Медіатворчість – це захоплююче, але критичне мислення – базове для медіаграмотності

З 27 по 30 черня 2017 року тривала вже 10-та Літня школа медіаосвіти і медіаграмотності АУП для вчителів початкової школи, яка відбувалася за підтримки Програми У-Медіа Інтерньюс-Нетворк, і зібрала 25 педагогів із 8 областей.

Медіаексперт, медіа та бізнес-тренер, доктор педагогічних наук, професор Тетяна Іванова

Програма заходу була насиченою. Медіаексперт, медіа та бізнес-тренер, доктор педагогічних наук, професор Тетяна Іванова, провела динамічний майстер-клас про інтерактивні методи під час викладання медіаосвіти. Медіапедагог Валентина Потапова практикувала методи критичного мислення і декодування медіатекстів. Заступник директора з навчально-виховної роботи, викладач курсу «Сходинки до медіаграмотності» Першотравенської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 2 Дніпропетровської області, співавтор першої авторської програми для початківців «Я у Медіапросторі» Інна Іванова, поділилася викликами та злетами перших двох років викладання.А завідувач кафедри методики навчання мов і літератури КВНЗ «Харківська академія неперервної освіти», регіональний координатор впровадження медіаосвіти в навчальні заклади Харківської області Галина Дегтярьова розповіла про методики інтеграції вивчення медіаграмотності в сучасні програми для початкової школи.

Учасникам теж було чим поділитися з тренерами, тож Олена Шкребець, учитель початкових класів гімназії № 46 ім. М.В.Ломоносова розповіла про методики інтегрованого викладання медіаграмотності на уроках здоров’язбереження. Наталя Ворок з Карлівської школи на Полтавщині показала як вчитель може презентувати себе через відеодосьє. І далі наступив час тріумфу візуальної медіатворчості: Тетяна Потіп із Зеленодільської школи № 1 – про те, як її учні створювали анімацію, перемагали в міжнародних конкурсах і навіть отримували шкільний «Оскар» за власну творчість. Тетяна Михайляк із Криворізької гімназії №127 також показала анімаційні твори учнів. Ганна Бондар з НВК «Гарант» ( м. Лисичанськ) розповіла про студію «МультиЛИС». А Валерія Головащапова про те, як зі своїми третьокласниками відзняла етимологічну казку «Ходить гарбуз по городу»Артем Бондаренко з Миколаївської школи (Донеччина), ініціатор групи MEDI@NNA, яка у вільний від навчання час знімає відеофільми, влаштував показ робіт своїх вихованців, створених у форматі однохвилинного відео. Наприклад, роботу “Танець в холодильнику”.  Але, наприкінці, Олена Ігнатенко, заступник Директора Новомосковської школи №2 з науково-методичної роботи, авторка блогу «Шкільний медіакомпас» переконливо сказала до учасників: «Мені здається в нас відбувається перекіс. Медіатворчість – це звичайно захоплююче, але, насамперед, ми самі повинні засвоїти методики критичного мислення, усвідомити, що критичне мислення – центр медіаграмотності. А потім – передати її дітям і їх батькам».

Учасники створюють анімаційний ролик «Кольорові миші»

На майстер-класі зі створення анімації Юлії Рибіної, медіапедагога з Харкова, учасники екранізували вірш Ліни Костенко «Кольорові миші». Кожен проявив очікувані та неочікувані таланти. 

 

Дякуємо Директору Новомосковської школи № 2 Ірині Липці і її колективу, нашим гостинним господарям цього дня! Коли ми від’їжджали, вони вже планували наступний семінар «Методики критичного мислення». 

Фото: А. Бондаренко, О. Ігнатенко

Проведення цього заходу, а також весь проект з впровадження медіаграмотності в країні мали підтримку американського народу, що була надана через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) та Інтерньюс. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю Академії української преси та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Інтерньюс.