План-конспект уроку географії у 9 класі “Транспорт. Транспорт світу”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Географія)


Тема: «Транспорт. Транспорт світу»

Мета: сформувати поняття про роль транспорту в розвитку господарств країн світу та в міжнародних перевезеннях; визначити рівень забезпеченості регіонів світу транспортними магістралями; удосконалювати навички роботи з картами атласу; розвивати вміння працювати з різними видами джерел (друкованими, електронними), статистичними даними; розвивати вміння аналізувати, робити висновок, висловлювати власну думку; виховувати економічне мислення, медіа грамотність, повагу до співрозмовників, свідомого громадянина світу.

Формування компетентностей: інформаційно-цифрова, математична, спілкування державною мовою та іноземними мовами (якщо використовується інформація з іноземних джерел), екологічна грамотність і здорове життя, ініціативність і підприємливість, основні компетентності у природничих науках і технологіях , уміння вчитися впродовж життя.

Проблема, актуальність: Транспорт посідає одне з головних місць у нашому житті. Ним ми користуємося майже кожного дня, не залежно від того, якою є сфера нашої діяльності. Будь-хто: школяр чи студент, працююча людина чи пенсіонер – кожен користується громадським транспортом. Він є своєрідною «кровоносною системою» великого організму – країни, області міста. Транспорт забезпечує зв’язки між виробництвом і споживанням, задовольняє потреби населення в перевезеннях, має велике оборонне значення. За обсягом і структурою транспортних перевезень визначають рівень розвитку та особливості структури господарства країни чи регіону, а за конфігурацією транспортної мережі – особливості та закономірності розміщення господарської діяльності. З цього випливає, що попит на транспорт є, і він досить великий.

Тип уроку: урок практичного застосування знань, навичок і вмінь.

Технологія: «перевернутий клас», використання веб-сервісу Google Classroom, додатку learningapps.org, онлайн-сервісу Kahoot!, сервису Plickers, сервіс для створення інфографіки easil.ly, мобільний додаток Google Play Expeditions.

Очікувані результати: учні показують на карті найбільші за вантажообігом морські порти Східної Азії, Європи; морські судноплавні канали — Панамський, Суецький, Кільський; найбільші за пасажирообігом аеропорти світу; країни з надшвидкісними залізницями; країни з найбільшою протяжністю автомобільних шляхів.

Обладнання: комп’ютери, планшети, мобільні телефони, проекційний екран та проектор ( якщо є можливість – інтерактивна дошка), VR окуляри, Інтернет , підручники, атласи, контурні карти.

План уроку.

І. Робота вдома. Учні вивчають модуль матеріалу у відео (інтерактивній) формі.

ІІ. Повторення і закріплення раніше засвоєних знань.

ІІІ. Систематизація і узагальнення нових знань.

ІV. Застосування знань на практиці для поглиблення і розширення раніше засвоєних знань, навичок і вмінь.

V. Контроль за вивченням навчального матеріалу і вдосконаленням знань, умінь і навичок.

VІ. Підбиття підсумків уроку та повідомлення творчого домашнього завдання.

Хід уроку.

І. Робота вдома. Технологія «перевернутого навчання» передбачає , що учень вдома опрацьовує медіа- матеріали надані вчителем, а в класі виконують практичні вправи для поглиблення освоєного вдома матеріалу. На уроці вчитель консультує, направляє, підтримує. Учні можуть перевірити власну підготовку та покращити розуміння вдома, використовуючи медіаінструменти для оцінювання та поглиблення інформації. Учитель запрошує учнів до курсу через їхню електронну скриньку чи повідомлення коду курсу. Код мого курсу: hb49fab ( на безкоштовному вебсервісі Google Classroom )
https://classroom.google.com/c/MjU5NTI3NTI0NTla . З головної сторінки необхідно перейти на розділ «Завдання», тема «9 клас. Транспорт» . Для підготовки до роботи на уроці, вдома необхідно виконати 9 завдань.

#screenshot моєї сторінки Classroom

ІІ. Повторення і закріплення раніше засвоєних знань. Повідомлення теми, цілей і завдань уроку.

  • На основі роботи вдома учитель разом з учнями обговорює в класі проблемні завдання №1: «На думку економ-географа В. Максаковського «Світовий транспорт й нині залишається основою світового розподілу праці». Чи погоджуєшся ти з цим висловлюванням? Обґрунтуй свою думку.» Та №2 : «Якими видами транспорту користуєтесь Ви і Ваша родина? Чи задоволені Ви транспортними послугами, які надаються жителям Харкова?». Учні висловлюють власні думки.
  • Проведення онлайн-вікторини «9 клас. Транспорт України» (учитель створює власну вікторину) за допомогою онлайн-сервісу Kahoot!

https://create.kahoot.it/share/9/b2bad1e2-2e95-44f1-ba00-1f70a6947858

#screenshot моєї сторінки Kahoot!

