Вправа “Різдвяні дива в картинах українських митців” для використання на уроці мистецтва

Вправа “Різдвяні дива в картинах українських митців” для використання на уроці мистецтва у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Кузьменко Наталія Ярославівна, вчителька музичного мистецтва, мистецтва СЗШ 77 м. Львова з поглибленим вивченням економіки та управлінської діяльності.

Вправа нагороджена спеціальним дипломом за креативний підхід до інтеграції та викладання медіаосвіти.

Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм АУП прокоментувала: «Розробки занять в царині мистецької освіти, де інтегрована потужно медіаграмотність – рідкість. Чим мене привабила ця вправа, так це те, що вона дозволяє залучити різноманітні медіаосвітні методики власне до пошуку саме інформації щодо творів мистецтва. Викладачка формує вміння учнів розшукувати інформацію щодо творів мистецтва, оцінювати  на на компатебільність, достовірність,  як і  верифікувати джерела звідки взята ця інформація, привертає увагу до проблеми авторства».

Мета вправи/заняття: розвивати критичне мислення, уміння сприймати та  аналізувати зображене на картині, добирати й опрацьовувати художню інформацію для пізнання творів мистецтва, проводити пошуково-дослідницьку  діяльність із застосуванням цифрових технологій( вміння користуватися QR кодом), вікіпедією, інформацією в  джерелах декількох інтернет видань.

Короткий опис вправи, анотація: аналіз полотен українських митців на тему українського Різдва. Пошук інформації про зображене на картині,  про авторів, відповіді на запитання до твору мистецтва.

Час необхідний на виконання вправи: 40-45хв.

Застосування вправи:  в кінці семестру( підсумкові, резервні уроки) в період традиційних зимових свят України.

Необхідне обладнання/матеріали: підключення до мережі Інтернет, смартфон, роздрукований  QR код (https://vsviti.com.ua/interesting/creative/92749) з українського контенту «Різдвяні дива в картинах українських митців! 30+ чарівних робіт (фото)».

Форма/метод роботи: аналіз картини, медіатекстів, індивідуальна, колективна.

Детальний опис вправи (будь ласка, в цей пункт помістіть основний текст та інші матеріали вправи):

Вчитель: відкрийте( завантажте ) на смартфонах зчитувач QR кодів і зайдіть за цим посиланням.

https://vsviti.com.ua/interesting/creative/92749

Розгляньте роботи українських художників, у яких відчувається особливий Різдвяний дух.

Дайте відповідь на запитання :

  1. Дослідіть, хто з митців є львів’янином.
  2. Назвіть автора і полотно, на якому зображений Львів.
  3. Дослідіть поняття «Закарпатський бетлегем».  Назвіть автора картини  на якій зображений традиційний закарпатський вертеп Бетлегем. Хто головний герой картини? Як називається його маска?
  1. На якій картині зображено рядок з української колядки « Добрий вечір тобі Пане господарю». Заспівайте цей рядок. Назвіть авторів і назву полотна. Дослідіть, як вони працюють над кожною картиною, в якій техніці виконана досліджувана робота.
  2. Назвіть автора картини де зображена ілюстрація до повісті М.Гоголя. Назвіть це твір. Головним художником якого літературного видавництва є автор картини.

Реалізація.

Для того , щоб дати відповідь на запитання, потрібно перевірити декілька інформаційних джерел. Для цього доцільно використати пошук Google за зображенням, текстом, вікіпедію, переглянути інформацію в  джерелах декількох інтернет видань.

1. Як шукати слова та зображення

Відкрийте сторінку в Chrome  на комп’ютері.

Виділіть слово, фразу або зображення( прізвище автора твору)/

Виберіть опцію пошуку в системі за умовчанням.

Ви можете побачити щось на зразок “Шукати за запитом  у Google”.

/Художники львівянини : Роман і Надія Федини, Вікторія Проців, Віктор Лужецький, Вікторія Проців, Ірина Фартух/.

2. Визначити картину візуально (на основі відповіді на 1 запитання), користуючись пошуком Google за зображенням переконайтеся  у правильності відповіді.

 /Різдво. Ірина Фартух/.

3. Користуючить пошуком Google дослідіть поняття  «Бетлегем закарпатський». На основі пошуку назвіть  картину і автора.

/Тарас Данилич. Головною дієвою особою серед бетлегемщиків є Дідо, одягнутий у «холошні» (штани з овечої шерсті) і «петек», а на голові у нього овеча шапка («ковпак»)/.

4. Перейдіть за посиланням, послухайте і проспівайте українську народну колядку « Добрий вечір тобі Пане господарю».

4 куплет:

«Бо прийдуть до тебе три празники в гості, радуйся!

Ой радуйся, земле, Син Божий народився!»

/Різдво. Три празники. Роман і Надія Федини. Працюють над кожною роботою в чотири руки, тобто разом, використана  техніка “прошкрябування/.

5. Скористайтеся пошуком Google (за зобаженням або текстом), проаналізуйте  статі в  онлайн виданях.

/Кость Лавро — визначний майстер сучасної української книжкової графіки, головний художник провідного українського видавництва дитячої літератури «А-БА-БА-ГА-ЛА-МА-ГА» . Ілюстрація до повісті М.Гоголя « Ніч перед Різдвом»/.

Очікувані результати: уміння критично та логічно мислити, аналізувати зображене на картині, робити висновки на основі інформації з різних джерел.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Сьогодні я дізнався/дізналася …

Сьогодні  я навчився/навчилася …

Мені було важко …

Мені було незрозуміло …

Тепер я знаю, що …

Мене здивувало …

Я б хотів/хотіла дізнатися, чому …

Використані джерела:

https://vsviti.com.ua/interesting/creative/92749

https://www.websiteplanet.com/uk/webtools/free-qr-code-generator/

http://surl.li/aypb

https://hyperhost.ua/tools/uk/surli

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.