info@aup.com.ua
+380 67 372 2733
Предмети: Я досліджую світ
Застосування: На занятті в дитсадку
Вік/клас: 3-4 роки
Методи: Аналіз медіатекстів, Критичне мисленння, Мозговий штурм
Теми медіаграмотності: Інфобезпека, Критичне мислення
П.І.Б. автора: Ксенія Ванько, методист відділу дошкільної освіти КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради». Юлія Зоря, завідувач навчально-тренінгового центру STEM-освіти КНЗ " Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради ", к.п.н.
Короткий опис вправи, анотація:

Ця вправа створена з метою допомогти педагогам та батькам навчити дітей безпечної поведінки у разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в умовах війни.


Мета вправи/заняття:

Орієнтація на сприйняття медіа, формування навичок безпечної поведінки, розвиток вміння критично сприймати відеоконтент, міркувати, аналізувати побачене, робити висновки, аргументувати власну думку.


Необхідне обладнання/матеріали:

підключення до мережі інтернет, планшет/ноутбук/комп’ютер/мобільний телефон.


Сьогодні інформаційний простір можуть заповнювати усі, хто має доступ до мережі інтернет, але у період війни життєво важливим є медіабезпека кожного з нас, особливо наймолодших!

Продовжуємо формувати навички безпечної поведінки у дітей дошкільного віку засобами мультфільмів.
Вправу розподілено на 3 окремі частини, кожна з яких пов'язана з аналізом мультфільму про улюбленого героя пса Патрона.

Частина 1 "ЗНЕНАЦЬКИЙ СОН

Пропонуємо до перегляду відеоролик: https://www.youtube.com/watch?v=1aDESvs-_hs 

Зупинка 1. Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2. Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

§  Чи очікували ви такого закінчення?

§  Кого чекав Том?

§  Де спав Том?

§  Що наснилося Патрону?

§  Куди його запросили?

§  Що прислали на свято Ельфів?

§  Яку пораду дав Патрон Королю Ельфів?

§  Чи дослухався до поради король? Чому?

§  Що було у подарунку?

§  Що зробили Патрон і Ельфи?

§  Назви героїв мультфільму. Які емоції у вас викликали герої цього відео.

§  Де був Патрон, коли йому наснився сон?

§  На якому гаджеті Том переглядав світлини?

§  Назви професії людей, які допомагають знайомити з різними подіями?

 

Частина 2 "АГЕНТ ПІД ПРИКРИТТЯМ"

Пропонуємо до перегляду відеоролик: https://youtu.be/cSYDEWZGr2o

Зупинка 1. Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

§  Чи очікували ви такого закінчення?

§  Яка погода за вікном у Тома?

§  Чому Том назвав Голубів невихованими?

§  Яку пораду дав Том Голубу? Чому ми маємо одягати маски коли у нас нежить?

§  Куди поїхав Патрон?

§  Що побачили біля лікарні?

§  Чому мешканці маленького села викликали Патрона? На якій машині він приїхав?

§  Кого зустрів Патрон у селі?

§  Де заховали небезпечний предмет Бубухи?

§  Хто допомагав Патрону шукати небезпечний предмет?

§  Хто такі цивільні особи?

§  Яку техніку ви побачили у мультфільмі?

§  Як змінювались ваші емоції протягом перегляду відео?

§  Чим гралися Бубухи? Чому не можна гратися сірниками?

§  Що допомогло загасити вогонь?

§  Хто працював під підкриттям?

§  За чим слідкували таємні агенти?

§  Назвіть всіх героїв цієї серії.

 

Частина 3 "ЗРУЙНОВАНИЙ МІСТ"

Пропонуємо до перегляду відеоролик: https://youtu.be/XwwXNli5ik8

Зупинка 1. Як ви думаєте, як будуть розвиватися події? (діти висловлюють свої припущення стосовно розгортання подій)

Зупинка 2. Подумайте, як може закінчитись мультфільм? (діти висловлюють свої припущення стосовно закінчення)

Після перегляду педагог з дітьми проводить бесіду.

Запитання для бесіди:

§  Чи очікували ви такого закінчення?

§  Чим займався Том, коли до нього завітав Патрон?

§  Назвіть героїв мультфільму.

§  Хто на твою думку є позитивним героєм, а хто негативним? Чому?

§  Які емоції викликають позитивні герої, а які негативні? Аргументуй свою думку.

§  Яке повідомлення отримав пес Патрон?

§  Яку супер силу Патрон використав для перевірки інформації?

§  Що знайшов у воді Дзеральний Короп?

§  Що потрібно зробити, якщо знайшли невідомі предмети?

§  Кого покликав на допомогу Патрон?

§  Яку табличку розмістили біля небезпечного місця?

§  Пригадайте правила, яких слід дотримуватись при знаходженні незнайомих предметів.

Очікувані результати:

закріплення навичок безпечної поведінки в умовах війни, вміння аналізувати відеоконтент, розвиток критичного мислення


Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Що потрібно зробити, якщо знайшли невідомі предмети?Пригадайте правила, яких слід дотримуватись при знаходженні незнайомих предметів.
Хто такі цивільні особи?
Назви професії людей, які допомагають знайомити з різними подіями?


Використані джерела:
https://www.youtube.com/watch?v=XnQbeSD-15c
https://www.youtube.com/watch?v=cSYDEWZGr2o
https://www.youtube.com/watch?v=1aDESvs-_hs&t=83s

    magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram