Як ви знаєте, Академія української преси багато часу приділяє критичному мисленню, опануванню навичок медіаграмотності, споживанню новин, спростуванню дезінформації та фейків. 5 вересня 2023 року ми презентували нове видання — «Інформаційна гігієна та медіаосвіта: що нового в умовах воєнного часу».
Цим посібником хочемо донести ключову ідею: в першу чергу потрібно навчати дітей, і тих, хто їх навчає. Інформаційна гігієна має свої критерії. Варто не втомлюватися говорити про неї, адже це невід'ємна складова медіаосвіти.
У мирний час невміння взаємодіяти у інфополі та медіа загрожує репутаційними втратами, фінансовими збитками. А от у період війни — це може вартувати життя, створювати ризики для існування України як держави.
Посібник «Інформаційна гігієна та медіаосвіта: що нового в умовах воєнного часу» покладений закріпити у свідомості освітян мотивацію: ворог є як на полі бою, так і в інфопросторі. Розуміння механізмів і принципів медіаконтенту, формування світогляду та цінностей — це надважливий захист і відповідь агресору. Інформаційна війна напряму супроводжує військовий конфлікт і безпосередньо впливає на його результат.
Авторка посібника — Оксана Рудь, старша викладачка кафедри менеджменту освіти Волинського інституту післядипломної педагогічної освіти. У посібнику вона дає роз’яснення, зокрема, таким питанням:
«Аналізуючи специфіку російської пропаганди, в нашій базі знань розвивається навичка інформаційної гігієни під час війни. Окрім цього формується готовність і спроможність до критичного аналізу ворожих меседжів, пропаганди. Іншими словами, медіакомпетентність громадян — це щеплення від токсичного контенту і спроможність сформувати імунітет до агресії в медіапросторі», — зазначила Оксана Рудь під час презентації.
Відео презентації доступне за посиланням: https://www.facebook.com/aupfoundation/videos/3414312448831180