Опитування Інтерньюз показало: значна більшість мешканців донецького регіону дивиться українське телебачення, але лише 24% довіряють достовірності новин на українських каналах

ПРЕС-РЕЛІЗ

Нове дослідження показало, що явна більшість українців в Донецькій області дивляться як українські, так й російські телевізійні новини, хоча й рівень довіри населення до українського телебачення низький.  У регіонах країни люди вважають за краще отримувати новини з українських телеканалів. Опитування у 10 регіонах України в період з квітня по червень 2014 провела дослідницька агенція InMind за замовленням Українського недійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз  Нетворк за підтримки АМР США Україна.

Телебачення залишається найпопулярнішим джерелом новин для українців - 89% людей в Україні дивляться телебачення для отримання новин. Інтернет продовжує бити пресу та радіо щодо популярності серед споживачів новин: 46% опитаних шукають новини в Інтернеті, в той час як 29% отримували новин з друкованих ЗМІ й 29% слухали новини по радіо.

У спробі оцінити вплив "інформаційної війни", що розгортається в даний час на неспокійному сході, Інтерньюз включив запитання щодо споживання російських телевізійних новин. В Донецькій області 62% респондентів заявили, що вони спостерігали російські телеканали, і 57% довіряють російським телеканалам. Також в Донецьку, 77% респондентів відповіли, що вони дивились українські новини, але лише 24% довіряють українському телебаченню. У Харкові та Одесі тільки меншість повідомили, що дивляться російські телевізійні новини, але рівень довіри як до російських, так і до українських теленовин виявився низьким.

У наступній таблиці видно, до якої міри респонденти у 10 областях, у тому числі ті, хто не дивились новини по телевізору, довіряють новинам на телебаченні:

media-trust-rus-2014.png

 

 

Попит на друковані новини продовжив падати серед українців: 29% респондентів читають газети, що на 11% менше, ніж показало опитування 2012 року; в той час як радіо тримає міцно свою аудиторію на рівні 29%.

Використання Інтернету збільшилося з 60% у 2012 році до 67% в 2014; 62% користувачів Інтернет вказали, що читають новини в Інтернеті. Найпопулярніші інформаційні сайти – це агрегатори новин Ukr.net (31%) та Яндекс (11%), за ними розташувалась соціальна мережа ВКонтакте з долею в 11%. Korrespondent.net очолює список новинних сайтів (8%), в той час як онлайн-сервіс Hromadske.TV,всього після семи місяців онлайн, відвідували 5% респондентів.

InMind опитав 3007 громадян в 10 регіонах України з квітня по червень 2014. Вибірка складалася з респондентів у містах з населенням 50 тисяч і більше.

Інші результати:

·         32% респондентів споживають  лише один з чотирьох типів медіа для отримання новин (телебачення, інтернет, преса, радіо), в той час як 60% споживають кілька типів медій; й 6% використовували всі чотири види засобів масової інформації.

·         66% українців дивляться новини по національному телебаченню щодня, і 15% дивляться новини по національному телебаченню кілька разів на тиждень. Для порівняння, новини наросійських каналах дивилися кожен день тільки 18% й кілька разів на тиждень - 6% респондентів.

·         22% респондентів перевіряли національні інтернет ЗМІ кожен день, а ще 15% робили це кілька разів на тиждень.

·         На питання про висвітлення засобами масової інформації протестів на Євромайдані у 2013-2014 роках, 27% респонденті відповіли, що національні телевізійні мережі висвітлювали події правдиво, в той же час 20% респондентів назвали правдивими новинні національні Інтернет сайти. Ще гірше українці оцінили роботу з висвітлення подій на Євромайдані на місцевому /регіональному телебаченні та Інтернеті (13% і 11% відповідно). Найбільш неточними про Майдан були новини на російських ТБ та Інтернет сайтах (8% і 7%). У східних та південних областях незначна кількість респонденті відповіла, що російські ЗМІ висвітлювали  Євромайдан правдиво - 24% в Донецьку та 9% в Одеській областях.

Більше даних доступні російською та англійською мовою на сайті U-Медіа в розділі http://www.umedia.kiev.ua/dosldzhennya. Використання даних дослідження дозволяється за умови посилання на проект «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк та маркетингову агенцію "InMind".

Метод дослідження: F2F інтерв'ю, вибірка складається з чоловічого / жіночого 18-65 років; міста 50K +, 10 регіонів; польові роботи відбувались у квітні - червні 2014 року.

 

Це дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID). Результати дослідження є винятковою відповідальністю Інтерньюз та InMind і не обов'язково відображають погляди USAID і уряд Сполучених Штатів.