info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби

29.08.2024  

Вправа "Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Олена Бікла.

Тривалість виконання:

90+ хвилин

Аудиторія та її вік:

Учні та студенти навчальних закладів, від 16 років

Які навички формує, для чого вправа:

Мета вправи – спільна/групова інтерпретація візуального контенту для підсилення медіаграмотності.

Вправа під час аналізу візуального контенту розвиває:

  • навички аналізу візуального контенту
  • вміння інтерпретувати візуальний контент
  • навички ведення діалогу
  • вміння працювати в форматі обговорення питань у групі
  • навички спілкування між учасниками задля продукування нових думок та ідей, пошуку нестандартних рішень

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Це колекція візуальних творів із власної стрічки у соцмережах – альбом «Контент воєнної доби», зібраних в період з 24 лютого 2022 року до літа 2023 року. Джерело: автори дописів в соціальних мережах, в основному Фейсбук. Картинки та дописи витягнуто з контенту дописувачів шляхом скриншоту, але не були змінені за суттю жодним чином. Посилання на Альбом: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3838443823046394&type=3

Послідовність виконання, опис вправи:

  1. Підготовчий етап.

Керівнику вправи/тренеру/фасилітатору ознайомитися з загальноприйнятою методологією фасилітаційної гри «Світове кафе» (вона універсальна), а також процедурою //наприклад, тут: Формат Світового кафе як інструмент розвитку громади .: Ресурсний центр ГУРТ (gurt.org.ua)

  • Обрати/підібрати певні випуски Альбому «Контент воєнної доби» (всі випуски Альбому пронумеровані, із зазначенням періоду збору матеріалу/плакатів), Бажано брати не підряд випуски Альбому, а з певним кроком, щоб були представлені різні періоди війни. Тобто, аналізувати плакати, які розведені у часі за змістом (плакат відображає певні події повномасштабної війни). Посилання на Альбом: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3838443823046394&type=3
  • Роздрукувати в кольоровому зображенні комплекти плакатів із певного випуску Альбому для кожного столу/«кав’ярні», де 1 стіл має комплект з 7 плакатів з одного випуску Альбому (наприклад, 5 столів – 5 комплектів по 7 плакатів в кожному.
  • Роздрукувати на листі А4 універсальний список дослідницьких питань на кожен стіл/«кав’ярню»:
Дослідницькі питання:

Виробництво зображення: Для кого створене зображення? Для чого? Чому? Як?

Саме зображення: Яким є візуальний ефект зображення? Яким є візуальний смисл/значення зображення?

Місце «споживання» зображення: Як зображення інтерпретується (пояснюється)? Для чого? Чому?

  • Підготувати листи А1 по кількості столів+1 запасний, які будуть «слугувати» у якості «скатертин» на столи, за якими буде модератор фасилітувати обговорення комплекта плакатів за дослідницькими питаннями.
  • Підготувати по 4 різнокольорових маркери на кожен стіл, а також малярний скотч для кріплення «скатертин» на стіну під кінець обговорень.
  1. Проведення вправи «Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби».

- Перед початком застосування вправи зрозуміло і чітко описати мету вправи «Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби»

- За кожним столом є унікальний комплект плакатів, а також є універсальний список дослідницьких питань (однаковий для усіх столів), які модератор/«господар» столу ставить кожній прибулій групі учасників/«гостей». Учасники на старті сидять за окремими столами до 7 осіб, але не менше 3 (імітуючи зустріч у кафе).

- Модератор/ «господар» столу з учасниками розглядають свій комплект із 7 плакатів і обговорює їх за універсальними дослідницькими питаннями. Модератор фіксує відповіді в будь-якій формі (текстом, графічно, рисунком, – на вибір модератора). Робота за одним столом триває приблизно 15-20 хвилин.

- Потім учасники переходять за інший стіл і починають працювати /обговорювати інші плакати з іншим модератором.

- Кожен модератор доповнює попередні відповіді учасників новими на загальному для всіх груп листі формату А1/ «скатертині», попередньо ознайомивши нових учасників із напрацюваннями попередніх груп.

- Такі обговорення тривають доти, поки учасники не обговорять всі комплекти плакатів за всіма столами.

  1. Завершення вправи.

- Модератори/ «господарі» столів вивішують і презентують свої плакати на стіні поряд із «скатертиною» з результатами обговорень.

- Всі разом під керівництвом фасилітатора обговорюють напрацювання і формують загальні напрацювання на новому листі А1 за тими ж універсальними дослідницькими питаннями, що учасники обговорювали за столами. Отже, вправа завершується продовженням дискусії, активізуючи колективний інтелект.

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

  1. Медіаграмотність – це також і вміння робити аналіз та інтерпретацію візуальних матеріалів соціального змісту.
  2. Візуальний контент важливо не лише спостерігати, але й аналізувати і висловлювати свою думку на методичні основі.
  3. Якщо групова робота відбувається в діалозі, відкрито і глибоко, із повагою до думки кожного та кожної (в т.ч. і нестандартної думки), методично, то результати обговорення будуть всебічними. Діалог приводить до ефективного результату тоді, коли поєднуються різноманітні, нестандартні точки зору.

Джерела, які були використані:

Власний альбом «Контент воєнної доби». Картинки та дописи витягнуто з контенту дописувачів шляхом скриншоту, але не були змінені за суттю жодним чином. Якщо є бажання знайти першоджерело - пошук в гугл на допомогу. Посилання на Альбом:
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram