info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Англійська мова, Географія, Дизайн, Історія, Медіаграмотність в умовах війни, Мистецтво, Правознавство, Українська мова, Я досліджую світ
Застосування: Медіаграмотність для дорослих, На уроці, Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 6 клас, 7 клас, 8 клас, 9 клас, Навчання впродовж життя
Методи: Аналіз медіатекстів, Групова робота, Ігрова діяльність, Індивідуальна робота, Критичне мисленння, Мозговий штурм
Теми медіаграмотності: Відеоігри, Громадянські права і свободи, Етика в медіа, Інфобезпека, Критичне мислення, Маніпуляція, Медіаринок, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа), Новинна грамотність, Пошук і збір інформації, Реклама, Цифрове здоров’я

ПІБ автора(ки) *: Крайнік Олена Вікторівна

Повна назва закладу/установи/організації, в якій Ви працюєте*: Пушкарівський ліцей Верхньодніпровської міської ради

Ваша посада*: вчитель історії

Короткий опис вправи, анотація*: Інтерактивний «смартбокс» є еквівалентом вже відомої форми роботи по групуванню різнорівневих завдань, коротких відео/фото чи інших видів навчальних матеріалів. Особливість даного виду інтерактиву в можливості реалізації принципів «змішаного навчання» та онлайн-освіти: наявність авторського відео з теми, власноруч розроблених вікторини та вправи з інфографікою (остання містить як навчальний матеріал, так і завдання до нього), ігрові елементи та дизайнерські рішення.

Мета вправи/заняття*: продовжити формування та вдосконалення компетентності з медіаграмотності, розвиток критичного мислення; виховання свідомої, активної, розсудливої особистості; сприяння мотивації до самоосвіти впродовж життя.

Необхідне обладнання/матеріали*: всі види гаджетів з підключенням до безперебійного інтернету.

Детальний опис вправи/уроку*: Smartbox включає наступні матеріали:

  • Коротке відео з власного YouTube каналу з теми «Верифікація – життєво необхідна навичка сучасності»
  • Інтерактивна інфографіка «Види фейків» - де треба дібрати відповідні світлини-асоціації до коротоко опису деяких популярних видів маніпуляції з допомогою інформації
  • Гра «Медіагігієна на пальцях» - за принципом правда/неправда потрібно вірно відповісти на правдиві твердження та викрити помилкові
  • Корисна забава – фотожаба «Знайди на фото зайве!» - пошук прифотошоплених елементів, що спотворили зміст реального фото, та розвінчання фотофейків.

Очікувані результати*: розвиток пізнавального інтересу, логічного та критичного  мислення, навчальної активності, розширення знань, накопичення цінностей, навчити підростаюче покоління розуміти медіаінформацію, мати уявлення про її механізми і наслідки її впливу на глядачів, читачів і слухачів; навчити дітей шукати та перевіряти інформацію.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи*: вимоги сьогодення до всіх здобувачів освіти та учасників навчального процесу диктують і спонукають до пошуку різноманітних методів, прийомів, форм і засобів засвоєння знань і розвитку вмінь і навичок. Можливості змішаного навчання дають цей потенціал для кожного. Мікс з різнорівневих завдань, комфортний темп виконання, наочність і яскравість – допоможуть зформувати власну освітню траєкторію розвитку та мотивуватимуть до подальшого вдосконалення.

Використані джерела*

  1. Портал «Пустунчик» стаття «Медіаграмотність: як розпізнати неправдиві новини?»
  2. ЗБІРНИК ІННОВАЦІЙНО-МЕТОДИЧНИХ РОБІТ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ Редактор-укладач Олена Самойленко
  3. ПОСІБНИК З ВЕРИФІКАЦІЇ Редактор: Крейг Сільверман, Інститут Пойнтера.
magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram