Мова на занятті піде про історію виникнення та становлення гасла «Слава Україні! Героям Слава!», про довгий шлях забуття та всесвітньовідоме вживання, мова про те, що має значення…
розвивати навички критичного та аналітичного мислення, зокрема, самоусвідомлення та ідентифікації себе, як громадянина/громадянки України, патріота/патріотки рідної Землі, ознайомити дітей з історією виникнення гасла «Слава Україні! Героям слава!» , на основі історичних фактів формувати розуміння того, що наша родова спадщина надзвичайно багата та цінна , створити ескіз графіті з написом «Слава Україні!» та «Героям Слава!».
комп’ютер( лептоп, мультимедійна дошка, плазма)аркуш паперу, візуальний ряд: мультимедійна презентація, схема-таблиця «Колірне коло», скетч фломастери, кольорові ручки.
Види діяльності учнів/учениць
Ключові поняття:
ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.
Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.
Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.
Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.
1.Емоційне налаштування.
Вправа «Ім’я з малюнком».
Пропоную дітям намалювати своє ім’я ( малюють асоціації зі своїм ім’ям) і пояснити чому вони так уважають.
До прикладу: квітка – Лілія, Маргарита, сова – Софія(мудра), хлібина – Дмитро(хлібороб)…
2.Сприймання та інтерпретація візуального ряду(презентація).
Гасло «Слава Україні! Героям Слава!» для російських пропагандистів — наче червона ганчірка для бика. Вони стверджують, що воно суто нацистське, бандерівське і повинне бути забороненим для використання.
Але якщо увімкнути критичне мислення та почитати справжніх істориків, а не псевдо чи самопроголошених (особливо таких мастаків на вигадки, як путін), то виявляється, що це гасло виникло значно раніше приходу нацистів до влади в Німеччині.
Після перегляду презентації пропоную таку вправу:
« Газетний заголовок»
Прошу дітей вигадати газетний заголовок до теми уроку та передати основну ідею вивченого.
3.Практичне завдання.
ГРАФІТІ (від італ. graffiti – надряпані) – найдавніші текстові написи, малюнки, символічні, магічні, цифрові знаки й монограми, видряпані гострими предметами на керамічних та інших речах сакрального, побутового і торгового призначення, рідше – на стінах різних споруд.
Графіті також називають сучасні надписи і рисунки на стінах будинків, у метро, на парканах тощо.
Бомбісти – вуличні художники, які нелегально пишуть на стінах будинків, потягів і т. д.
Райтери – художники, які виконують легальні якісні роботи у стилі графіті.
На основі вивченого в попередніх класах про кольорознавство та за допомогою таблиці-схеми поєднання кольорів, пропоную дітям виконати ескіз графіті з написом «Слава Україні! Героям Слава!».
Під час практичної роботи звучить пісня «Слава Україні!»(гурт «Кулі»).
https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s
Нагадую учнівству, що неузгоджені, самовільні малюнки-графіті караються законом про «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів» -
тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
{Стаття 152 із змінами, внесеними згідно із Законом № 55/97-ВР від 07.02.97 , в редакції Закону № 1825-VI від 21.01.2010 }
4.Рефлексія заняття.
Використані джерела
https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26856
https://dreamhouse.lviv.ua/color-interior-2020/
https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s
https://i.factor.ua/ukr/law-42/section-228/article-2430/
https://www.facebook.com/100071512238779/posts/165006239226450/
Лінк на презентацію, додаток до заняття.
https://docs.google.com/presentation/d/1efdngsZlUAFKDDhi22LL8ixoNwvsJNhi/edit?usp=sharing&ouid=105020439765468803402&rtpof=true&sd=true
Очікувані результати: Учень/учениця:
формує навички критичного осмислення інформації та джерел її отримання, розпізнає, міркує, робить висновки на основі інформації , поданої в різних формах, створює власний варіант графіті з написом «Слава Україні! Героям Слава!» експериментує з кольорами, лініями, формами.
https://esu.com.ua/search_articles.php?id=26856
https://dreamhouse.lviv.ua/color-interior-2020/
https://www.youtube.com/watch?v=6CQl7vBqhmU&t=82s
https://i.factor.ua/ukr/law-42/section-228/article-2430/
https://www.facebook.com/100071512238779/posts/165006239226450/