Вправа "Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Олена Бікла.
Тривалість виконання:
90+ хвилин
Аудиторія та її вік:
Учні та студенти навчальних закладів, від 16 років
Які навички формує, для чого вправа:
Мета вправи – спільна/групова інтерпретація візуального контенту для підсилення медіаграмотності.
Вправа під час аналізу візуального контенту розвиває:
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Це колекція візуальних творів із власної стрічки у соцмережах – альбом «Контент воєнної доби», зібраних в період з 24 лютого 2022 року до літа 2023 року. Джерело: автори дописів в соціальних мережах, в основному Фейсбук. Картинки та дописи витягнуто з контенту дописувачів шляхом скриншоту, але не були змінені за суттю жодним чином. Посилання на Альбом: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3838443823046394&type=3
Послідовність виконання, опис вправи:
Керівнику вправи/тренеру/фасилітатору ознайомитися з загальноприйнятою методологією фасилітаційної гри «Світове кафе» (вона універсальна), а також процедурою //наприклад, тут: Формат Світового кафе як інструмент розвитку громади .: Ресурсний центр ГУРТ (gurt.org.ua)
Дослідницькі питання:
Виробництво зображення: Для кого створене зображення? Для чого? Чому? Як? Саме зображення: Яким є візуальний ефект зображення? Яким є візуальний смисл/значення зображення? Місце «споживання» зображення: Як зображення інтерпретується (пояснюється)? Для чого? Чому? |
- Перед початком застосування вправи зрозуміло і чітко описати мету вправи «Світове кафе: аналіз плакатів воєнної доби»
- За кожним столом є унікальний комплект плакатів, а також є універсальний список дослідницьких питань (однаковий для усіх столів), які модератор/«господар» столу ставить кожній прибулій групі учасників/«гостей». Учасники на старті сидять за окремими столами до 7 осіб, але не менше 3 (імітуючи зустріч у кафе).
- Модератор/ «господар» столу з учасниками розглядають свій комплект із 7 плакатів і обговорює їх за універсальними дослідницькими питаннями. Модератор фіксує відповіді в будь-якій формі (текстом, графічно, рисунком, – на вибір модератора). Робота за одним столом триває приблизно 15-20 хвилин.
- Потім учасники переходять за інший стіл і починають працювати /обговорювати інші плакати з іншим модератором.
- Кожен модератор доповнює попередні відповіді учасників новими на загальному для всіх груп листі формату А1/ «скатертині», попередньо ознайомивши нових учасників із напрацюваннями попередніх груп.
- Такі обговорення тривають доти, поки учасники не обговорять всі комплекти плакатів за всіма столами.
- Модератори/ «господарі» столів вивішують і презентують свої плакати на стіні поряд із «скатертиною» з результатами обговорень.
- Всі разом під керівництвом фасилітатора обговорюють напрацювання і формують загальні напрацювання на новому листі А1 за тими ж універсальними дослідницькими питаннями, що учасники обговорювали за столами. Отже, вправа завершується продовженням дискусії, активізуючи колективний інтелект.
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
Джерела, які були використані: