У посібнику розглядається освітній потенціал медіа для організації сучасного навчального процесу в школі, окреслюється роль засобів масової комунікації, їх вплив на людей і суспільства, визначаються компетенції, які складають основу медіаграмотності. Особлива увага приділяється критичному мислення, яке виступає в якості фільтра при аналізі та оцінці інформації з різних медіаджерел. Також розглядаються можливості і приклади з досвіду роботи вчителів по медіаосвіті учнів в процесі проведення навчальних занять і позакласної виховної роботи.
Це не звичайний посібник, а своєрідний навігатор. Це значить, що він містить не лише ілюстративний матеріал, блоки питань та завдань, а й активні посилання на спеціально створені інтернет-ресурси, які поповнюються і удосконалюються навіть після виходу книги.