Учні користуються власними мобільними телефонами. Учитель проектує зображення питань вікторини на екран з комп’ютера чи власного гаджета. За правильні відповіді на уроці чи коли вчитель бажає заохотити учнів, роздаються біткоїни (1 біткоїн = 1бал).

ІІІ. Систематизація і узагальнення нових знань. Робота в групах. Клас необхідно поділити на 5 груп: «Автомобільний», «Залізничний», «Морський», «Річковий», «Повітряний» види транспорту. Це можна зробити шляхом жеребкування. Наприклад, на заздалегідь підготовлених аркушах паперу написані назви видів транспорту. Учні їх витягують.

Група «Автомобільний вид транспорту». Завдання:

  • представити доповідь згідно питання № 4 Google Classroom (дорожні знаки, електромобіль). Доповідачі можуть отримати додаткові 2 бали;
  • за допомогою карт атласу визначити країни з найбільшою довжиною автомобільних шляхів із твердим покриттям та нанести їх на контурну карту. Представити результат учням класу;
  • після обговорення, учитель пропонує здійснити віртуальну подорож на підприємство Hynday Motor Company ( за допомогою мобільного додатку Google Play Expeditions).

#screenshot сторінки Expeditions:

Група « Залізничний вид транспорту». Завдання:

  • представити доповідь згідно питань № 3 та № 6 Google Classroom (відео «транспорт майбутнього Hyperloop, Маглев»). Доповідачі можуть отримати додаткові 2 бали;
  • за допомогою карт атласу визначити країни з найбільшою довжиною залізниць та нанести їх на контурну карту. Представити результат учням класу.

Група « Морський вид транспорту». Завдання:

  • представити доповідь згідно питань № 8 Google Classroom (що таке «контейнерна революція» та «лейнбрідж»). Доповідачі можуть отримати додаткові 2 бали;
  • за допомогою карт атласу визначити країни, що мають найбільший торгівельний флот, порти-гіганти. Нанести їх на контурну карту. Представити результат учням класу;
  • після обговорення, учитель пропонує здійснити віртуальну подорож в порт DP World London Gateway (за допомогою мобільного додатку Google Play Expeditions).

#screenshot сторінки Expeditions:

Група « Річковий вид транспорту». Завдання:

  • представити доповідь згідно питань № 7 Google Classroom (порт Манаус). Доповідачі можуть отримати додаткові 2 бали;
  • за допомогою карт атласу визначити найважливіші судноплавні річкові системи світу, найбільші річкові порти світу. Нанести їх на контурну карту. Представити результат учням класу.

Група « Повітряний вид транспорту». Завдання:

  • представити доповідь згідно питань № 9 Google Classroom (відео «авіаційна виставка»). Доповідачі можуть отримати додаткові 2 бали.
  • за допомогою карт атласу визначити найбільші аеропорти світу. Нанести їх на контурну карту. Представити результат учням класу.

Фізкультхвилинка.
ІV. Застосування знань на практиці для поглиблення і розширення раніше засвоєних знань, навичок і вмінь.
Учитель проектує на екран діаграми:

Структура світового вантажообігу


Структура світового пасажирообігу


Учні класу працюють самостійно в зошитах.
Завдання 1. Проаналізуйте структуру світового вантажообігу та пасажирообігу. Зробіть висновки.
Завдання 2. Перейдіть на сайт Державної служби статистики України за посиланням http://www.ukrstat.gov.ua/Статистична інформація – Транспорт – Вантажообіг за 2018 рік – Пасажирообіг за 2018 рік. Порівняйте зі структурою світового транспорту ( завдання 1). Проаналізуйте. Зробіть висновок.
Відповіді обговорюються в класі разом з вчителем.

V. Контроль за вивченням навчального матеріалу і вдосконаленням
знань, умінь і навичок.

Контроль відбувається за допомогою мобільного додатку Plickers. Учитель заздалегідь готує питання, установлює додаток на свій гаджет. Відповіді учні дають за допомогою QR кодів, які зчитуються додатком. Проектор дозволяє учням бачити питання учителя та статистику відповідей на екрані.

Наприклад, #screenshot моєї сторінки Plickers


VІ. Підбиття підсумків уроку та повідомлення творчого домашнього завдання.

Оцінювання роботи учнів на уроці відбувається за підрахунком біткоїнів. Як підсумок уроку учитель роздає кожному учню власну створену інфографіку.

Наприклад, мій варіант інфографіки:

Домашнє завдання:

  • Перейдіть за посиланням чи проскануйте QR код та виконайте
    завдання
    https://learningapps.org/display?v=pcjywvth519

#screenshot моєї сторінки на learningapps.org

  • За допомогою сервісу для створення інфографіки easil.ly розробити власну інфографіку за вивченою темою «Транспорт. Транспорт світу». Виконану роботу надіслати на електронну поштову скриньку вчителя.

Підготувала: Сердюк Вікторія Геннадіївна, учитель Харківської гімназії № 13 Харківської міської ради

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *