Сьогодні інформаційний простір можуть заповнювати усі, хто має доступ до мережі інтернет, але у період війни життєво важливим є медіабезпека кожного з нас, особливо наймолодших! Ця вправа створена з метою допомогти педагогам та батькам навчити дітей безпечної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.
Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.
підключення до мережі інтернет, планшет/ноутбук/комп’ютер/мобільний телефон.
Підбір відеоматеріалів та бесід для роботи з дітьми старшого дошкільного віку та початкової школи у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.
ПРИЙОМ «СТОП КАДР»
на прикладі короткометражного мультфільму «Повітряний змій»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.
Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)
Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)
Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=0WRgt7cbP24
ПРИЙОМ «СТОП КАДР»
на прикладі короткометражного мультфільму «Небезпечні знахідки»
Мета: орієнтація на формування безпечної поведінки, сприйняття медіа. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.
Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)
Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)
Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.
Запитання для бесіди:
https://www.youtube.com/watch?v=vVVICc46XCo
ПРИЙОМ «СТОП КАДР»
на прикладі короткометражного мультфільму «Лісовий скарб»
Мета: орієнтація на сприйняття медіа, формування безпечної поведінки. Вчити дітей критично сприймати відео, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати свою думку.
Зупинка 1 Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)
Зупинка 2 Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)
Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.
Запитання для бесіди:
Відеопрезентація заняття "Медіабезпека дошкільника в умовах війни" від авторок.
Очікувані результати: Методичні матеріали націлені на розвиток критичного сприйняття дітьми старшої дошкільної та початкової ланки відеоконтенту, розвиток навичок сприйняття екранних образів, вміня переходити від звичних практичних дій з предметами до дії з ними в образному плані, свідомо обираючи способи дії для розв’язання задуму, на розвиток уміння застосовувати набуті знання в повсякденному житті, формувати та закріплювати вміння та навички, потрібні для свідомого поводження у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни!
Запропоновані відеоматеріали та бесіди дадуть змогу закріпити:
та засвоять правильні дії при виявленні вибухонебезпечних предметів
45 ідей як викладати медіаграмотність дітям 3–4 років/ Навчально-методичний посібник / за редакцією О. В. Волошенюк, Г. А. Дегтярьової, В. Ф. Іванова. Київ. АУП, ЦВП. 2021. — 72 с., іл.