УЧИТЕЛІВ ЧЕРНІГІВЩИНИ НАВЧАЛИ ВИОКРЕМЛЮВАТИ ЯКІСНУ ІНФОРМАЦІЮ ВІД ПРОПАГАНДИ

23-24 жовтня 2015 року в м. Чернігові Міністерство освіти і науки України, Академія української преси та Чернігівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. К. Д. Ушинського провели семінар «Практична медіаграмотність для викладачів cуспільних дисциплін» (парк-готель «Чернігів», вул. Т. Шевченка, 103-а). Його учасниками стали 20 викладачів історії та правознавства Чернігівщини та Київщини.


 

Сьогодні медіа значно впливають на наше розуміння світу. Тож і медіаграмотність – вміння знаходити потрібну інформацію і переконуватися у її достовірності, відокремлювати пропаганду від фактів, фільтрувати інформацію в ситуаціях конфлікту – є життєво необхідною навичкою у контексті російської інформаційної агресії. Інформаційно-пропагандистська війна Росії проти України вже внесла істотні зміни до мотивації та змісту медіаосвіти. Тож програма семінару була сфокусована на тому, як навчити учнів механізмам критичного мислення та вмінню розпізнавати пропаганду і маніпуляції.

  

 

Викладачі семінару – Олександр Мокрогуз (Чернігівський ОІППО) та Валентина Потапова (ГО «Альменда») ділилися зі слухачами досвідом інтегрованого викладання медіаграмотності під час занять із суспільних дисциплін. Семінар відвідала Раїса Євтушенко, головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України та Катерина Бардадим, координатор програми "МАТРА" Посольства Нідерландів в УкраїніПані Катерина  у вітальному  слові зупинилась на медіаосвіті, як одному з чільних інструментів демократизації суспільства.

 

   

                                         Катерина Бардадим та Раїса Євтушенко                                                    Валерій Іванов та Олександр Мокрогуз 

 

Тетяна Діденко,  Економіко-правовий ліцей ІІ-ІІІ ступеня Деснянського району м. Києва відзначила: «За ці два дні я зрозуміла, що медіосвіта – це не лише  ключ до порозуміння в суспільстві, члени якого дотримуються різних ідеологічних поглядів, а й можливість діалогу між поколіннями. Нас навчили тримати фокус на власних цінностях і в той же час поважати цінності інших».

Ярослав Коросташивець  із Горбачівського  НВК "ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ" поділився, що він вже багато часу роздумує, як зробити процес  вивчення історії цікавішим, а під час семінару він отримав інструменти, як-то методики роботи з плакатами і фото, які на 200% дозволять йому зацікавити сучасну молодь.  

Проект відбувається за підтримки Програми «Матра» Міністерства закордонних справ Нідерландів