info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Інформатика
Застосування: Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 4 клас, 5 клас
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Медіасоціалізація, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа)
П.І.Б. автора: Ендрексон Анна Сергіївна
Короткий опис вправи, анотація: Переглядаючи відео «Медіаграмотність», учні розвиватимуть свої мовні, мовленнєві та медіа-навички. Учитель пропонує об’єднати учнів у три групи за обраним видом складного речення. Взявши за основу відредагований медіатекст, кожна група створює рекомендаційні замітки, використовуючи лише один тип складного речення: складнопідрядне, складнопідрядне або складнопідрядне безсполучникове. Після цього кожна група представляє свої поради своїм однокласникам щодо медіаграмотності. Учитель також пропонує групам спільними зусиллями сформувати поняття про складні речення з різними видами зв’язку.
Мета вправи/заняття: Мета вправи чи уроку — покращити розуміння характеристик будови складного речення, зокрема їх різноманітних типів і способів зв’язку. Крім того, мета — удосконалювати пунктуаційні навички та розвивати творчі здібності до побудови складних речень на задану тему. Ще одна мета – сприяти розвитку життєвих, інформаційних, цифрових компетенцій, критичного мислення та медіаграмотності.
Необхідне обладнання/матеріали: Мультимедійна дошка, 3 ватмани, різнокольорові маркери

Вчитель разом з учнями переглядає відеоролик "Медіа та медіаграмотність: що це та навіщо?"

/www.youtube.com/watch?v=8Puq1OqwXYg)

Обговорення:

  • Чи цікаво вам було?
  • Що нового ви дізналися?
  • Які поради та рекомендації ви могли б додати?

Клас об’єднується в 3 групи відповідно до обраної соцмережі  (інстаграм, тік-ток, YouTube)

Завдання: ще раз обговорити зміст переглянутого медіатексту та створити пам’ятку-рекомендацію для однокласників щодо формування власної медіаграмотності. При цьому кожна група може використовувати як приклад окрему соціальну мережу:

1 група – інстаграм

2 група – тік-ток

3 група – YouTube

Далі кожна група презентує свої поради після наради. Після презентації  вчитель пропонує обговорення і ставить проблемне питання: «Якщо ми об’єднаємо  ці соціальні мережі, то яку глобальну мережу створимо?». Далі вчитель разом з учнями формують поняття про соціальні мережі з різними видами ЗМІ.

Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення про важливість чіткої дикціі та грамотної мови для ЗМІ та особистих блогів у соціальних мережах. 

Обговорення. 

Вправа-рефлексія “П’ять пальців” (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)

Очікувані результати: - розвиток чіткої дикції та вимови та розуміння їхньої користі  для ведення особистого блогу; - формування і розвиток критичного мислення учнів; - розуміння та орієнтація в соціальних мережах та в медіа-просторі; - через критичне мислення учні розрізняють фейки та маніпуляції медіа, аргументують, узагальнюють, медіатворчість
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення про важливість чіткої дикціі та грамотної мови для ЗМІ та особистих блогів у соціальних мережах. Обговорення. Вправа-рефлексія “П’ять пальців” (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)
Використані джерела:
  1. https://www.youtube.com/watch?v=8Puq1OqwXYg;
  2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C;
  3. https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/
 
    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram