info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети:
Застосування: На занятті в дитсадку
Вік/клас:
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність, Мозговий штурм
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Стереотипи
П.І.Б. автора: Кузуб Олена Володимирівна
Короткий опис вправи, анотація:

Розвиваюча гра для дітей старшого дошкільного віку (5-6 рік життя) для розвитку медіаграмотності та критичного мислення

                    Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок)

                         комбінованого типу №41 «Дударик»

                                   Черкаської міської ради

                                           вихователь

                            Кузуб Олена Володимирівна

                                                                       

                                                  Анотація

Інформації ніколи не буває забагато, а особливо якщо вона корисна. В наш час головне отримувати її вчасно та бути впевненим що це правда. Ми завжди хочемо бути у вирії подій. На жаль кожен у своєму житті стикався з величезним потоком інформації не задумуючись, потрібна вона чи ні. Але всесвітня павутина затягує нас все більше і більше. Особливо це небезпечно для дітей, тому що вони впитують всю інформацію як губки. Дуже важливо розвинути вміння відрізняти правду від фейку. Дати уявлення про те, що інформаційне пізнання залежить не лише від того, що ми чуємо чи бачимо. За допомогою розвиваючих ігор можна створити початкову базу досвіду для дітей та навчити їх розрізняти інформацію та використовувати її з користю.

                Дидактично – розвиваюча гра  «Інформаційна                                                                павутинка»

                                          для дітей 5-6 років


Мета вправи/заняття:

 Продовжувати ознайомлювати з поняттям «інформація» та її різними видами подання, вчити дітей розділяти її на правдиву та фейкову. Розвивати логічне  мислення та зв’язне мовлення, формувати поняття  протилежності та вміння висловлювати свою думку. Сприяти розвитку спостережливості та  концентруванню уваги. Виховувати стриманість та бажання грати в ігри на розвиток логічного мислення.


Необхідне обладнання/матеріали:

Матеріали до гри: поле, картки з картинками для кожної команди окремо, фішки, сигнальні картки. ( В детальному описі є необхідні зображення готові до друку і використання)


Хід гри: За допомогою запитань та картинок вихователь націлює дітей на відповіді. Діти пояснюють свій вибір та відмічають правильні відповіді певними знаками «так» чи «ні».

Гра містить 5 блоків завдань. Дітей поділяють на 4 команди. Після оголошення запитання команди по готовності піднімають зелений сигнал. Яка з команд виконує перша завдання – просувається на один крок вперед. Та команда, яка перша дійде до фінішу - отримує перемогу.

Хід гри:

  1.  Засоби масової інформації це… (діти викладають відповідні картки навколо знака питання)

              

      

                                                                                                                       

    2.   Наші органи чуття для сприймання інформації

(діти викладають картинки тільки ті, через які людина сприймає інформацію)       

3.  Інтернетом можна користуватися без дозволу дорослого…

                                          

                                                                                                   

4.   Отримання інформації в інтернеті може бути шкідливим для людини…                                             

                                                                                                       

    5. Настільні ігри впливають на розумовий розвиток людини краще ніж відеоігри…

                             

                                                                                                                              

                                            

Очікувані результати:

Граючи в гру діти отрумують корисну інформацію, розвивають увгу, стриманість, швидкість ,логічне мислення . 

Вчаться співвідносити та розрізняти правду від фейку.


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Вправність та вміння дітей використовувати свої знання в подальшому для визначення правдивості інформації.


Використані джерела:

Інтерент ресурси

"Навчальний календарик розвитку критичного мислення"Степанова Н. М. — Київ: Академія української преси, Центр вільної
преси, 2020.

"45 ідей як викладати дітям медіаграмотність"Навчально-методичний посібник / за редакцією О. В. Волошенюк, Г. А. Дегтярьової, В. Ф. Іванова. Київ. АУП, ЦВП. 2021.


    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram