Куди рухаються медіа? Pew Research Center опублікував дані річного звіту

Дослідницька організація Pew Research Center опублікувала свій традиційний звіт по тенденціях американських медіа. Дослідники зібрали та проаналізували дані з 20 різних джерел по 10 секторам медіаіндустрії. Сам звіт на 93 сторінках можна прочитати на сайті організації. А ми вирішили коротко розповісти про 5 основних тенденцій.

 

Фотографія: shutterstock.com

1. Стрімко зростає мобільний та соціальний трафік

 

 

Головна тенденція останнього року – стрімке та неухильне зростання мобільного трафіку. За даними comScore, станом на січень 2015 року на 39 з 50 найбільш популярних сайтів новин мобільний трафік перевищив десктопний. У чотирьох розміри мобільного та десктопного трафіку виявились рівними і лише у 7-х трафік з десктопу переважав. з них трафік мобайла та десктопу виявився рівним, і лише у 7-х десктопний виявився дещо більшим. Це змушує видавців по-новому переосмислювати способи подачі інформації та розміщення реклами.

 

Але у той самий час відвідувачі з десктопу проводять на сайтах на 10% більше часу за один візит, ніж юзери, що зайшли з мобільних пристроїв.

 

Разом зі зростанням мобільного трафіку стуттєво зростає й соціальний. Попередні дослідження центру в 2014 році показали, що приблизно половина дорослих користувачів отримують новини про політику та діяльність уряду лише з Фейсбуку, платформи, де постачання інформації напряму залежить від ваших друзів та алгоритмів соцмережі.

 

По мірі того, як користувачі мігрують до мобайлу, рекламодавці прямують за ними. В 2014 році на мобільну рекламу було витрачено 19 мільярдів мільйонів доларів, що на 78% більше, ніж аналогічна сума в 2013, йдеться у звіті Pew. Хоча варто сказати, що навіть такий великий стрибок був дещо меншим, ніж у попередніх двох роках, коли річне зростання мобайлу було близько 170%.

 

Фотографія: Pew Research Center

 

Видатки на мобільну рекламу склали 37% усіх витрат в діджитал-сфері минулого року. Для порівняння у 2013 році це було 25%.

 

2. Кабельне телебачення занепадає, а локальне трохи зросло

 

І хоча споживання новин з мобайлу та соцмереж зростає, традиційні платформи нікуди не зникають, хоча й деякі з них почуваються дещо краще, ніж інші. Локальне ТБ продовжує потроху нарощувати глядацьку аудиторію – в цьому році кількість людей, що дивляться його ввечері зросла на 3%, а зранку – на 2%.

 

Фотографія: Pew Research Center

 

Також вже другий рік поспіль зростає мережеве телебачення – на 5% ввечері та 2% зранку. Натомість кабельне телебачення переживає вже другий важкий рік – кількість глядачів у прайм-тайм зменшилась на 8% по трьох потужних американських телеканалах – FoxNews, MSNBC та CNN.

 

3. Газети продовжують вмирати

 

В 2014 році газети відчули чергове падіння прибутків від продажів – на 4%. Загалом з 2004 року обсяги циркуляції газет за тиждень впали на 19%. Зараз прибуток американських друкованих газет складає 19,9 мільярдів, що менше в 2 рази за прибутки цієї сфери 10 років тому.

 

В той же час прибутки газет від діджитал-реклами зросли від 3,4 до 3,5 мільярдів, хоча й не покрили усіх збитків.

 

«За останні 5 років розвиток прибутків газет відбувається за цілком чіткою траекторією: друкована реклама приносить все менше прибутків, в той час як прибутки від діджиталу зростають», – йдеться в звіті.

 

Фотографія: Pew Research Center

 

Тенденції у споживанні друкованих газет також лишаються стабільними – 56% американських читачів читають новини виключно в друкованому вигляді.

 

4. Подкасти і онлайн-радіо стають дуже популярні

 

Розвиток діджитала та мобайла також розширив світ аудіо. Стрімко зростаює популярність подкастів, які можуть вдихнути нове життя в аудіо-журналістику, вважають дослідники. Лише популярність подкастів NPR зросла на 41% за рік, згідно внутрішніх даних компанії. Відсоток користувачів, які слухають радіо онлайн та з мобільних  девайсів продовжує зростати, хоча відсоток слухачів з десктопу падає. Це означає, що поступово онлайн-радіо цілком може витіснити AM/FM радіо, зокрема, наприклад, серед радіо-слухачів в автомобілях. Станом на січень 2015 35% власників мобільних телефонів слухали онлайн-радіо в машині, у порівнянні з 21% в 2013 році і 6% в 2010.

 

Фотографія: Pew Research Center

 

«Розвиток технологій, зокрема, стрімке зростання кількості смартфонів та мобільних пристроїв, спричинили неабияку цікавість до подкастів», – йдеться у звіті.

 

В січні 17% американців відповіли в опитуванні, що за останній місяць хоча б раз слухали подкасти. Для порівняння, в 2014 році цей відсоток складав 15%, а в 2008 – лише 9%. За останній рік інтернет-користувачі здійснили 2,6 мільярдів запитів із закачування подкастів, при чому 63% з них – з мобільних девайсів.

 

Кількість слухачів інтернет-радіо в місяць подвоїлась з 2010 року. Зараз 53% американців при опитуванні заявили, що слухали онлайн-радіо у минулі місяці, зігдно з даними Ediaon Research, який Pew цитує.

 

5. Технологічні гіганти продовжують доімінувати на медіаринку

 

Між медіа- та технологічними компаніями все більше зростає конкуренція. Та поки що технологічні гіганти типу контролюють стан справ та отримують найбільше фінансових вигод. Наприклад, Фейсбук забирає майже чверть (24%) усього прибутку від реклами і близько третини (37%) від мобільної реклами.

 

Фотографія: Pew Research Center

 

Наразі на американському медіаринку домінують п’ять великих інтернет-компаній – Facebook, Google, Yahoo, AOL та Twitte. Вони отримують половину усіх прибутків від діжитал-реклами. При чому за останні роки Facebook обігнав Google і став найпотужнішим гравцем на ринку.

 

Матеріали в рамках розділу Media Innovations Lab виготовлені за сприяння Фонду розвитку українських ЗМІ посольства США в Україні.