info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Про відеокурс

Валерій Іванов
президент Академії української преси, професор, доктор філологічних наук

– Наш перший посібник, який мав на меті запобігати явищу інфодемії, ми створили і поширили майже рік тому. Але, на жаль, ця проблема ще залишається дуже актуальною, тому ми вирішили піти далі і створити відеокурс «Освітні практики в часи інфодемії, або Як не ізолюватися від правди»

Посібник «Освітні практики із запобігання інфодемії, або Як не ізолюватися від правди» був задуманий у березні 2020  Оксаною Волошенюк, менеджеркою медіаосвітніх програм Академії української преси, та Андрієм Кулаковим, програмним директором ГО «Інтерньюз-Україна», і створений впродовж місяця у партнерстві  з Міністерством освіти і науки України. Тоді слово інфодемія – недостовірна та неточна інформація щодо новітньої пандемії коронавірусу COVID-19 – було ще малозрозумілим новотвором. Посібник став чи не першим поряд з матеріалами ЮНІСЕФ освітнім «щепленням» проти дезінформації і міфів щодо COVID-19.

Основу відеокурсу склав контент однойменного посібника, оновлений у березні 2021 конспектом лекції та її відеоверсією «Вакцини і вакцинація» (автор: Микита Каліберда), задля дебанкінгу неправдивої інформації щодо вакцинації.

Відеолекція 1. «Неклітинні неорганізми – віруси»

Суспільство повинно мати
доступ до наукового знання, щоб кожен міг скласти уявлення про наявну ситуацію.
Але при цьому я чітко промовляю, де мої знання закінчуються. Я завжди так
робив.

Крістіан Дростен,
дослідник, очолює відділ вірусології в знаменитій берлінській клініці Шаріте

Лекція допоже
повторити вивчене про віруси та хвороби людини, які вони
спричиняють, шляхи поширення й способи профілактики; поглибити знання про вірус
SARS-CoV-2 та хворобу COVID-19; ознайомитися з рисами фейків і маніпуляцій а медіа та навчитися їх відшуковувати в
медіаповідомленнях; удосконалити навички аналізу медійної інформації.

 

Матеріали до відеолекції можна звантажити ось тут.

Микита Каліберда, головний редактор видавництва «Соняшник», вчитель біології, автор підручників та посібників з біології

Руслан Шаламов, креативний директор видавництва «Соняшник», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України, автор підручників, посібників із біології для учнів закладів загальної середньої освіти

Викладачі, які скористаються відеолекцією для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають сертифікат  лінк на форму

Відеолекція 2. «Вакцини та вакцинація»

Заняття чи його фрагменти можна використати в таких темах занять та на таких заходах:

  • 8 клас: тема «Транспорт речовин» — «Імунізація»
  • 9 клас: тема «Біорізноманіття» — «Засоби боротьби із хворобами різної природи»
  • 11 клас: тема «Біологічні основи здорового способу життя» — «Профілактика інфекційних захворювань людини»
  • позакласний виховний захід, присвячений вакцинації
  • батьківські збори

Відеолекція допомагає сформувати поняття про вакцини, їх види та значення, етапи перевірки та побічні ефекти; ознайомитися з методами маніпулювання думкою, способами розвінчати фейки та маніпуляції,та удосконалити навички аналізу медійної інформації. А лекції йдеться про появу та значення вакцинації, типи та покоління вакцин, перевірку та  реєстраці. вакцин . До відеолекції також є завдання.

Матеріали до відеолекції можна звантажити ось тут.

 Микита Каліберда, головний редактор видавництва «Соняшник», вчитель біології, автор підручників та посібників з біології.

