info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

МІСЦЕ КОМІКСУ В СУЧАСНІЙ ОСВІТІ - НОВІ ЗАХОДИ АУП ДЛЯ ОСВІТЯН

16.09.2023  

Цього тижня Академія української преси провела чотири вебінари із циклуМедіаосвітній комікс”: 

  • 12 вересня - “Комікс на заняттях з природничих дисциплін”, лектор Руслан Шаламов,  вчитель біології Харківського обласного наукового ліцею-інтернату «Обдарованість», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України.
  • 13 вересня - “Освітній потенціал коміксу”, лекторка Галина Дегтярьова, завідувачка катедри методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», докторка педагогічних наук.
  • 14 вересня - “Комікс та мем на заняттях з історії та громадянської освіти”,лектор Олександр Мокрогуз, завідувач катедри суспільних дисциплін та методики їх  викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, доцент, кандидат педагогічних наук.
  • 15 вересня - “Як створити комікс з дітьми”, лектори Олександра Шаповал, авторка сценаріїв коміксів «Ми скоро повернемось», «Дім на долоньках», «Моїми очима», письменниця, кандидатка мистецтвознавства, мол. наук. співробітниця відділу екранно-сценічних мистецтв та культурології ІМФУ ім. М.Т. Рильського НАН України та Юрій Шаповал, художник-ілюстратор, автор візуального рішення коміксів «Ми скоро повернемось»,«Дім на долоньках», «Моїми очима»,  створює концепти комп’ютерних ігор, малює комікси та ілюстрації близько 20 років.

Під час заходів тренери розглянули питання походження коміксів, як комікси розвивалися в Україні, дослідили формулу сприйняття коміксу, шляхи використання коміксу в освітньому процесі. Наприклад, через аналіз або створення коміксів-інструктажів відбувається активізація знань з техніки безпеки, а інструкції з техніки безпеки, подані у форматі коміксу, легко запам’ятовуються. Вчителі-учасники заходів отримали чіткий план та рекомендації до створення коміксів на уроках. Тренери зауважили, що якщо ви створюєте комікс уперше, то спочатку варто розробити детальний сюжет, продумуючи кадри, плани в них, репліки, кольорову гаму, графіку тощо.

Окрім того говорили про жанри коміксів, риси документальних коміксів, роль коміксів у навчанні природничих дисциплін, також історії, української та іноземної мови.

Галина Дегтярьова: “Я сподіваюсь, що робота з коміксами принесе користь нашим дітям. Вони на прикладі, граючись, занурюючись у цікавий світ зрозуміють як жити в дружбі”

Руслан Шаламов: “Використання коміксів має безліч переваг. Не лише роблять навчання цікавішим, але й сприяють глибшому розумінню складних концепцій. Мені залишається лише зробити заклик, щоб освітяни показували світ природничих наук і через комікси в тому числі. Це зробить навчання захопливим. Давайте інтегрувати комікси в навчальний процес. Так ми можемо відкрити дивовижний світ наших наук і надихнемо нові покоління дослідників”. 

Олександр Мокрогуз: “Комікси входять в наше життя повноцінно і в освітньому процесі вони вже займають певне місце і використовуються вчителями. “Ранніми коміксами” є зображення тварин на стінах печер – це були перші зображення прагнення людей відобразити те, що їх оточує. За великим рахунком це було зображення зовнішнього світу, який оточує людей”. 

Олександра Шаповал: “На сьогоднішній день комікси набувають неабиякої популярності у різних сферах нашого життя, зокрема це друковані видання: книги, журнали, навчальна література, про те ми бачимо, що комікси зустрічаються і в медіа, і в кіномистецтві, тобто екранізації коміксів, і в рекламі, і в соціальних мережах. Сьогодні існують комікси, які будуть цікаві як маленьким дітям, так і людям старшого віку. Тобто вони розширюють свою аудиторію з початку свого існування”.

Юрій Шаповал: “Намалюйте свою першу чорнетку. Попрацюйте над ескізами та начерками персонажа, спробуйте різні варіанти. Експериментуйте з різними формами обличчя, пропорціями тіла та одягом. Зробіть декілька ескізів персонажа, щоб знайти найбільш вдалий варіант. На перші начерки не слід витрачати багато часу. На цьому етапі потрібно упіймати загальний вид та настрій героя. Персонажа можна промалювати перед чи під час розкадрування, створити приблизний образ, а вже при відмальовці уточнювати та додавати деталі”. 

Якщо ви ще не зареєструвались на вебінари та бажаєте почути і побачити все найцікавіше наживо з перших вуст неймовірних спікерів, ви ще маєте таку унікальну можливість. Для цього переходьте за посиланням. Наступний тиждень буде дуже інтенсивним. 

А також нагадуємо, що до 20 вересня триває конкурс медіатворчості “Магія медіаосвітнього коміксу: Намалюй продовження з улюбленими героями”. Встигніть взяти участь!

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram