info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Англійська мова, Громадянська освіта, Захист України, Медіаграмотність в умовах війни
Застосування: На уроці
Вік/клас: 10 клас, 11 клас, 12 клас, 9 клас
Методи: Ігрова діяльність, Індивідуальна робота, Критичне мисленння, Мозговий штурм
Теми медіаграмотності: Інфобезпека, Критичне мислення, Маніпуляція, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Новинна грамотність, Пошук і збір інформації, Цифрове здоров’я
П.І.Б. автора: Сулейманова Тетяна Сергіївна
Короткий опис вправи, анотація:

Ця вправа сприяє розвитку критичного мислення учнів у контексті медіаграмотності, дозволяє їм швидко опрацьовувати візуально отриману інформацію, а також правильно її інтерпретувати. Дане завдання навчить учнів розпізнати фейки та дезінформацію з раннього віку.


Мета вправи/заняття:

навчити учнів правильно інтерпретувати візуальну інформацію у медіа джерелах.


Необхідне обладнання/матеріали:

екран (інтерактивна дошка), фото з завданням, ручка, аркуш паперу (зошит), мобільний телефон, завдання до гри Kahoot.


Виконуємо вправу у шість етапів:

  1. Вчитель пропонує учням уважно подивитися на фото, яке може бути представлене як на інтерактивній дошці або комп'ютері, так і у вигляді роздаткового матеріалу.
  2. Потім учні беруть аркуш паперу або працюють у зошитах. Вони ділять сторінку на дві частини і підписують їх як "візуалізація " та " інтерпретація " .
  3. Протягом 3-4 хвилин клас працює у першій колонці "візуалізація". Їхнє завдання: написати 5 речень з очевидними речами, які вони бачать на фото. Наприклад: На фото я бачу зруйновану будівлю. На землі лежить дитяча іграшка та рештки меблів. Пора року – осінь. То справді був артилерійський обстріл. Люди покинули це місце.
  4. Учні зачитують по черзі свої варіанти побаченого.
  5. Вчитель просить учнів коротко інтерпретувати побачене у другому стовпчику "інтерпретація " . На це їм надається 10 хвилин.

Наприклад:

На фото я бачу зруйновану будівлю. - Так, вона дійсно зруйнована. Але ця будівля також могла бути просто покинута багато років тому.

На землі лежить дитяча іграшка та рештки меблів. – Там можуть бути також залишки зруйнованого будинку. Можливо, це може бути звалище.

Пора року – осінь. – Це може бути і весна.

То був артилерійський обстріл. - Це міг бути вибух через витік газу, землетрус чи інший природний катаклізм.

Люди покинули це місце. - Ми не можемо знати цього напевно.

Учні зачитують свої варіанти інтерпретації фото.

Очікувані результати:

Учні отримають навички аналізу та синтезу візуального контенту, який використовують медіа для підтвердження своєї інформації, що освітлюється, що стане гарною практикою для подальшого самостійного розбору медіа інформації.

Учні також навчаться відрізняти фейкову інформацію та зможуть протистояти дезінформації.

 


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Вчитель пропонує учням пограти у гру Kahoot. На екрані з'являються картинки, які учням необхідно візуалізувати та швидко інтерпретувати, а також дати відповідь на питання "так" чи "ні".

Наприклад:

  1. На екрані з'являється фото собаки. Запитання: "Це собака? " (Так, це собака).
  2. На екрані з'являється фото чоловіка у костюмі біля Верховної Ради України. Запитання: "Це політик?" (Ні, це може бути будь-хто).

Використані джерела:

Абетка візуальної грамотності / Баликін І., Волошенюк О., Чорний О., Федченко О. / За редакцією Волошенюк О., Іванова В., Євтушенко Р. — Київ : АУП, ЦВП, 2019. – 80с.


    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram