Досвід шведської медіаосвіти представили українські, білоруські та шведські медіапрактики

18-19 березня 2016 року в місті Києві (б-р Тараса Шевченка, 36а, «Smartville») відбулася Четверта міжнародна науково-методична конференція «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи».  

Cьогодні в Україні медіаграмотність – життєво необхідна навичка, ключ до перемоги в інформаційній війні над Росією, і припинення внутрішнього політичного і фінансового тиску  на медіа.

Конференція зібрала  більше 150 педагогів, бібліотекарів, психологів, дослідників медіа і громадських активістів. Адже медіаосвіта сьогодні – це наскрізна вісь в дошкільних закладах, початковій, середній та вищій школі. Про роль медіаграмотності, медіапсихології, медіатворчості, медіаспоживання і медіасоціалізації  в  освітніх закладах, бібліотеках,  громадянській освіті говорили  більше 100 спікерів з усіх областей України. Міжнародний досвід представили Ольга Валле, Медіаінститут: FOJO та Тамара Мацвевич, заступник Голови товариства білоруської школи. Її участь у конференції  стала можлива завдяки Медіаінституту: FOJO.

Ольга Валле  виступила з доповіддю «Як допомогти суспільству розібратись в інформаційному потоці. Досвід Швеції: рецепт – якісні медіа». Вона розпочала свій виступ  тими словами про цінність вільних медіа і свободу слова в суспільстві, якими розпочинаються тисячі уроків для шведських школярів.  У демократичному суспільстві медіаосвіта – усталена практика  формування попиту на якісні медіа.

Про медіаосвіту  в шведській початковій школі та багатопрофільній гімназії розповіла Галина Дегтярьова,  викладач  Харківської академії неперервної освіти, учасниця Літнього медіакемпу (Кальмар, Швеція 2015 рік). Навчальними планами кожної шведської школи передбачено формування в учнів: здатності знаходити потрібну достовірну інформацію, створювати медіапродукти та поширювати їх, розпізнавати маніпуляції, які використовуються при створенні та передачі інформації різними медіа тощо. Медіаосвіта та медіаграмотність у Швеції природно вплетені у весь освітній процес, навчальні плани командно реалізовуються вчителями, бібліотекарями та іншими освітянами. Загальна мета шведської освіти і медіаосвіти загалом –  створити можливості для отримання знань і розвитку здатності роздумувати про цінності та принципи демократичного суспільства, формувати власне судження.

Катерина Муліка з  Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, також одна з учасниць Літнього медіакемпу в Кальмарі, розповіла яким чином формується новинна грамотність шведських школярів, де одним з чільним моментів є робота з газетою на уроці.

___________________________

Захід організувала Академія української преси спільно з Міністерством освіти і науки України.

Проведення цього заходу, а також весь проект з впровадження медіаграмотності в Україні мали підтримку американського народу, що була надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюз. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Академії української преси та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюз.

Проект відбувся за підтримки Міністерства закордонних справ та міжнародної торгівлі Канади (DFATD Canada).

Проект відбувся за підтримки Програми Матра Міністерства закордонних справ Нідерландів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *