Предмети: Інформатика
Застосування: Поза уроком, Поза школою
Вік/клас: 4 клас, 5 клас
Методи: Групова робота, Ігрова діяльність
Теми медіаграмотності: Критичне мислення, Медіасоціалізація, Медіаспоживання (психологія сприйняття медіа)
П.І.Б. автора: Ендрексон Анна Сергіївна
Короткий опис вправи, анотація: Переглядаючи відео «Медіаграмотність», учні розвиватимуть свої мовні, мовленнєві та медіа-навички. Учитель пропонує об’єднати учнів у три групи за обраним видом складного речення. Взявши за основу відредагований медіатекст, кожна група створює рекомендаційні замітки, використовуючи лише один тип складного речення: складнопідрядне, складнопідрядне або складнопідрядне безсполучникове. Після цього кожна група представляє свої поради своїм однокласникам щодо медіаграмотності. Учитель також пропонує групам спільними зусиллями сформувати поняття про складні речення з різними видами зв’язку.
Мета вправи/заняття: Мета вправи чи уроку — покращити розуміння характеристик будови складного речення, зокрема їх різноманітних типів і способів зв’язку. Крім того, мета — удосконалювати пунктуаційні навички та розвивати творчі здібності до побудови складних речень на задану тему. Ще одна мета – сприяти розвитку життєвих, інформаційних, цифрових компетенцій, критичного мислення та медіаграмотності.
Необхідне обладнання/матеріали: Мультимедійна дошка, 3 ватмани, різнокольорові маркери
Вчитель разом з учнями переглядає відеоролик "Медіа та медіаграмотність: що це та навіщо?"
/www.youtube.com/watch?v=8Puq1OqwXYg)
Обговорення:
- Чи цікаво вам було?
- Що нового ви дізналися?
- Які поради та рекомендації ви могли б додати?
Клас об’єднується в 3 групи відповідно до обраної соцмережі (інстаграм, тік-ток, YouTube)
Завдання: ще раз обговорити зміст переглянутого медіатексту та створити пам’ятку-рекомендацію для однокласників щодо формування власної медіаграмотності. При цьому кожна група може використовувати як приклад окрему соціальну мережу:
1 група – інстаграм
2 група – тік-ток
3 група – YouTube
Далі кожна група презентує свої поради після наради. Після презентації вчитель пропонує обговорення і ставить проблемне питання: «Якщо ми об’єднаємо ці соціальні мережі, то яку глобальну мережу створимо?». Далі вчитель разом з учнями формують поняття про соціальні мережі з різними видами ЗМІ.
Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення про важливість чіткої дикціі та грамотної мови для ЗМІ та особистих блогів у соціальних мережах.
Обговорення.
Вправа-рефлексія “П’ять пальців” (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)
Очікувані результати: - розвиток чіткої дикції та вимови та розуміння їхньої користі для ведення особистого блогу;
- формування і розвиток критичного мислення учнів;
- розуміння та орієнтація в соціальних мережах та в медіа-просторі;
- через критичне мислення учні розрізняють фейки та маніпуляції медіа, аргументують, узагальнюють, медіатворчість
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Насамкінець вчитель пропонує кожній групі скласти тематичне підсумкове речення про важливість чіткої дикціі та грамотної мови для ЗМІ та особистих блогів у соціальних мережах.
Обговорення.
Вправа-рефлексія “П’ять пальців” (1 – дізнався…, 2 – навчився…, 3 – зацікавило…, 4 – здивувало…, 5 – зробив відкриття …)
Використані джерела:
- https://www.youtube.com/watch?v=8Puq1OqwXYg;
- https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D1%82%D0%BD%D1%96%D1%81%D1%82%D1%8C;
- https://msu.edu.ua/library/mediahramotnist-korysni-materialy/