Через зміст переглянутого відео "Медіаграмотність", учні формують власну мовну, мовленнєву компетентності та медіакомпетентність. Запропоновано об’єднатися у три групи відповідно до обраного виду складного речення. Через зміст переглянутого медіатексту здобувачі освіти створюють пам’ятки-рекомендації, при цьому кожна група може використовувати лише один окремий вид складного речення: складнопідрядні, складносурядні, складні безсполучникові. Пізніше кожна група презентує свої поради однокласникам щодо медіаграмтності. Вчитель пропонує об’єднатися групам, формуючи поняття про складні речення з різними видами зв’язку.
-поглибити знання про особливості будови складного речення, їх види, засоби зв’язку;
-удосконалити пунктуаційну грамотність, розвивати творчі вміння моделювати складні речення відповідно до даної тематики;
-формувати життєві, інформаційні, цифрові компетентності, критичне мислення, медіаграмотність
Мультимедійна дошка, 3 ватмани, кольорові маркери
Вчитель пропонує переглянути відеоролик «Медіаграмотність»
(https://www.youtube.com/watch?v=sDp7qYWoDnk&feature=youtu.be)
Обговорення:
Клас об’єднується в 3 групи відповідно до обраного виду складного речення (складнопідрядне, складносурядне, безсполучникове)
Завдання: ще раз обговорити зміст переглянутого медіатексту та створити пам’ятку-рекомендацію для однокласників щодо формування власної медіаграмотності. При цьому кожна група може використовувати окремий вид складного речення:
1 група – складнопідряді речення
2 група – складносурядні речення
3 група – складні безсполучникові речення
Далі кожна група презентує свої поради після наради. Після презентації вчитель пропонує обговорення і ставить проблемне питання: «Якщо ми об’єднаємо ці речення в одне складне, що ми отримаємо?». Далі вчитель разом з учнями формують поняття про речення з різними видами зв’язку.
Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення з різними видами зв’язку.
Обговорення.
Вправа "П'ять пальців" (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)
Очікувані результати:-здобувачі освіти мають вміти застосовувати набуті знання;
- знають, розрізняють види складного речення, пояснюють пунктограми;
- правильно будують й використовують у мовленні складні речення різних типів та видів відповідно до мовленнєвої ситуації;
- через критичне мислення здобувачі освіти розрізняють фейки та маніпуляції медіа, аргументують, узагальнюють, відчувають себе активними творцями медіатворчості;
- розвиток ключових компетентностей
Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення з різними видами зв’язку.
Обговорення.
Вправа "П'ять пальців" (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)