План-конспект уроку біології у 7 класі “Різноманітність тварин”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Біологія).


Тема : Узагальнення і систематизація знань з теми: «Різноманітність тварин»

Мета уроку:

освітня: виявити рівень навчальних досягнень учнів; здійснити контроль і корекцію  знань з біології;

розвивальна: перевірити вміння учнів оперувати біологічними термінами, розвивати навички письмово висловлювати свою думку, удосконалювати вміння творчо вирішувати поставленні завдання, відповідати на різнорівневі запитання;

виховна: виховувати почуття відповідальності, охайності, самостійності; любові до всього живого; гуманного ставлення до тварин.

Обладнання та матеріали: ноутбук (проектор), індивідуальні гаджети, підручники, роздатковий матеріал, фото тварин, плакати, цитати, карта тварин України, Червона книга України.

Тип уроку: урок контролю знань.

Хід уроку:

І. Організаційний момент:

Вступне слово вчителя. Добрий день. Я рада  вітати всіх присутніх у класі.

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

Проговорюється цитата: Людина — єдина тварина, що заподіює іншим біль, не маючи при цьому жодної іншої мети. Чому?

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку (презентація вчителя).

Протягом I півріччя ми вивчали Царство тварини. На уроках ми з вами ознайомились з тваринами, як живими організмами, основними відмінностями тварин від рослин і грибів, а також вивчили різноманітність тварин, згідно їх класифікації. Сьогодні ми перевіримо ваші знання, вміння оперувати біологічними термінами, удосконалимо вміння творчо вирішувати поставленні завдання.

Урок супроводжується презентацією для учнів:

ІІІ. Контроль знань.

1) Біологічний диктант:

https://onlinetestpad.com/ua/test/135757-testove-zavdannya-z-bіologіi-z-temi-rіznomanіtnіst-tvarin-bezkhrebetnі-tvar

2) Розв’язати завдання з біології до різних типів тварин: (робота в групах)

http://ped-kopilka.com.ua/blogs/isaeva-olga/igra-po-biologi-dlja-6-7-klasov-yeti-zamechatelnye-zhivotnye.html

Висновок: Тварини завдяки гетеротрофному живленню та активному переміщенню стали найчисельнішою групою організмів нашої планети, які змогли пристосуватися до життя в найрізноманітніших умовах існування.

3) Знову попрацюємо в групі, наступне завдання: Вправа «Хто зайвий?»

Серед карток прибрати зайві, які не відносяться до типу Хордові. (6 карток-одна зайва).

Назвіть представників, до якого Класу Типу Хордові, у вас знаходяться. (ссавці, птахи, плазуни, земноводні, риби).  Назвіть ознаки певного класу за схемою на екрані:

  1. Відділи тіла. Форма тіла. 3.  Теплокровні або холоднокровні. 4. Наявність кінцівок. 5.  Орган слуху. 6.  Очі. 7. Шкіра. 8. Зуби. 9. Дихання. 10.  Запліднення. 11. Розвиток.

Висновок: Хордові – це найвисокоорганізованіші представники царства Тварини. Мають спільні ознаки: головна опора тіла – хорда; на спинному боці проходить нервова трубка; м’язи розміщені по бокам тіла у вигляді тяжів; внутрішні органи містяться під осьовим скелетом. Розвинена нервова система хордових тварин забезпечує певну розумову діяльність і складну поведінку, яка виявляється у піклуванні про потомство, утворенні родинних угруповань, з певними взаємовідносинами. Пересуваються найшвидше від усіх тварин, тому спроможні легко добувати їжу і уникати безпеки. Завдяки цьому тип Хордові пристосувалися до різноманітних середовищ існування. Людина теж відноситься до типу Хордові.

4) Пояснення вчителя:

Як бачимо, тваринний світ України дуже багатий і різноманітний, майже 45 тис. видів тварин. Наша країна піклується і охороняє тварин.

Червона книга – офіційний державний документ про сучасний стан видів флори і фауни України, які перебувають під загрозою зникнення і заходи їх збереження.

  1. Знайти тварини, занесені до Червоної книги України Запорізької області https://redbook-ua.org/animals/region
  2. Ознайомитися з фото 15 тварин, які потребують захисту

 https://www.volynnews.com/messages/15-tvaryn-ukrayiny-iakykh-my-mozhemo-bilshe-ne-zustrity-v-pryrodi-foto/

У 2006 році був прийнятий закон України про захист тварин від жорстокого поводження, спрямований на захист від страждань і загибелі тварин унаслідок жорсткого поводження з ними, захист їх природних прав та укріплення моральності й гуманності суспільства. У 2017 році закон «Про внесення змін до деяких законних актів України, щодо запровадження гуманного ставлення до тварин», який передбачає суворіше покарання за правопорушення проти тварин. У вас є домашні тварини. Чи захищаєте ви їх?

          Завдання учням в групах:

  • робота з медіатекстом
  1. Ознайомитись с законом України про захист тварин

https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3447-15

http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/T172120.html

  1. Спираючись на статтю 4 Закону України, розробіть 3-4 рекомендації в групі, щодо захисту тварин. Зачитати і  наклеїти на дошку.
  2. Чому ми називаємо тварин – братами меньшими? Дуже гарно про дружбу між людиною і тваринами показано в легендарній казці Антуана де Сент–Екзюпері «Маленький принц», яка була вперше опублікована в 1943 році і перекладена більш ніж 180 мовами світу. Не має в світі людини, яка б не знала хлопчика із золотим волоссям, що живе з трояндою на окремій планеті. Ви знаєте, як він знайомиться з Лисом і той розповідає, про те як треба приручити когось. – Ми відповідаємо за тих, кого приручили.
  • Робота з аудіо книгою. Прослухати, зробити висновки.

1 група: Що означає приручити? (28.32хв.-30.00хв.)

2 група: Що треба зробити, щоб приручити? (30.33хв.-32.00хв.)

3 група: Знайти крилаті фрази казки? (34.00хв.-35.25хв.)

4 група: Чому троянда принца дорожча за інші троянди?(34.50хв.-36.42хв.) https://youtu.be/bvPzDAx8GD8 (3)

Висновок: На нашому уроці ми добре попрацювали, наочно узагальнили  і систематизували знання з біології тварин, створили еволюційне дерево, вирішили біологічні задачі, дізналися багато цікавого про тварин, розробили власні рекомендації щодо захисту тварин.

     5. Підбиття підсумків уроку (рефлексія), виставлення оцінок, домашнє завдання:

1) Пригадаємо за допомогою методики ПОПС, наше відношення до роботи на уроці:

ПОПС

П – позиція                Я вважаю, що…

О – обґрунтування    Тому, що…

П – приклад                Я можу довести це на прикладі…

С – судження              Виходячи з цього я роблю висновок про те, що…

IV. Домашнє завдання:

       Створити відеоролик : «Наші домашні улюбленці» та розмістити його на сайті своєї школи.

Презентація до уроку>>>


Підготувала: Куліш Олена Валеріївна, вчитель  біології СШ № 23 м. Мелітополя Запорізької області

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *