Що це за дивина, не схожа на математику-мову-хімію…

У 2016/17 навчальному році в 57 середніх загальноосвітніх школах України розпочалося викладання медіаграмотності за навчальними програмами та посібниками, підготовленими Академією української преси, що рекомендовані Міністерством освіти і науки України.

У Дніпропетровській області – 5 шкіл (початкова школа, курс «Сходинки до медіаграмоти»); Луганській – 5 шкіл (8-9 класи, курс «Основи медіаграмотності»); Сумській – 1 школа (8 клас, «Основи медіаграмотності»); Харківській  6 шкіл (знаходяться в процесі визначення предмета); Чернігівській – 19 шкіл (у 14 школах 8-9 класи вивчають «Основи медіаграмотності»; в двох – «Основи медіаграмотності» для учнів 6-7 класів; «Сходинки до медіаграмотності» в чотирьох школах читають учням другого класу); Львівській  20 шкіл (8-9 класи, курс «Основи медіаграмотності»), Тернопільській – 1 школа («Медіаграмотність на уроках суспільних дисциплін»). Навчання відбувається у формі факультативів, курсів за вибором, гуртків та виховних годин. 

Координатори обласних експериментів із впровадження медіаосвіти і медіаграмотності – випускники Літніх шкіл медіаосвіти та медіаграмотності АУП постійно спілкуються та співпрацюють у сфері медіаосвіти з експертами Академії української преси.

Ганна Шевченко, викладач курсу «Основи медіаграмотності» (8 клас) в Сумській обласній гімназії-інтернаті для талановитих та творчо обдарованих дітей, до речі, це перший медіаосвітній заклад на Сумщині, відзначає: «Дуже дякую за матеріали, які ви даєте на семінарах. Разом з живим спілкуванням – це надзвичайно цінна річ. Добре також, що програма й конспекти уроків «не канонічні» й дозволяють досить вільно почуватися в рамках теми. Справа навіть не в матеріалах, які я використовую, а в усвідомленні величезних можливостей використання історичних матеріалів взагалі. Ви даєте інструменти – і це найважливіше. Більшість з того, що я привезла з семінару, адаптую до занять краєзнавчого гуртка. А на уроках не пропадає дарма ані хвилини, і мені години на тиждень мало. Та й взагалі година на тиждень і лише перше півріччя – недостатньо, але ми почали, і це дуже добре. Діти спочатку не зовсім розуміли, що це за дивина, не схожа на математику-мову-хімію, а зараз конкретно «підсіли», головне – батькам розповідають зміст уроку мало не дослівно, проводять, так би мовити, медіапросвітницьку роботу. Та ще з таким апломбом «предків» просвіщають!»