Методологія медіадосліджень

Курс "Методологія медіа-досліджень" (або "Методологія досліджень у ЗМІ") призначений для студентів старших (бажано - останнього) років навчання, які вивчають журналістику, масові комунікації або інші соціальні науки. Передумовами для прослуховування курсу є ознайомлення з історією та теорією масових комунікацій. Вивчення методології варто поєднати з початковим етапом написання дипломної роботи.

Основною метою курсу є ознайомлення студентів з основами проведення наукових досліджень у царині мас-медіа. Матеріал розподілено на три основні напрями – методологія текстуального аналізу, якісних та кількісних досліджень. Під час занять студенти ознайомляться з такими методами, як опитування, інтерв’ювання, усна історія, різними формами змістовного (контент-) і текстуального аналізу тощо. Наголос робитиметься на практичному використанні дослідницької методології у повсякденній журналістській діяльності, оскільки курс має на меті закласти основи знань і вмінь, потрібних як для теоретичних, так і практичних медіа-досліджень. Наприкінці триместру студенти мають бути здатні розуміти базову методологію медіа-досліджень, вміти пояснити та застосувати певний метод, а також спланувати дослідницький проект.

Автор курсу - Дмитро Губенко, старший викладач Могилянської школи журналістики.