Сьогодні інформаційний простір можуть заповнювати усі, хто має доступ до мережі інтернет, але у період війни життєво важливим є медіабезпека кожного з нас, особливо наймолодших! Ця вправа створена з метою допомогти педагогам та батькам навчити дітей безпечної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.
Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.
Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.
ПРИЙОМ «СТОП КАДР»
на прикладі короткометражного мультфільму «Безпечні канікули»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.
Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)
Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)
Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=A4PrtPUf22o
БЕСІДА «ПРАВИЛА МІННОЇ БЕЗПЕКИ ДЛЯ ДІТЕЙ»
на прикладі короткометражного мультфільму «Що таке міна? Побачив міну?»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей уважно переглядати та критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=v_jY3LRP6yA
БЕСІДА «СИРЕНА – МОЯ ПОМІЧНИЦЯ»
на прикладі короткометражного мультфільму «Сирена – моя помічниця. Що таке сигнал повітряної тривоги та як поводитися »
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей уважно переглядати та критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=wNVwcJ9rrjA&t=2s
БЕСІДА «ПРАВИЛА ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ »
на прикладі короткометражного мультфільму «Небезпечні забави лисенятка Фредді »
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=k46yxx_-6N4
БЕСІДА «ДИТЯЧА АБЕТКА БЕЗПЕКИ ВІД ДСНС»
на прикладі короткометражного мультфільму «Дитяча абетка безпеки від ДСНС»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила поводження з незнайомими предметами.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=PjJgM28Lw_I
БЕСІДА «ЩО РОБИТИ ПІД ЧАС ПОЖЕЖІ?»
на прикладі короткометражного мультфільму «Що робити під час пожежі?»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку. Закріпити правила безпечної поведінки під час пожежі.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=vTSBL_YOcc4
Відеопрезентація заняття "Медіабезпека дошкільника в умовах війни" від авторок.
Очікувані результати: Методичні матеріали націлені на розвиток критичного сприйняття дітьми старшої дошкільної та початкової ланки відеоконтенту, розвиток навичок сприйняття екранних образів, вміня переходити від звичних практичних дій з предметами до дії з ними в образному плані, свідомо обираючи способи дії для розв’язання задуму, на розвиток уміння застосовувати набуті знання в повсякденному житті, формувати та закріплювати вміння та навички, потрібні для свідомого поводження у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни!
Запропоновані відеоматеріали та бесіди дадуть змогу закріпити:
та засвоять правильні дії при виявленні вибухонебезпечних предметів
45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років/ Навчально-методичний посібник / за редакцією О. В. Волошенюк, Г. А. Дегтярьової, В. Ф. Іванова. Київ. АУП, ЦВП. 2021. — 72 с., іл.