info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

У Києві відбулася міжнародна конференція «Запуск суспільного мовлення в Україні. Зворотній відлік»

13.12.2014  

«Без проведення реформ суспільного мовлення зміни в Україні неможливі», - наголосив В’ячеслав Кириленко, Віце-прем’єр-міністр – Міністр культури України.

У п’ятницю, 12 грудня відбулася міжнародна конференція з теми: «Запуск суспільного мовлення в Україні. Зворотній відлік». На ній представники Ради Європи, Європейської мовної спілки, Посольства Канади та Посольства Бельгії в Україні разом з народними депутатами та представниками комітетів Верховної Ради України, Державним комітетом телебачення та радіомовлення, Національною радою з питань телебачення та радіомовлення, експертами з НТКУ, НРКУ та обласних державних телекомпаній обговорили важливість переходу від державного мовлення до суспільного та проаналізували першочергові зміни до законодавства України у цій сфері.

 
Перші кроки у вирішенні цього питання вже зроблені. 17 квітня цього року Верховна Рада ухвалила Закон «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України». Закон передбачав, що упродовж шести місяців – до 15 листопада 2014 року – слід здійснити низку першочергових заходів, необхідних для запуску суспільного мовлення в Україні. 29 липня 2014 року запрацювала Робоча група з розроблення стратегії створення Національної суспільної телерадіокомпанії України (НСТУ), куди були залученi фахівці Національної телерадіокомпанії України, регіональнi та обласні мовники, громадськi організації та європейськi експерти Робоча група розробила місію і стратегічні цілі Національного суспільного мовника, програмну концепцію, структуру суспільного мовлення.
На конференції 12 грудня було представлено проект Закону №1357 від 10.12.14 «Про внесення змін до деяких законів України щодо Суспільного телебачення і радіомовлення України». Однак, як заявила Оксана Сироїд, заступник Голови Верховної Ради України: «У запропонованих змінах не можна зупинятися у формуванні законодавства у сфері суспільного мовлення. Праця влади повинна бути добросовісно повністю показана суспільству».
Відомо, що відповідно до Резолюції 1466 (2005) Парламентської Асамблеї Ради Європи створення суспільного мовлення є одним із важливих зобов’язань України щодо Ради Європи та Європейського Союзоу Голова Відділу медіа та управління Інтернетом Директорату прав людини та верховенства права Ради Європи Сільвія Грнюндман зазначила: «Головними принципами суспільного мовлення є донесення контенту усім верствам суспільства, неупередженість та незалежність від політичного та комерційного впливу, робота на основах високих стандартів чесності та професійності. У свою чергу Рада Європи готова надати експертну підтримку та провести юридичний аналіз для вдосконалення законодавства». 


Суспільне мовлення служить суспільству, фінансується ним та підзвітне йому. Однак, за словами Вікторії Сюмар, Голови Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова та інформації, це може стати проблемним питанням. «Ми маємо вказати конкретну суму – 0,2% від Державного бюджету. Тоді ніхто не матиме впливу на цю суму і відповідно на контент мовника. Урядом може бути запропоновано вилучити цей пункт з метою економії державних коштів, однак за нього треба боротися», - впевнена пані Вікторія.
Детальніше про можливість реклами та інші зміни до Закону «Про Суспільне телебачення і радіомовлення України» розповів юрист Інституту Медіа Права, координатор з питань медіа Реанімаційного пакету реформ Ігор Розкладай: «Зазначу, що реклама у суспільному мовленні має бути, хоч і лімітовано. Приміром, можна зробити перший перехідний період – 20% на годину (перші 4 роки), 15% (5-й рік) та 10% (з 6 року). Що стосується мовлення, то має бути два загальнонаціональні цифрові телеканали і не менше трьох загальнонаціональних радіоканалів, а також аналогові ліцензії у "спадок". Треба визначити механізм погашення існуючих в НТКУ боргів».


Генеральний директор НТКУ Зураб Аласанія розповів про великі позитивні щодо перспективи суспільного мовлення в Україні. «Ми сьогодні змінюємо якість мовлення. І ви скоро побачите це в дії. Наша стратегія полягає в тому, щоб об’єднати країну, яка розколота навпіл. Ми хочемо позбутися центру і периферії, одного розвинутого міста і занедбаних містечок. А головне – суспільне мовлення має стати взірцем мовлення для кожного громадянина України».

Слідкувати за новинами інтерактивного виставкового проекту можна на сторінках:
http://www.mymedia.org.ua/
http://www.aup.com.ua/
www.honchar.org.ua
https://www.facebook.com/aupfoundation
https://www.facebook.com/freedomchoiceUA?fref=ts
www.facebook.com/honchar.museum
www.facebook.com/pages/Музей-Майдану
#FreedomUkraine

Підготовлено за підтримки програми MYMEDIA, яка фінансується DANIDA в рамках медіалабораторії «Твій вибір #FreedomUkraine»

Автор: Лада Голубєва
ФІото надано: ГО "Телекритика"
Фотограф: Максим Лісовий

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram