«Історія» за своєю природою є ідеальним предметом для медіаосвіти

«Величезна кількість інформації, зокрема, сфальсифікованої сьогодні виливається на дітей і вона потребує переосмислення та критичної оцінки з певної ціннісної платформи. Безсумнівно, «Історія» як предмет надзвичайно важлива для побудови такої платформи», – зауважила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час Другого всеукраїнського методичного семінару для освітян «Нова українська школа: навчання/знання про Голодомор та інші геноциди», що відбувся в Києві 8-9 лютого. Вона відзначила, що нині головне завдання полягає в трансформації української школи від такої школи, яка переважно начиняє дитину знаннями, до школи компетентностей, які включають знання, уміння їх застосовувати, а також цінності і формування певного ставлення на їх основі.

 

 

Під час семінару Оксана Волошенюк, менеджер медіаосвітніх програм  АУП презентувала посібник «Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін», що ввійшов до Переліку навчальної літератури, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році.

«Історія» за своєю природою є ідеальним предметом для медіаосвіти. Історики реконструюють минуле на підставі історичної інформації, які зберігають різні види комунікації. Драматургія одного з розділів посібника «Геноцид, якого не було. Що не помітили радянські ЗМІ: голодомор в Україні» полягає в тому, що в тоталітарному суспільстві підцензурна преса може «не помітити» голодотворної політики. Поряд з тим, в демократичному суспільстві, чесна журналістика, навіть з ризиком для життя, як було з американським журналістом, який вивіз фотосвідчення геноциду з СРСР, завжди інформує суспільство. Наш посібник – це конструктор уроку з мультимедійними та відеоматеріалами, тому вчитель може «складати» необхідний матеріал, в залежності від потреб навчального процесу» – зазначила Оксана Волошенюк.  Посібники отримали представники обласних ІППО – партнери АУП.