18-19 вересня 2024 року на базі Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників проведено Школу з медіаграмотності Академії української преси для викладачів/методистів закладів післядипломної педагогічної освіти.
Наталя Чепурна, ректорка Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, відкриваючи Школу, зазначила: “Ми щиро вдячні, що АУП для проведення цієї Школи обрали саме наш заклад, оскільки ми активно розвиваємо як STEM-напрям, так і медіаграмотність, і знаємо, що в нашій співпраці все пройде якнайкраще”.
Два дні навчання були насичені практико-орієнтованими тренінгами – перший блок присвячений базовим навичкам медіаграмотності, зокрема, умінню аналізувати контент, розрізняти його типи, методи впливу, ідентифікуванню емоцій та протидії пропаганді, а також впливу штучного інтелекту на інформаціний простір. Окремо акцентовано увагу на методиці викладання пропонованого матеріалу для вчителів та дітей. На завершення тренінгової частини першого дня, учасники “запаковували” новину про штучний інтелект, адаптувавши її під свою аудиторію: “пенсіонери”, “молоді мами”, “криптоінвестори” та “антипрогресисти”. Презентуючи свої “новини” учасники зрозуміли, як медіа, використовуючи різні методи: думки псевдоекспертів, гучні заголовки, фейкові свідчення, замовні дослідження, можуть маніпулювати різними аудиторіями для формування необхідної думки та переконання. Завершився день відвідуванням Шевченківського національного заповідника в м. Каневі.
Максим Запорожченко, менеджер медіаосвітніх програм АУП, завідувач центру цифрової освіти та медіакультури МОІППО, тренер проєкту, відзначив “Цей проєкт – відповідь АУП на результати нещодавного соціологічного дослідження, яке продемонструвало, що вчителі природничо-математичного та інформатичного напрямів менше охоплені медіаграмотністю, ніж, наприклад, історики чи мовники. Сьогодні ми навчаємо викладачів та методистів ІППО, які потім передаватимуть ці знання освітянам в своїх областях”.
Другий день присвячено питання інтеграції медіаграмотності у викладання предметів природничо-математичного напрямів. Учасники ознайомилися з інноваційними підходами, інструментами та технологіями розвитку критичного мислення у фокусі STEM-орієнтованого навчання та презентувати підсумкові командні проєкти.
“У сучасному суспільстві медіаграмотність має стати однією з базових навичок кожного з нас. Адже медіаграмотність – це зброя впливу. Ми – громадяни, учнівство і вчительство – маємо бути медіаозброєними, щоб розбудовувати українське суспільство і якісно впливати на власне майбутнє”, – відзначила Юлія Зоря, завідувачка навчально-тренінгового центру STEM-освіти Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, тренерка проєкту.
Всі учасники отримали матеріали Академії української преси для створення власного тренінгового заняття та проведення його в своїх регіонах.
Захід, який об'єднав освітян з усієї України, проведено в співпраці з Міністерством освіти і науки України та Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників, який надав усі умови для якісного проведення Школи. Дякуємо черкащанам за гостинність!