Ця вправа сприяє розвитку критичного мислення учнів у контексті медіаграмотності, дозволяє їм швидко опрацьовувати візуально отриману інформацію, а також правильно її інтерпретувати. Дане завдання навчить учнів розпізнати фейки та дезінформацію з раннього віку.
навчити учнів правильно інтерпретувати візуальну інформацію у медіа джерелах.
екран (інтерактивна дошка), фото з завданням, ручка, аркуш паперу (зошит), мобільний телефон, завдання до гри Kahoot.
Виконуємо вправу у шість етапів:
Наприклад:
На фото я бачу зруйновану будівлю. - Так, вона дійсно зруйнована. Але ця будівля також могла бути просто покинута багато років тому.
На землі лежить дитяча іграшка та рештки меблів. – Там можуть бути також залишки зруйнованого будинку. Можливо, це може бути звалище.
Пора року – осінь. – Це може бути і весна.
То був артилерійський обстріл. - Це міг бути вибух через витік газу, землетрус чи інший природний катаклізм.
Люди покинули це місце. - Ми не можемо знати цього напевно.
Учні зачитують свої варіанти інтерпретації фото.
Очікувані результати:Учні отримають навички аналізу та синтезу візуального контенту, який використовують медіа для підтвердження своєї інформації, що освітлюється, що стане гарною практикою для подальшого самостійного розбору медіа інформації.
Учні також навчаться відрізняти фейкову інформацію та зможуть протистояти дезінформації.
Вчитель пропонує учням пограти у гру Kahoot. На екрані з'являються картинки, які учням необхідно візуалізувати та швидко інтерпретувати, а також дати відповідь на питання "так" чи "ні".
Наприклад:
Абетка візуальної грамотності / Баликін І., Волошенюк О., Чорний О., Федченко О. / За редакцією Волошенюк О., Іванова В., Євтушенко Р. — Київ : АУП, ЦВП, 2019. – 80с.