На Дніпропетровщині експеримент викладання курсу «Медіакультура» для учнів початкової школи набирає популярності

Учні Першотравневської СЗШ № 2 та Межівської СЗШ Дніпропетровської області пройдуть курс з медіаграмотності за програмою АУП для загальноосвітніх навчальних закладів 2 - 4 класів "Сходинки до медіаграмотності", що підготовлена за підтримки програми У-Медіа. Заняття розпочнуться у 2015/2016 навчальному році. Про це повідомила Вікторія Піщанська, доцент кафедри філософії освіти Дніпропетровського ОІППО.

У 2014/2015 навчальному році для третьокласників Марганецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 (Дніпропетровська область) викладався подібний курс. Антоніна Кожанова, вчитель початкових класів та медіакультури Марганецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 ділиться з нами історією успіху дитячої медіаграмотності у їхньому навчальному закладі.

Курс «Сходинки до медіаграмотності» я викладала у 2014-2015 році у своїх третьокласників. Заняття проходили раз на тиждень по 40 хвилин (за рахунок варіативної частини). Прослухали курс 23 учні. У наступному році плануємо продовжити викладання в цьому класі та ще в 2-а. Працювала за програмою «Сходинки до медіаграмотності. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 2 – 4 класів із навчанням українською мовою, а також російською та іншими мовами національних меншин», підготовленою Академією української преси за підтримки програми У-Медіа. Користувалася ресурсами інтернету, матеріалами для викладання медіакультури в 10 класі, сайтами АУП. Матеріал діти слухали із задоволенням, на кожному уроці намагалася включати практичну роботу, окремі уроки відводилися під практичні заняття. Працювали разом із 10 класом. Старшокласники виконували роботу, пов’язану із комп’ютером (створення діафільмів із малюнків, друкування текстів у шкільній газеті, створення фотоальбомів із фото та малюків).
Після проходження курсу учні зрозуміли штучність медіа, навчилися визначати героїв та антигероїв, розвинули критичне мислення, зрозуміли, що про один і той же матеріал можна розповісти по-різному, навчилися перевіряти отриману інформацію, під час читання власних підготовлених матеріалів обов’язково вказують джерело. Практично дітьми було створено: діафільми в паперовому та комп’ютерному варіантах, вони спробували себе в ролі ведучих на телебаченні, написали тексти для шкільної газети, власні комікси, казки, фотоальбоми, комп’ютерні презентації, рекламні плакати, власні мультики (в телефонах).
Порівнюючи як сприймають матеріал 10 та 3 клас, хочу сказати про задоволення від уроків із малюками - вони все сприймають на «Ура!», дуже пишаються, що вони єдині хто вивчає курс, із гордістю хваляться іншим! Кожен урок для них відкриття, одразу пробують щось створити власними руками. З 10-класниками складніше - вони дуже завантажені іншими предметами, у більшості вже є власні переконання й бачення ситуацій, а додатковий 8 урок не викликає у них захвату.
З батьками було проведене заняття-збори, під час якого вони дали згоду на слухання курсу дітьми. Більшість батьків виконують роботу разом із дітьми, тому можна сказати, що вони також прослухали цей курс. Про це свідчить випадок, який стався із одним із моїх вихованців. Гриші дзвонить Сергій і повідомляє, що Іринка кохає тільки його й призналася йому в цьому. Гриша звичайно сумує і говорить про це мамі. А вона у відповідь : «А що ви вчили на медіакультурі?» «Ой, треба все перевіряти! Я запитаю про це в самої Іринки!» Мені було так приємно, адже це свідчить про те, що критично сприймати інформацію навчилися й батьки.

 

На світлинах учні 3 класу Марганецької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 2 із захватом працюють над створенням кліпу до твору Тараса Шевченка "Зацвіла в долині"