Як аналізувати новини критично

Щоб критично оцінити новину, споживач медіа має звернути увагу на такі аспекти:

  • Медіа-споживач повинен розрізняти новини та редакційну статтю. Редакційна стаття відображає особисту думку журналіста стосовно того чи іншого факту або події, тоді як новина повинна бути вільною від думки журналіста або редактора.
  • Чи є новина анонімною або авторською? Наскільки надійним є автор?
  • Чи має новина принаймні два незалежні джерела?
  • Які джерела вона має і наскільки різноманітним є їхній спектр?
  • Чи застосовує журналіст подвійні стандарти до різних джерел?
  • Чи має споживач можливість дізнатися аргументи різних сторін, щоб сформувати власну думку?
  • Чи розповідається новина нейтрально або з точки зору будь-якої з сторін?
  • Чи інтерпретує журналіст факти?
  • Чи містить новина інформацію, необхідну для її розуміння?
  • Чи надано контекст?
  • Чи відповідають заголовки та фотографії тексту?
  • Чи є повідомлення стереотипним?
  • Чи використовує журналіст нейтральну мову?
  • Якщо повідомлення становить суспільний інтерес, чи воно подається як основний матеріал (коли це телевізійний сюжет, чи є він серед сюжетів, якими відкриваються новини, у випадку друкованих та інтернет-ЗМІ, чи розміщується він на провідних сторінках).
  • Чи охоплюють усі головні ЗМІ важливу подію, або ж є засоби масової інформації, які уникають висвітлення актуальних для суспільства питань.

* Інтернет-платформа Лабораторія медіа та інформаційної грамотності (MilLab) є допоміжним освітнім ресурсом, спрямованим на розвиток критичного мислення у молоді та підтримку усвідомленого медіа-споживання.

Платформа поєднує навчальний матеріал, ігри, вправи та тематичні дослідження з практики мас-медіа, які розвивають навички критичного аналізу медіа-контенту, збору та перевірки інформації та деконструкції фальшивих новин.

Ресурс був розроблений в рамках проекту «Сприяння медіаграмотності та критичного мислення в школах» за підтримки Посольства Нідерландів в Грузії.

Джерело публікації: http://millab.ge/en/mil-resources/any/7/any/any/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *