Навчальна програма «Я у медіапросторі» від випускниць Літніх шкіл АУП медіаосвіти і медіаграмотності

Комісія з педагогіки та методики початкового навчання Науково методичної ради Міністерства освіти і науки України схвалила для використання в загальноосвітніх навчальних закладах навчальну програму для початкової школи загальноосвітніх навчальних закладів (2-ий та 3-ій рік вивчення) «Я у медіапросторі» (протокол №2 від 15 лютого 2018 року).

Ми вітаємо наших колег, авторів програми - Інну Іванову, заступника директора з НВК Першотравенської загальноосвітьої школи І-ІІІ ступенів №2 та Антоніну Кожанову, вчителя початкових класів та медіакультури Марганецької загальноосвітньої школа I-III ступенів № 2 з поглибленим вивченням англійської мови з першого класу.

 Інна Іванова (ліворуч) та Антоніна Кожанова (праворуч)

 

Програма була апробована обома авторками. Вони намагалися вирішити питання: чи можна говорити з дітьми про медіа? Якщо так, то коли? З чого ж почати? Здавалося, що про такі серйозні речі з дітьми ще зарано говорити, але все що нове захоплює і вчителя, і дітей! А ще й виявляється, що це може бути просто, цікаво й зрозуміло!

Курс «Я у медіапросторі» є базовим для набуття учнями необхідних навичок вмілого та безпечного споживання інформаційних продуктів. Він спрямований на формування розуміння школярами поняття «медіапростір» та позиціонування себе як користувача та створювача медіапродукції.

Програма курсу «Я у медіапросторі» реалізує основні положення Концепції Нової української школи: інтегрований підхід, заміщення процесу передачі певної кількості знань формуванням компетентностей, залучення дітей до парної та групової роботи, вихід за межі класної кімнати. Також враховано вимогу проекту нового Держстандарту щодо передбачення 20% резервного часу, який вчитель може використовувати на свій розсуд.

Заняття за курсом «Я у медіапросторі» не передбачають заучування школярами певної інформації чи правил, ведення конспектів, виконання обов’язкових домашніх завдань. Провідні форми роботи на уроках – рольові ігри, практичні вправи, перегляди відео- та прослуховування аудіоматеріалу, обговорення їх змісту, екскурсії, робота з сучасними гаджетами тощо. «Осучаснення» уроку робить його цікавим для дітей, не викликає стресового навантаження, дає позитивні емоції.