Викладачі, які скористаються відеолекцією для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають сертифікат  лінк на форму

Лекція 3. «Практики з припинення недостовірної інформації або як не ізолюватися від правди»

Заняття чи його фрагменти можна використати в таких темах занять і на таких заходах під час:

  • викладання інтегрованого курсу «Громадянської освіти» для 10 класу;
  • розгляду теми «Постіндустріальне суспільство та виклики сучасності» (Розділ 6.
  • Україна в сучасному світі) інтегрованого курсу «Історія: Україна і світ» для 11 класу;
  • розділу 5 «Міжнародні відносини» курсу «Всесвітня історія» для 11 класу.

Під час глобальних криз, зокрема тієї, з якою ми зараз стикнулися через поширення  частково помилкової, хибної, неточної, неповної інформації Вводиться поняття «місінформації»: помилкова інформація, у яку може повірити особа, що її добросовісно поширює або розміщує. Інформація також може бути розміщена “недобросовісно” або з  політичною метою, але людина вважає її правдивою. «Дезінформація» ж – це неправдива інформація, яку поширює людина, що знає про неверність інформації. Фальшива інформація дуже часто залучає так звані конспірологічні теорії (передбачення,  пророцтва, домисли, перебільшування, лякалки тощо), щоб дискредитувати спільноти, певну особистість, науку, владу, створити підґрунтя для розмов, відволікти увагу, нажахати,  посіяти зневіру в майбутньому. Лекція дозволяє отримати навички запобігання таким маніпуляціям.

Матеріали до відеолекції можна звантажити ось тут.

Олександр Мокрогуз,   завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К. Д. Ушинського, доцент, кандидат педагогічних наук.

Викладачі, які скористаються відеолекцією для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають сертифікат  лінк на форму

Лекція 4. «Як не з'їхати з глузду та не пошитися в дурні під час «інфодемії»

Відеолекція дозволяє сформувати          відповідальне ставлення щодо поширення «вірусної» інформації,        розуміння власного впливу щодо запобігання інфодемії ,  навички критичного аналізу та перевірки інформації різних видів медіапродуктів, розуміння культури медіаспоживання;      навички фактчекінгу, використання аналітичного та критичного мислення на практиці, аргументації та обговорення;     навички соціальної комунікації в групах.

Матеріали до відеолекції можна звантажити ось тут.

Валентина Потапова, голова громадської організації «Центр
громадянської просвіти «Альменда», тренерка з медіаосвіти

Викладачі, які скористаються відеолекцією для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають сертифікат  лінк на форму

Лекція 5. «Як спілкуватися з медіа незалежно й аналітично»

"Для того щоб наступні покоління оминали фейки, варто вчити їх використовувати методику вибору найкращого. Якщо застосовувати гігієнічні норми й певні критерії, суспільство буде усвідомлено підходити до споживання інформації"

Андрій Кулаков, програмний директор ГО «Інтерньюз-Україна», співавтор ідеї проєкту

Йдеться   про запобігання інфодемії –  поширення надмірної кількості інформації, зокрема фальшивих та тривожних новин про пандемію COVID-19, які залишають позаду сам спалах коронавірусної інфекції та підсилюють її наслідки, саме коли кожного дня ми маємо приймати поінформовані рішення На занятті пропонується учням спробувати укласти тематичний словник-мінімум епохи коронавірусу,  з’ясувати, як більшість з учнів вирішує, читати чи не читати новину.  Як вирізняти клікбейт —  це замаскований рекламний контент в інтернеті, головна мета якого — збільшити кількість онлайн переглядів і відповідно винагороду тому, хто розмістив цю інформацію. Він використовує для спонукання сенсаційні заголовки і зображення, щоб залучити споживача завідомим  спотворенням сенсу цього повідомлення.  Занняття дозволяє сформувати навички критичного ставлення до новинної інформації.

Матеріали до відеолекції можна звантажити ось тут.

Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм Академії української преси, н.с. відділу екранних мистецтв та культурології ІМФЕ ім. М. рильського НАНУ.

Галина Дегтярьова, завідувачка кафедри методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», докторка педагогічних наук.

Викладачі, які скористаються відеолекцією для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають сертифікат  лінк на форму

magnifiercrossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram