з різними видами зв’язку.


Мета вправи/заняття:

-поглибити знання про особливості будови складного речення, їх види, засоби зв’язку;

-удосконалити пунктуаційну грамотність, розвивати творчі вміння моделювати складні речення відповідно до даної тематики;

-формувати життєві, інформаційні, цифрові  компетентності, критичне мислення, медіаграмотність


Необхідне обладнання/матеріали:

Мультимедійна дошка, 3 ватмани, кольорові маркери


Вчитель пропонує переглянути відеоролик «Медіаграмотність»

(https://www.youtube.com/watch?v=sDp7qYWoDnk&feature=youtu.be)

Обговорення:

  • Чи цікаво вам було?
  • Що нового ви дізналися?
  • Які поради та рекомендації ви могли б додати?

Клас об’єднується в 3 групи відповідно до обраного виду складного речення (складнопідрядне, складносурядне, безсполучникове)

Завдання: ще раз обговорити зміст переглянутого медіатексту та створити пам’ятку-рекомендацію для однокласників щодо формування власної медіаграмотності. При цьому кожна група може використовувати окремий вид складного речення:

1 група – складнопідряді речення

2 група – складносурядні речення

3 група – складні безсполучникові речення

Далі кожна група презентує свої поради після наради. Після презентації  вчитель пропонує обговорення і ставить проблемне питання: «Якщо ми об’єднаємо  ці речення в  одне складне, що ми отримаємо?». Далі вчитель разом з учнями формують поняття про речення з різними видами зв’язку.

Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення з різними видами зв’язку.

Обговорення. 

Вправа "П'ять пальців" (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)

Очікувані результати:

-здобувачі освіти мають вміти застосовувати набуті знання;

- знають, розрізняють види складного речення, пояснюють пунктограми;

- правильно будують й використовують у мовленні  складні речення різних типів та видів відповідно до мовленнєвої ситуації;

- через критичне мислення здобувачі освіти розрізняють фейки та маніпуляції медіа, аргументують, узагальнюють, відчувають себе активними творцями медіатворчості;

- розвиток ключових компетентностей


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення з різними видами зв’язку.

Обговорення. 

Вправа "П'ять пальців" (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)


Використані джерела:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=sDp7qYWoDnk&feature=youtu.be
  2. Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін: Посібник для вчителя / За ред. В. Іванова, О. Волошенюк, О. Мокрогуза – К.: Центр вільної преси

    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram